Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaka rozpietość zagiego (12%) pod os max 46 la (sam silnik z tłumikiem 0,5kg - cały napęd ok. 1kg)? śmigło ciągnące czy pchające? Jak radziliście sobie z niekorzystną i ciągłą zmianą sc (przelewanie paliwa) - lecimy do góry to sc przesuwa się automatycznie w tył itp. ?

 

Zakładam że 1,6-2,2m będzie odpowiednie, a nie mogę jakoś znaleźć żeby ktoś robił zagiego na silniku .46 (najlepiej os 46 la).

Opublikowano

Moim zdaniem 200cm to zbyt duże. Ja w swoim o rozp 120cm włożyłem os 20 FP ale nie bardzo chciał wystartowac. Dlatego chę włożyć os 46LA. Napęd ciągnący. Z paliwem nie ma problemu bo wywazasz na pustym zbiorniku. Dodatkowo umieścilem go w SC.

Napęd pchający jest podobno niekorzystny dla silników na panewkach, a takimi są LA. Do tego szukanie lewych śmigieł...ale są takie jakby co.

Z drugiej strony to ten La46 siedział w modelu Iwojennym jakieś 160cm rozp i 2,4kg masy. Radził sobie bardzo dobrze. Ale skrzydełko potrzebuje chyba większej mocy niż nawet większy model ale tradycyjnego układu.

Opublikowano

Prędkości strumienia

Tak, o to mi chodziło ;). Ale skoro już odpowiedziałeś Wojtek to liczyłem , że napiszesz coś więcej potwierdzając lub zaprzeczając moim domysłom.

Tak wyglądało moje spalinowe skrzydło:

post-33-0-17196300-1379930128.jpg

post-33-0-43808800-1379930167.jpg

post-33-0-17352500-1379930193.jpg

Opublikowano

Żartujecie? :) Może był po prostu zbyt ciężki? (pamiętasz jakie jest obciążenie płata?).

 

Ja w taki 1-1,2m montuje stary wysłużony dzwonek (otrzymany w "spadku") i pakiety 2s ..... :) śmigło sf 6x8. Szybował wyżucony z ręki (wyłączony silnik)?

Opublikowano

A mógłby ktoś rozwinąć myśl dlaczego dla skrzydełka potrzebna jest większa prędkość strumienia ? zawsze mnie to zastanawiało. Ja latalem na dzwonku ok. 1500 kv i było lux, choć ludzie polecają ponad 2000.

Opublikowano

Może zamiast Zagi zrób model Insomniac, jest pod spalinę i lata całkiem dobrze. Plany można przeskalować. Na spalinach się nie znam, bo mam same elektryczne napędy, to nie doradzę jaka rozpiętość modelu pod ten silnik. Mój ostatni model waży około kilograma, po przeróbkach i radzi sobie całkiem dobrze w powietrzu. Można zobaczyć jak wygląda i jak lata ( ostatni model w tym temacie ) Latałem różnymi skrzydłami, ale tym lata mi się najlepiej.

Opublikowano

Żartujecie? :) Może był po prostu zbyt ciężki? (pamiętasz jakie jest obciążenie płata?).

 

Ja w taki 1-1,2m montuje stary wysłużony dzwonek (otrzymany w "spadku") i pakiety 2s ..... :) śmigło sf 6x8. Szybował wyżucony z ręki (wyłączony silnik)?

 

A ile ten Twój dzwonek z pakietem 2s ważył? bo jak zapewne przeczytałeś pierwszy post to tam jest napisane - waga całego napędu ok 1kg.

Coś mi się wydaje że Twoje skrzydełko gotowe do lotu ważyło połowę tego ;)

Opublikowano

Nie jest potrzebna :)

 

Irek - styro laminowane? Trochę bym się bał taśmy + nitro :D

 

Na YT jest zagi 1,2 z silnikiem os max .35 SX, bez podwozia, nie podana masa całkowita :(

 

watch?v=e_QKE5DCyAk

Rdzeń styro oklejony balsą. Na to folia modelarska. Sam płatowiec bez serw, silnika, aku i zbiornika waży - prawie 700g. masa silnika z tłumikiem - 300g. do tego serwa - były standardy ale teraz to wstawiłbym tP Mg90s. zbiornik, "kadłubik" pakiecik 4ogniwa i odbiornik - góóóóra 200g. W sumie byłoby jakieś 1200g z silnikiem os 25 LA. Nie wiem czy to dużo ale myślę, że teraz wystartowałby na FP 20 co nie bardzo wyszło mi pare lat temu. Zaraz przeliczę to skrzydelko to okaże się jakie byłoby obciązenie powierzchni. Te moje większe 177cm i 185 mają odpowiednio 26,coś tam g/dm2 i 29g/dm2.

Jako elektryk raczej nie będzie dużo lżejszy bo pakiet 4s 4000 to ponad 300g, silnik ze 140. Poza tym spalina to coś innego niz popularny elektryk, których mam kilka.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.