Skocz do zawartości

F-18E z parkjets


vaderjk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na forum jestem juz troche czasu, ale dopiero ostatnio wzielo mnie na budowanie modeli od podstaw - z depronu (albo podkladow pod panele).

 

Dotychczas latalem modelami smiglowcow - mam 450, 500 , latalem tez samolotami - Pitss EPP z Cyberfly, AXN Floaater Jet - w zeszlym roku przerobiony na FPV.

 

Aktualnie podgladajac poczynania Robertusa stwierdzilem ze tez sprobuje swoich sil w latajacych podkladach panelowych.

 

 

Wczesniej popelnilem tez pierwszy "projekt" depronowy -> slizgacz na wode - wersja nie latajaca - bo plywaki pokryte epoxy w wiekszosci - zeby byly wodoszczelne:

 

 

zdjcie0887.jpg

 

 

 

 

Wybor padl na prosty model - F18E Super Hornet z parkjets.com.

 

Przedstawiam relacje z budowy tego modelu.

 

 

 

Plany: http://www.parkjets.com/tomhe-f-18/

 

 

 

Jako material zostal uzyty niby depron - z Castoramy 6mm podklad pod panele jasnoniebieski .

 

 

Najpierw wydrukowalem, wycialem i skleilem kartki z planami.

 

 

No i pierwsza przymiarka osprzetu:

 

ux27.jpg

 

 

Osprzet:

 

Regulator E-flite 30-Amp - bo taki mialem "wolny"

 

Silnik:

(AXN-2208-2150)

 

Specs.

RPM/V: 2150kv

Max Watts: 180w

Max Amps: 20A

Max Volts: 11.1 (3s)

Turns: 16t

Resistance: 0.085Rm

Magnet type: N45SH

Idle Current: 1.52A

Shaft: 3mm

Weight: 44.0g

Suggested Prop: 5x5 / 6x4

 

 

Smiglo: 5x5E

 

Odbiornik : mial byc Esky 35MHz , ale jednak jest 2,4GHz HK-TR6a - uzywane 3 kanaly beda

 

Aku: 1000mAh 3S

 

2x serwo : HXT900 (pokretowe z smiglowca 450 - po wymianie zebatek na nowe)

 

 

 

 

Pozdrawiam,

 

VaderJK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepnym krokiem bylo wyciecie elementow z depronu, dodatkowo zrobilem stopien KFm2 .

 

xfu1.jpg

 

 

 

Potem bylo sklejenie modelu - i tu pojawil sie pierwszy problem - przy wklejaniu plaskownika weglowego okazalo sie ze klej Uhu por rozpuszcza material - a mialem juz go dosyc sporo nalozone.

Powstaly diury - calosc musialem wyciac do granic ktore strawil klej....

 

 

Ale nie poddalem sie i po wycieciu sporych dziu w skrzydle wkleilem tyczke bambusowa i "obkleilem" kawalkami podkladow.

 

Trzyma ladnie - ale nie wyglada ladnie - ale to pierwszy model - moj cel jest taki zeby polecial.

 

Tu zdjecie juz po zlozeniu:

 

aq64.jpg

 

Do przymiarki bylo smiglo 6x4, ale zamontowalem 5x5 - i tak ciag bedzie wiekszy niz masa.

 

Powstala rowniez miniaturka dla syna - ktory to w zlobku skutecznie modelik rozpracowal ;-)

 

71us.jpg

 

 

 

Zamontowalem silnik :

 

6ykl.jpg

 

 

Loze silnika z depronu i plytki z deseczki .

 

Montaz elektroniki.

 

Serwa beda poruszaly sterami na ogonie - lotek nie bedzie , steru kierunku nie bedzie.

 

Uklad z mixerem delta - mixer zewnetrzny -na pokladzie.

 

 

s20r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAFALR30 Twoj model ogladalem - cala relacje, przepiekne wykonanie.

 

Moj to model testowy - celem jest zeby polecial - jak to sie uda to prawdopodobnie dostanie malowanie Blue Angel .

 

 

RAFALR30 To od razu pytanie - gdzie u Ciebie znajduje sie srodek ciezkosci ? Mozesz sprawdzic i podac odleglosc od dziobu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie SC wypada w odległości 57,5 cm od dziobu lub licząc inaczej to 16,5 cm przed statecznikami pionowymi. Ponieważ LiPola umieściłem wewnątrz komory wzdłuż kadłuba a nie w poprzek (bo po bokach mam regulator i nadajnik z układem sterowania oświetleniem) to musiałem dołożyć na dziób balastu. Widziałem, że niektórzy LiPola umieszczają w wyciętej wnęce pod kadłubem tuż przed komorą wlotów powietrza lub przed komorą ale z boku kadłuba

http://6mmflyrc.com/...8e-super-hornet

 

EDIT

Schemat Blue Angels

http://static.square...gels_LTR_v2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F-18 polecial - ale byl dosyc spory wiatr, do tego ustawilem trymerem sporo "w gore" - tak zeby przy wyrzucie nie walnac w ziemie.

Byl dosc nerwowy - chcialem wyrownac trymer i na chwile popatrzylem na apke no i jak wrocilem wzrokiem na samolot to juz bylo za pozno.

 

Wbil sie na 30 cm w ziemie tzn dziob sie splaszczyl az za kabinke.

 

 

W ten sam dzien zrobilem nowy dziob.

 

nsz.JPG

 

W ten sam dzien polecial drugi raz - teraz juz szczesliwie.

 

cw4d.jpg

 

 

vvsm.jpg

 

Aktualnie walcze z doborem dobrego srodka ciezkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy silnym wietrze to zawsze F-18 będzie "nerwowy" ze względu na swoją powierzchnię nośną. Wychylenie sterów mam na 30%.

W temacie środka ciężkości - ustaw tak jak jest na planach z których korzystałeś.

U mnie to wypada w miejscu jak na fotce poniżej i w odległości jak w poście powyżej :) .

 

post-10327-0-94811000-1380829694_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku kolejnych lotach - wnioski:

 

 

- SC juz chyba dobrze jest

- model lekki 380g z pakietem - mocno podatny na wiatr - lekkie podmuchy i juz leci po swojemu - w bezwietrzna pogode lata rowno, prosto

- petle mozna zrobic - z beczka jest problem bo mocno przepada a potem ciezko go wyciagnac - stad po jednym locie dostal nowy dziob - bo stary ucierpial

- chyba zamontuje ster kierunku - poniewaz brakuje mi go - no i przy wietrze latwiej bedzie nad nim panowac

 

h11x.jpg

 

5zsm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

F-18 dzis polecial juz w malowaniu i ze sterami kierunku. Wreszcie mi sie normalnie latalo - jednak jestem przyzwyczajony do tego streu kierunku - to z modeli smiglowcow...

 

Jak skrecam to i lotkami i sterem kierunku. No i dalo sie robic "hariera" pod wiatr :-)

 

F-18 dostal tez nowy regulator Mystery - na poprzednim silniczek jakos dziwnie sie zachowywal -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

F18 dużo nie latał, ponieważ żeby się dobrze latało to musi być prawie bezwiecznie, ale ostatnio mi się udało dwa razy trafić na taką pogodę i było fajnie.

 

Wreszcie tez mam filmik z lotów :

 

 

 

5b6208f2756a5f3f72fb1a4e9feed264.jpg

 

146a05eebdbdc8b1a4ed187db986eded.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.