vaderjk Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam, Na forum jestem juz troche czasu, ale dopiero ostatnio wzielo mnie na budowanie modeli od podstaw - z depronu (albo podkladow pod panele). Dotychczas latalem modelami smiglowcow - mam 450, 500 , latalem tez samolotami - Pitss EPP z Cyberfly, AXN Floaater Jet - w zeszlym roku przerobiony na FPV. Aktualnie podgladajac poczynania Robertusa stwierdzilem ze tez sprobuje swoich sil w latajacych podkladach panelowych. Wczesniej popelnilem tez pierwszy "projekt" depronowy -> slizgacz na wode - wersja nie latajaca - bo plywaki pokryte epoxy w wiekszosci - zeby byly wodoszczelne: Wybor padl na prosty model - F18E Super Hornet z parkjets.com. Przedstawiam relacje z budowy tego modelu. Plany: http://www.parkjets.com/tomhe-f-18/ Jako material zostal uzyty niby depron - z Castoramy 6mm podklad pod panele jasnoniebieski . Najpierw wydrukowalem, wycialem i skleilem kartki z planami. No i pierwsza przymiarka osprzetu: Osprzet: Regulator E-flite 30-Amp - bo taki mialem "wolny" Silnik: (AXN-2208-2150) Specs. RPM/V: 2150kv Max Watts: 180w Max Amps: 20A Max Volts: 11.1 (3s) Turns: 16t Resistance: 0.085Rm Magnet type: N45SH Idle Current: 1.52A Shaft: 3mm Weight: 44.0g Suggested Prop: 5x5 / 6x4 Smiglo: 5x5E Odbiornik : mial byc Esky 35MHz , ale jednak jest 2,4GHz HK-TR6a - uzywane 3 kanaly beda Aku: 1000mAh 3S 2x serwo : HXT900 (pokretowe z smiglowca 450 - po wymianie zebatek na nowe) Pozdrawiam, VaderJK
robertus Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 No w końcu się zaraziłeś Na zdjęciu, w kadłubie jest śmigło 5cali? Bo duże jakieś. Wiesz ile będzie mieć ciągu na tym silniku i śmigle?
vaderjk Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 Nastepnym krokiem bylo wyciecie elementow z depronu, dodatkowo zrobilem stopien KFm2 . Potem bylo sklejenie modelu - i tu pojawil sie pierwszy problem - przy wklejaniu plaskownika weglowego okazalo sie ze klej Uhu por rozpuszcza material - a mialem juz go dosyc sporo nalozone. Powstaly diury - calosc musialem wyciac do granic ktore strawil klej.... Ale nie poddalem sie i po wycieciu sporych dziu w skrzydle wkleilem tyczke bambusowa i "obkleilem" kawalkami podkladow. Trzyma ladnie - ale nie wyglada ladnie - ale to pierwszy model - moj cel jest taki zeby polecial. Tu zdjecie juz po zlozeniu: Do przymiarki bylo smiglo 6x4, ale zamontowalem 5x5 - i tak ciag bedzie wiekszy niz masa. Powstala rowniez miniaturka dla syna - ktory to w zlobku skutecznie modelik rozpracowal ;-) Zamontowalem silnik : Loze silnika z depronu i plytki z deseczki . Montaz elektroniki. Serwa beda poruszaly sterami na ogonie - lotek nie bedzie , steru kierunku nie bedzie. Uklad z mixerem delta - mixer zewnetrzny -na pokladzie.
RAFALR30 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Będziesz zadowolony z tego modelu. Efcia pięknie lata. Zalecam ograniczenie wychylenia srerów do lotu. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31497-f-18-super-hornet-malowanie-daimondbacks/
vaderjk Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 RAFALR30 Twoj model ogladalem - cala relacje, przepiekne wykonanie. Moj to model testowy - celem jest zeby polecial - jak to sie uda to prawdopodobnie dostanie malowanie Blue Angel . RAFALR30 To od razu pytanie - gdzie u Ciebie znajduje sie srodek ciezkosci ? Mozesz sprawdzic i podac odleglosc od dziobu?
robertus Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Wg planów SC jest 14,6cm przed statecznikami pionowymi
vaderjk Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 RAFALR30 a u Ciebie gdzie jest SC?
RAFALR30 Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 U mnie SC wypada w odległości 57,5 cm od dziobu lub licząc inaczej to 16,5 cm przed statecznikami pionowymi. Ponieważ LiPola umieściłem wewnątrz komory wzdłuż kadłuba a nie w poprzek (bo po bokach mam regulator i nadajnik z układem sterowania oświetleniem) to musiałem dołożyć na dziób balastu. Widziałem, że niektórzy LiPola umieszczają w wyciętej wnęce pod kadłubem tuż przed komorą wlotów powietrza lub przed komorą ale z boku kadłuba http://6mmflyrc.com/...8e-super-hornet EDIT Schemat Blue Angels http://static.square...gels_LTR_v2.pdf
vaderjk Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 F-18 polecial - ale byl dosyc spory wiatr, do tego ustawilem trymerem sporo "w gore" - tak zeby przy wyrzucie nie walnac w ziemie. Byl dosc nerwowy - chcialem wyrownac trymer i na chwile popatrzylem na apke no i jak wrocilem wzrokiem na samolot to juz bylo za pozno. Wbil sie na 30 cm w ziemie tzn dziob sie splaszczyl az za kabinke. W ten sam dzien zrobilem nowy dziob. W ten sam dzien polecial drugi raz - teraz juz szczesliwie. Aktualnie walcze z doborem dobrego srodka ciezkosci.
RAFALR30 Opublikowano 3 Października 2013 Opublikowano 3 Października 2013 Przy silnym wietrze to zawsze F-18 będzie "nerwowy" ze względu na swoją powierzchnię nośną. Wychylenie sterów mam na 30%. W temacie środka ciężkości - ustaw tak jak jest na planach z których korzystałeś. U mnie to wypada w miejscu jak na fotce poniżej i w odległości jak w poście powyżej .
vaderjk Opublikowano 3 Października 2013 Autor Opublikowano 3 Października 2013 RAFALR30 dziekuje za podanie SC - przesunalem pakiet u siebie - zobacze jak bedzie latac. Dzis dodatkowo zmierzylem tez prad i moc silniczka na smigle 5x5 i pakiecie 1000mAh 20C 3S Mysle ze mocy mu wystarczy. Zobaczymy czy pojdzie pionowo...
vaderjk Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 Po kilku kolejnych lotach - wnioski: - SC juz chyba dobrze jest - model lekki 380g z pakietem - mocno podatny na wiatr - lekkie podmuchy i juz leci po swojemu - w bezwietrzna pogode lata rowno, prosto - petle mozna zrobic - z beczka jest problem bo mocno przepada a potem ciezko go wyciagnac - stad po jednym locie dostal nowy dziob - bo stary ucierpial - chyba zamontuje ster kierunku - poniewaz brakuje mi go - no i przy wietrze latwiej bedzie nad nim panowac
vaderjk Opublikowano 15 Października 2013 Autor Opublikowano 15 Października 2013 Tak jak pisalem brakowalo mi steru kierunku. Zrobilem ten sam uklad co u Robertusa w jego F18. Jak myslicie - czy wychylenia beda wystarczajace?
vaderjk Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 F18 dostala malowanie "ala" Blue Angels.
vaderjk Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Opublikowano 9 Listopada 2013 F-18 dzis polecial juz w malowaniu i ze sterami kierunku. Wreszcie mi sie normalnie latalo - jednak jestem przyzwyczajony do tego streu kierunku - to z modeli smiglowcow... Jak skrecam to i lotkami i sterem kierunku. No i dalo sie robic "hariera" pod wiatr :-) F-18 dostal tez nowy regulator Mystery - na poprzednim silniczek jakos dziwnie sie zachowywal -
vaderjk Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Opublikowano 12 Maja 2015 F18 dużo nie latał, ponieważ żeby się dobrze latało to musi być prawie bezwiecznie, ale ostatnio mi się udało dwa razy trafić na taką pogodę i było fajnie. Wreszcie tez mam filmik z lotów :
Rekomendowane odpowiedzi