Goju Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Witam. Zrobiłem sobie z depronu motoszybowca rozpiętosci 150cm bez lotek, profil kfm-2, wyliczyłem srodek cieżkosci w programie wyszło ze musze dołozyć mu troche obciązenia na tył, model wydaje sie być wywazony poprawnie jednak gdy podchodze do lądowania i już leci wolno śmigło przestaje się krecić to model buja na boki a gdy sie tak dzieje wyzej w powietrzu to wpada w spirale na lewe lub prawe skrzydło i musze mu dodać gazu to dopiero zaczyna leciec normalnie, i raczej nie możliwe jest nim szybowanie, może mu dołożyc obciązenia na tył ? bo po odłożeniu gazu model od razu zaczyna schodzic w dół.... Co może być z nim nie tak ? podobnie miałem w moim 1 modelu toto-0....
robertus Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 Kiwanie się na boki to ostrzeżenie od profili kfm, że zaraz przepadnie. lecisz wtedy za wolno. Odejmij trochę wagi z ogona, tak aby przy takiej sytuacji sam pochylał nos, nabierał prędkości i tym samym unikał przepadnięcia.
Goju Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 No tylko że jak mu odejme z tyłu to będzie znowu za ciężki na nos? już teraz jakoś dziwnie od razu na nos leci...;/
robertus Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 To co, bez silnika nie szybuje?
pyton Opublikowano 6 Października 2013 Opublikowano 6 Października 2013 ja bym jeszcze sprawdził kąt zaklinowania płata ? ustaw śc na 1/3 i wypusc model rownolegle do ziemi jak sie szybko zwala w dół odejmij balstu z dzioba , model po wypuszczeniu powinien szybowac! może ci coś pomoże http://www.youtube.com/watch?v=lLdaDKVxpMQ nie moj filmik ale powinien cos niecos uświadomic ci i pokazac jakie jest prawidłowe szybowanie
Goju Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 Bez silnika nie ma mowy o szybowaniu musi byc troche gazu... już jest lepiej dodałem balastu na tył bo nie mam jak odjąć z dzioba i model praktycznie sam podchodzi do lądowania i to bardzo wolno bez wpadania w spirale ale to jeszcze nie to co na filmie powyżej więc musze coś pokombinować,
robertus Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Skoro bez silnika nie szybuje to masz źle zbudowany model. Poprawne szybowanie to podstawa lotu samolotu. Zapodaj filmik gdzie widać co sie dzieje jak wyłączysz silnik.
Goju Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 Może być też, że srodek ciężkosci jest źle ustawiony za ciężki na dziób...
pyton Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 sprawdz kąt zaklinowania skrzydła do tego słyzy takie użądzenie: http://motylasty.pl/warszt_3.html
kojani Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 (edytowane) ...... Goju - wrzuć plan swojego modelu lub jego zdjęcie . Kojani Edytowane 8 Października 2013 przez kojani
Goju Opublikowano 8 Października 2013 Autor Opublikowano 8 Października 2013 Model wykonany z tych planów: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1138106 Tylko kadłub poszerzony do 4cm bo pakiet by mi się nie mieścił, i profil skrzydła kfm 2.
kojani Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Model musi latać lotem ślizgowym bez silnika. Jeżeli jesteś pewny wyliczenia SC (czy w wątku na RC nie podali położenia SC) to - tak jak napisał Bartek - masz najprawdopodobniej zły kąt zaklinowania skrzydła. Bez silnika podkładka pod krawędź spływu skrzydła, aż do uzyskania poprawnego lotu ślizgowego. Kiwanie na boki to objaw zbliżającego się przeciągnięcia modelu. Kojani
Wojtek Sz Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 ................ (czy w wątku na RC nie podali położenia SC) ....................... Coś podali/napisali strona 2 post 27 i strona 8 post 107.
Goju Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Ok zrobiłem sobie prototyp urządzenia do wyważania zdjecia: http://pokazywarka.pl/5pautk/ Samolot lata w miarę poprawnie po wyłączeniu silnika zaczyna opadać pod kątem około 30* po chwili trochę jakby wyrównuje i jest ok czasem go buja ale to chyba od wiatru do szybowania myślę, że potrzebny jest mocniejszy wiatr bo dzisiaj u mnie prawie nie wiało (postaram sie nagrać jeszcze dzisiaj film) Mam inne pytanie a nie chcę zakładać nowego temat. W poprzednim samolocie silnik i regulator wpadł do wody... był w niej przez około 30s zanim doleciałem do niego jednak wszystko było ok silnik działał, teraz jednak coś dziwnie zmienia obroty co jakis czas na mniejsze czasem wieksze i regulator wydaje mi się jakiś cieplejszy po lataniu? i dochodzi do tego to ze w poprzednim modelu mogłem latac ok. 15-20 minut na 1/3 gazu, po tym zdarzeniu dzisiaj latałem 8 minut na małym gazie i 2 wznoszenia na pełnym co jest nie tak ? modele podobnej wagi... pakiet 1300mAh...
robertus Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Samolot szybuje bez względu czy wieje czy nie. Po zdjęciu gazu powinien łagodnie opadać równo po prostej. NIe powinien pogłębiać kąta opadania ani nie powinien pompować, czyli opadać, nabierać prędkości, wznosić się, po czy znów opadać, nabierać prędkości it. Tak jakby latał szlaczkiem UUUU. Przykład z mojego podwórka test poprawość SC http://www.youtube.com/watch?v=oC0cxSsbtFs&feature=share&list=PLT44miPCqvTxEj1ppErqxHihP14_8T_q9 i w locie ok 0:20sek, 2:20 i 3:20 http://www.youtube.com/watch?v=-8iPGUFhZ7c&feature=share&list=PLT44miPCqvTxEj1ppErqxHihP14_8T_q9
Goju Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Czyli dalej cos jest nie tak wieczorem postaram sie dac filmik.... Edit: Problem mniej więcej rozwiązany po 3 dniach zmagań i odbudowie kadłuba samolot zaczął latać jak powinien trzeba było podłożyć pod krawędź spływu sklejki 1mm i jest ok po wyrzucie z reki przelatuje około 20-30m. Z tym krótkim lotem to dalej nie wiem chyba mi pakiet siada bo 8 minut to już jest max obroty spadają i trzeba lądować... muszę się rozejrzeć za nowym...
Rekomendowane odpowiedzi