darzur Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Witam, Czy komus udało się w polskim sklepie kupić radiator na silnik 28mm do napędu EDF? Szukam, szukam i nic. Wydaje się jakby w naszym kraju EDF nie istniał. Chodziłoby mi o coś na kształt tego lub tego ale niestety ściąganie zza oceanu wiąże się z bardzo wysokim cenami przesyłek. Chcę puścić Himaxa 2825-3600 na 4s ale tu bez chłodzenia nie da rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Poszukaj do szczotek klasy 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 http://www.rctrax.pl/product/HSP-H03301-Radiator-na-silnik-szczotkowy-380-116/?id=8627 nie stracisz "mocy" na chłodzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darzur Opublikowano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Dzięki za sugestie odnośnie tych szczotek 400 - tego nie przewidziałem. Bart07 co masz na myśli przez utratę mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Ja wsadzisz cos w przepyw to stawia to opor, ktory jest przyczyna spadku predkosci wylotowej - "mocy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 12 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Racja, zwiększyć moc => dodać chłodzenie; ale skoro w efekcie końcowym mamy mieć zysk, to nie wolno przeszkadzać w przepływie. Warto zmierzyć korzyść z wyższej mocy w tym samym napędzie, bo EDF to ustrojstwo dosyć kapryśne i sporo strat idzie w "gwizdek" ( dosłownie w wycie, w ciepło, w drgania i Bóg wie w co jeszcze). Teraz, aby zwiększyć chłodzenie, robi się całometalowe obudowy EDF i na pewno bezpiecznie można dużo więcej mocy wsadzić. Ale dawniej nie było tak łatwo, więc toczyłem takie odwłokowate nakładki na silniki z aluminium: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darzur Opublikowano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2013 Teraz już rozumiem o co chodziło. Sam jeszcze tego nie testowałem, ale z lektury wątku poświeconego twisterowi na RCgroups wynika że zyski mocy z zastosowania pakietu 4s zamiast 3s są duże i radiator tego nie zmienia. Silnik jest wprawdzie przeznaczony dla 3s i często pali się na 4s, ale docelowo chcę tam zamocować mocniejszy napęd. W takiej sytuacji kupowanie pakietów 3s jest dla mnie nieopłacalne a radiator kupuję po to żeby maksymalnie wydłużyć żywotność silnika. I tak zaprogramuję aparaturę tak, żeby pełną moc dawała tylko w fazie "Start" a później w czasie normalnego lotu już nie przekraczać 400W które wytrzymuje ten silnik znamionowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi