darzur Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Witam, Czy komus udało się w polskim sklepie kupić radiator na silnik 28mm do napędu EDF? Szukam, szukam i nic. Wydaje się jakby w naszym kraju EDF nie istniał. Chodziłoby mi o coś na kształt tego lub tego ale niestety ściąganie zza oceanu wiąże się z bardzo wysokim cenami przesyłek. Chcę puścić Himaxa 2825-3600 na 4s ale tu bez chłodzenia nie da rady.
hubert_tata Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Poszukaj do szczotek klasy 400
bart07 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 http://www.rctrax.pl/product/HSP-H03301-Radiator-na-silnik-szczotkowy-380-116/?id=8627 nie stracisz "mocy" na chłodzenie?
darzur Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 Dzięki za sugestie odnośnie tych szczotek 400 - tego nie przewidziałem. Bart07 co masz na myśli przez utratę mocy?
psiwak Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Ja wsadzisz cos w przepyw to stawia to opor, ktory jest przyczyna spadku predkosci wylotowej - "mocy"
hubert_tata Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Racja, zwiększyć moc => dodać chłodzenie; ale skoro w efekcie końcowym mamy mieć zysk, to nie wolno przeszkadzać w przepływie. Warto zmierzyć korzyść z wyższej mocy w tym samym napędzie, bo EDF to ustrojstwo dosyć kapryśne i sporo strat idzie w "gwizdek" ( dosłownie w wycie, w ciepło, w drgania i Bóg wie w co jeszcze). Teraz, aby zwiększyć chłodzenie, robi się całometalowe obudowy EDF i na pewno bezpiecznie można dużo więcej mocy wsadzić. Ale dawniej nie było tak łatwo, więc toczyłem takie odwłokowate nakładki na silniki z aluminium:
darzur Opublikowano 12 Października 2013 Autor Opublikowano 12 Października 2013 Teraz już rozumiem o co chodziło. Sam jeszcze tego nie testowałem, ale z lektury wątku poświeconego twisterowi na RCgroups wynika że zyski mocy z zastosowania pakietu 4s zamiast 3s są duże i radiator tego nie zmienia. Silnik jest wprawdzie przeznaczony dla 3s i często pali się na 4s, ale docelowo chcę tam zamocować mocniejszy napęd. W takiej sytuacji kupowanie pakietów 3s jest dla mnie nieopłacalne a radiator kupuję po to żeby maksymalnie wydłużyć żywotność silnika. I tak zaprogramuję aparaturę tak, żeby pełną moc dawała tylko w fazie "Start" a później w czasie normalnego lotu już nie przekraczać 400W które wytrzymuje ten silnik znamionowo.
Rekomendowane odpowiedzi