wdanilowicz Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Witam! Szanowni koledzy poszukuje rozwiązania problemu jaki mam z silnikiem dla 56. Silnik zapala na ale tylko na włączonym ssaniu. Praca silnika jest nierówna nie ma możliwości dodawania gazu w jakimś płynnym zakresie. Po zdjęciu ssania silnik gaśnie.Przed napisaniem tego posta wydaje mi się ze zrobiłem wszystkie czynności zawiązane z gaźnikiem. Gaźnik został wielokrotnie rozebrany i czyszczony (nie wymieniłem membran). Iglice regulacji były we wszystkich możliwych położeniach. Nie regulowałem jedynie zapłonu, ale czy on ma wpływ na takie zachowanie się silnika? pozdrawiam Włodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 11 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 witam!czy silnik jest nowy czy używany?jeśli używany to ile ma wypalone paliwa i jaka jest kompresja.? jeśli chodzi o zapłon to ustaw czujnik halla w środkowym położeniu ,tak będzie optymalnie.(to ten czarny element umocowany przy piaście śmigła) jaka jest świeca i jak wygląda iskra? (jest niebieska czy jasnoczerwona?) próbowałeś wymieniać gaźnik na inny?czy silnik sam zasysa paliwo? śruby regulacyjne ustaw tak:L 1i1/2 obr.; H 1i3/4 obr. poczytaj też poniższy wątek: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40020-dla-56-problem-z-obrotami-i-paleniem/ pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wdanilowicz Opublikowano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 witam!czy silnik jest nowy czy używany?jeśli używany to ile ma wypalone paliwa i jaka jest kompresja.? jeśli chodzi o zapłon to ustaw czujnik halla w środkowym położeniu ,tak będzie optymalnie.(to ten czarny element umocowany przy piaście śmigła) jaka jest świeca i jak wygląda iskra? (jest niebieska czy jasnoczerwona?) próbowałeś wymieniać gaźnik na inny?czy silnik sam zasysa paliwo? śruby regulacyjne ustaw tak:L 1i1/2 obr.; H 1i3/4 obr. poczytaj też poniższy wątek: http://pfmrc.eu/inde...ami-i-paleniem/ pozdrawiam! Silnik jest używany. Nie mam informacji jaką ilość paliwa wypalił. Kompresja według mojej oceny jest dobra. Powracając do tematu. Uruchomiłem silnik dając trochę paliwa na tłok. Silnik zapalił, zgasiłem silnik założyłem tłumik i ponownie uruchomiłem silnik. Silnik udało się wyregulować, praktycznie zapalał bez problemu. Ostudziłem silnik odłączyłem zbiornik i ponownie podłączyłem. Gaźnik nie zasysa paliwa nie reaguje na zamknięcie ssania wygląda na to ze uszkodzony jest gaźnik ? Jeśli chce się uruchomić silnik pomaga tylko nalanie małej ilości paliwa bezpośrednio na tłok. pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Cześć, paprochy w instalacji / gaźniku (najpredzej) lub nieszczelny / uszkodzony rozrząd, choć tu powinien przy zatkanym wlocie powietrza do gaźnika (np. palcem) zassać paliwo, mógłby go cofać, ale zassać musi - jeśli gaźnik "ma przelot" tzn. pozwala na przepływ paliwa przez siatkę, kanały i dysze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 zdemontuj gaźnik i przykładając palce do gardzieli silnika kręć śmigłem.powinien być wyczuwalny co obrót wału efekt zassania.jeśli tego nie ma to jest problem ze szczelnością silnika (zużycie elementów) miałem podobny problem z używanym silnikiem ZDZ,zapalał dopiero po bezpośrednim wlaniu niewielkiej ilości paliwa bezpośrednio do gaźnika. sprawny silnik po zamknięciu ssania powinien bez problemu zassać samoczynnie paliwo po kilku energicznych machnięciach śmigłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Witam.Na twoim miejscu wymieniłbym membrany,prowdopodobnie zesztywniały,z opisu wynika że ''nieciągnie'' paliwa.Koszt membran niewielki,a kolejna niewiadoma z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Te DLA 56 są chyba ostatnio z jakaś wadliwą serią gażników. W sobotę męczyliśmy taki silnik z 1,5 godziny i nie do wyregulowania ,niby pali ale nastawy zmieniają się jakby po chwili. W ostateczności kolega ma kupić na allegro nowy ,kompletny gażnik i zobaczymy czy to pomoże. Z drugiej strony mam kolegę którego DLA 56 to wzór zapalania,osiągów,kultury pracy ,silnik zakupiony ok rok temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 14 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 początkowo ja też miałem problemy ze swoim DLA 56,tyle że były to problemy które sobie sam wymyśliłem.jest to mój pierwszy silnik benzynowy i po wypaleniu pierwszych 5l paliwa chciałem już mieć maksymalne osiągi i zacząłem szukanie dziury w całym... wymieniłem też w międzyczasie gaźnik oraz zapłon na próbę,nic to nie zmieniło. dopiero rozmowa z ludźmi mądrzejszymi ode mnie uświadomiła mi co i jak.silnik po prostu musi się dotrzeć i ułożyć a to wymaga wypalenia ok 30-40l benzyny. obecnie latam na gaźniku kupionym na allegro (nie ma różnicy w pracy pomiędzy tym fabrycznym),silnik ma wypalone ok 14l i z lotu na lot coraz lepiej się wkręca,zapala i pracuje bardzo ładnie.podczas wczorajszych lotów udało mi się wreszcie przekroczyć barierę 7 tyś.obr. na Fiali 23x8 co już jest dla mnie wynikiem bardzo zadowalającym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wdanilowicz Opublikowano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Witam! Przede wszystkim dziękuje za informacje które uzyskałem . W pierwszej kolejności wymienię membrany, jeśli nie pomorze kupie nowy gaźnik. Silnik jest nowy możne rzeczywiście wymaga więcej cierpliwości. Czy mogę jeszcze prosić o namiary gdzie można kupić gaźnik na moim jest typ WT-644-1 szukałem na allegro ale takiego nie znalazłem. pozdrawiam Włodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BigBen Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Witam! Czy mogę jeszcze prosić o namiary gdzie można kupić gaźnik na moim jest typ WT-644-1 szukałem na allegro ale takiego nie znalazłem. Zamówiłem do mojego DLA coś takiego : http://allegro.pl/ga...3622298760.html Czy będzie pasował - okaże się. Kontakt ze sprzedającym w celu ustalenia symbolu gaźnika jest bezcelowy, bo odpowiada, że nie ma pojęcia jakich oryginalnych Walbro jest to zamiennik/odpowiednik. Cóż, gaźnik przyjdzie to zobaczymy. Ten sam sprzedający ma w ofercie też podobne i odrobinę tańsze gaźniki : http://allegro.pl/ga...3560017409.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 witam!kupiłem dokładnie ten sam gaźnik co kolega BigBen.kompletnie niczym się nie różni od tego oryginalnego DLA 56.gaźnik jest zamontowany i wykonałem na nim kilka lotów. według mnie nie ma sensu bawić się w wymianę membram skoro kompletny i nowy gaźnik kosztuje tak śmieszne pieniądze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wdanilowicz Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Kupiłem ten tańszy gaźnik wczoraj go dostałem i zamontowałem do silnika. Na tym gaźniku silnik zasysa paliwo bez problemu. Wygląda na to ze oryginalny gaźnik był od początku uszkodzony. Bardzo dziękuję za pomoc problem z silnikiem został rozwiązany. pozdrawiam Włodek Istotna informacja silnik na nowym gaźniku reguluje się bez problemu. Obroty wysokie/niskie /przejście. Ciekawi mnie jaka będzie wytrzymałość gaźnika kwota zakupu w stosunku do oryginalnego jest dość duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Witam.Kupiłeś nowy gażnik [nowe membrany]i silnik ssie paliwo, czyli tak jak pisałem wymień membrany w orginalnym gażniku i masz gaziol na zapasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi