Skocz do zawartości

Pan Tilt

oli_W

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Zwracam się z wielką prośbą o poradę, dotyczącą nietypowego dla Was chyba problemu, z pogranicza tematu forum. Chciałbym skonstruować (lub wręcz kupić, zamówić, jeśli to możliwe) zdalnie sterowaną głowicę fotograficzną (Pan Tilt) mogącą unieść lustrzankę z teleobiektywem i zapewnić możliwość precyzyjnego celowania. Ciężar aparatu z obiektywem to 2 – 6 kg. Zakres obrotu w płaszczyźnie poziomej – do 120 stopni, w płaszczyźnie pionowej – do 45 stopni. Zasięg sygnału najchętniej 200-300 m. Wyobrażałbym sobie ją jako płaszczyznę (np. okrąg blachy aluminiowej do której przymocowuję aparat), która bardzo wolno może obracać się w poziomie, a zarazem może wychylać się w górę i w dół w wąskim już zakresie 45 stopni. Jestem zupełnym laikiem w Waszej dziedzinie, ale wydaje mi się, że pewne elementy warsztatu modelarza można by chyba wykorzystać do moich potrzeb, choć zdaję sobie sprawę, że w większości wypadków serwa są miniaturowe i chyba za słabe. Ale mam nadzieję, że się mylę. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady. Czy w Waszej opinii mogę gdzieś znaleźć odpowiednie elementy? Np. wolnoobrotowy silniczek z przekładnią należycie mocny? (wykonanie wszelkich części mechanicznych to dla mnie raczej nie problem, ale napędy i sterowanie – to zupełnie nie moja domena ;-)))

Pozdrawiam,

oli_W

• Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam

Ponieważ ja już znam problem z korespondencji, podpowiem jeszcze jedną ważną rzecz.

Sterowanie chyba nie musi być proporcjonalne, prawdopodobnie wystarczy odpowiednio płynny i powolny ruch.

Do kadrowania zdjęć użyty ma być oddzielny tor wideo z kamery zamocowanej w pobliżu aparatu.

Opublikowano

Witamy na naszym forum.

Wiadomosc,ze jest potrzebne takie urzadzenie,dostalem juz wczesniej,od naszego wspolnego kolegi.W skrocie opisal mi w czym problem i przedstawil mi Ciebie.