Artu Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Witam Jakiś czas temu zakupiłem w HK silniczek ASP Hornet 0.15, i nadszedł czas, aby go dotrzeć i zabudować w jakimś modelu Jako, że jest to moja pierwsza "spalina", mam pytania: 1. jakie paliwo na dotarciu, i ile czasu go docierać 2. Jakie paliwo do późniejszej eksploatacji Zakupiłem wraz z silniczkiem świecę Glow Plug No.5 (MEDIUM)... mam nadzieję, że będzie właściwa...
maciejox Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 1). na dotarcie myślę, że paliwo 1-5% nitro i koło 19% rycyny z syntetykiem. Ja zazwyczaj docieram na tym paliwie: http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=28&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 Na docieranie polecam wypalić około 0,5l paliwa i żeby silnik pochodził trochę na małych i średnich obrotach 2). do późniejszej eksploatacji może być to samo paliwo albo z trochę większą ilością nitro (5-10%), ale nie więcej.
Artu Opublikowano 29 Października 2013 Autor Opublikowano 29 Października 2013 Dzięki za odpowiedź i rady. Zrobię tak, jak Polecasz Rozumiem, że po dotarciu, mogę to tego paliwa dodać czystego nitrometanu, aby uzyskać właściwą mieszankę do normalnej eksploatacji (5-10%)
Grzesiek Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 nie potrzeba dolewac nitrometanu ten silnik pięknie chodzi bez nitra.Lejac nitro w ilosci powyżej 5% silnikowi skracasz życie.
Artu Opublikowano 29 Października 2013 Autor Opublikowano 29 Października 2013 I kolejna dobra rada, tym bardziej cenna, że oszczędza mój portfel, przed wydatkiem na czyste nitro Dziękuje koledzy, i jak tylko dotrze do mnie zamówione paliwo, to postaram się zdać relację z docierania, oraz eksploatacji tego dosyć taniego silniczka.
jakiglawstogusiana Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Ale 0,5l paliwa na samo dotarcie tego mikrusa? Ja z tego co pamiętam wstępnie docierałem 7,5 ccm jednym zbiorniczkiem paliwa a ostateczne dotarcie już w modelu podczas lotów Nie masz instrukcji do niego (może w necie poszukaj)?
Grzesiek Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 sa różne szkoły i techniki docierania.Ja osobiscie nie preferuje docierania w locie .Docieram tylko i wyłącznie na desce bądz w modelu ale na ziemi.(mam mozliwosc kontroli temperatury),co jest bardzo waznym elementem dobrego dotarcia,a co za tym idzie żywotność zabawki naszej
jakiglawstogusiana Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Tylko że w locie temp. będzie też dużo niższa niż na niższych obrotach na desce - co jak wspomniałeś przekłada się na żywotność naszej zabawki Kto co lubi. Mój silniczek ma ponad 10 lat i dalej odpala bez problemu i lata do dziś
maciejox Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 sa różne szkoły i techniki docierania.Ja osobiscie nie preferuje docierania w locie .Docieram tylko i wyłącznie na desce bądz w modelu ale na ziemi.(mam mozliwosc kontroli temperatury),co jest bardzo waznym elementem dobrego dotarcia,a co za tym idzie żywotność zabawki naszej Popieram kolegę. Ostatnio docierałem silnik 8,5ccm i na desce wypalił około 250ml. Myślełem że wystarczy ale jak model wzbił się w powietrze zaczęły się problemy: nie wchodził na obroty i nie było możliwości ich regulacji bo silnik sam się wkręcał a po chwili spadał z obrotów. na ziemi przed lotem wszystko było dobrze. Później odpaliłem go w modelu i chodził na wolnych obrotach około 30min i wtedy dopiero zaczął działać prawidłowo. Ale co do pierwszego odpalenia silnika w modelu to nie polecam. Czasem jest problem z odpaleniem silnika i szarpie się całym modelem, osłabia konstrukcję. Pierwsze odpalenie zawsze lepiej na desce
szpieg Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 A jaki model pod to planujesz ?
Adam_S Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Czekam na konkretną relację z pracy tego silnika. Zastanawiam się nad zbudowaniem jakiegoś modelu do WWII pod 2,5cm i myślę o tym silniku, tylko słabo mi idzie wyszukanie rzetelnych informacji o nim
bzik4 Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Nie dalej jak tydzień temu dotarłem silniczek ASP .21 Wypalił w sumie prawie litr paliwa 80/20. Podczas docierania w miarę ubywania paliwa widać było jak silniczek coraz ładniej i równiej pracuje, coraz mniej falując i przełykając. Teraz pracuje równiutko i odpala od palca. Według mnie warto poświęcić odrobinę więcej czasu i paliwa żeby silniczek dopieścić. Wojtuś a co to za silnik? Zgaduję, że OS LA
jakiglawstogusiana Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Zarówno LA jak i AX
bzik4 Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 No właśnie, OS-y są silnikami dużo słabszymi od ASP. Może dlatego ASP wymagają trochę więcej uwagi.
Zefirek Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Czekam na konkretną relację z pracy tego silnika. Zastanawiam się nad zbudowaniem jakiegoś modelu do WWII pod 2,5cm i myślę o tym silniku, tylko słabo mi idzie wyszukanie rzetelnych informacji o nim Też szukam takiego modelu, jak coś znajdziesz, to podziel sie Zastanawiałem się nad Messerschmittem Bf-109 F http://www.aircombat-modele-rc.pl/?571,messerschmitt-bf-109-f
Rekomendowane odpowiedzi