Dawid_RC Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Czytałem gdzieś,że należy rozgrzać lutownicą ośkę i klej sie rozpuści i należy wyciągnąć zębatkę.Myślę ze dobrym sposobem skrócenia oski będzie diax :mrgreen:(szlifierka kątowa) Ale co do tego to nie jestem pewien... Pozdrawiam!
Mareq Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Mi się udało zdemontować zembatkę po podgrzaniu zapalniczką. Ośkę trzeba skrócić tak aby silnik po wciśnięciu ile się tylko da nie tarł osią o duże koło przekładni. Ośka jest twarda więc bez kątówki lub dremelka z małą tarczą tnącą się namęczysz z obcięciem. U mnie praca przekładni była raczej głośna - taki urok.
Kuba_s Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 Aha dziękuje bardzo, już myślałem że się nic nie da zrobić . Ale pytań na pewno będzie jeszcze mnóstwo w miarę jak będą prace szły. Pozdrawiam.
roberts Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Kuba_s, przecież Ci mówiłem, że oś silnika trzeba skrócić. A jeśli chodzi o głośną pracę przekładni to ja swoją przekładnię rozebrałem i "wypełniłem" w środku smarem - raz, że zmiejsza on tarcie a dwa jeśli cała przekładnia jest wypełniona smarem to znacznie ją to wygłusza. Pozdrawiam Edit: w/g instrukcji do przekładni oś silnika powinna mieć 9,5 mm - na stronie mp jet można pobrać instrukcję do przekładni w formacie pdf.
Kuba_s Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 Tak wiem :oops: ale jestem początkujący i pomyślałem sobie że lepiej nie skracać bo jeszcze utnę za dużo i będzie klops :oops: . Tylko, że teraz próbuje zdjąć tą zębatkę i nie mogę. Lutownicą próbowałem ale nie da się, a zapalniczką jak robię to idzie aż dymek z tej zębatki ale zejść nie chce. . Ma ktoś może jeszcze jakiś sposób. Aha i jeszcze odpowiednio wyciągnięty wniosek: ZAWSZE SŁUCHAJ DOŚWIADCZONYCH MODELARZY :!:
Kuba_s Opublikowano 18 Lutego 2008 Autor Opublikowano 18 Lutego 2008 Dzięki bardzo wszystkim. Udało się :jupi:. Podgrzałem zapalniczką i wystarczyło poprostu użyć trochę siły i zsunąć ją. Jutro ją skrócę i powinno być dobrze.
Dawid_RC Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 A zostało Ci jeszcze trochę kleju...? :roll: :wink:
Kuba_s Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 EEE ups :oops: . A na Kropelkę się nie da? EDIT: I od razu następne pytania: Mam taki regulator do silnika(jakiś chinski) wyciągnięty z motoszybowca i chodził pod silnikiem 400, to czy "uciągnie" silnik 400 z przekładnią 4:1 ? I druga rzecz czy taki pakiecik da radę w tym samolocie: KAN Ni-MH 8.4V 7XAAA 600mAH ? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 pewnie regiel w koncu to chodzil na 400 to i bedzie chodzil na niej EDIT : kropelka wyrzera depron najlepiej uhu por albo ca do depronu
Dawid_RC Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Jeśli chodził pod 400'tka to czemu ma nie "uciągnąć"? Co do kropelki.Jeśli już nią skleisz to nie wiem czy przy następnym zdjęciu zębatki(jeśli takowe będzie potrzebne)to wątpię,że uda Ci się rozgrzać ją zapalniczka bądź lutownica i zdjąć z ośki.Są do tego specjalne preparaty. A pakiet myślę, że na początek wystarczy( sam z taki zaczynałem ) Pozdrawiam!
danylotnik Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Mam taki regulator do silnika(jakiś chinski) wyciągnięty z motoszybowca i chodził pod silnikiem 400, to czy "uciągnie" silnik 400 z przekładnią 4:1 ? Silnik z przekładnią ciagnie o wiele mniej A niz bez przekładni więc bez problemu możesz go użyć. Co do pakietu to wydaje mi się że lepiej kupić coś innego np http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=612 Lub dołożyć troche i kupić jakiegoś li-pola jeżeli masz ładowarke do li-poli . Według mnie ogniwa kan i podobne to przestarzała technologia i prędzej czy później kupisz pakiet li-pol bo będzie o wiele bardziej wydajniejszy.Proponuje sie zastanowić najtańsza ładowarka to koszto około 50zł + pakiet około 90zł i masz około 25 minut latani na silniku 400 z przekładnią.
Kuba_s Opublikowano 19 Lutego 2008 Autor Opublikowano 19 Lutego 2008 Dzięki za odpowiedź. A jaki pakiet lipol (jaka pojemność) by tu była najbardziej wskazana? A ta ładowarka to może być taka od Lamy?? EDIT: Pakiet Li-Pol 800 mAH będzie wystarczający dla tego modelu?
danylotnik Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Ja bym proponował coś takiego.. pakiet 3s 1300mAh lub 3s 1000mAh http://perfecthobby.pl/index1.php?idtowar=843 Co do ładowarki to nie wiem jaka jest w Lamie ale moze byc np taka. http://www.rcpro.pl/index.php?a=opis&k=12&id=20 Polecam poczytać o li-polach bo na prawdę warta dla własnego bezpieczeństwa 8) http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=955
Kuba_s Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Opublikowano 20 Lutego 2008 Dziękuje ta ładowarka to jest właśnie taka od Lamy. Więc później napewno sie przerzucę na li-pol ale jak do tego samolotu to narazie mi ten pakiet wystarczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.