Skocz do zawartości

Silnik benzynowy MVVS 58 IRS LC ?


Paweł.X

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Planuję kupić silnik benzynowy chłodzony cieczą MVVS 58 IRS LC. Dlatego chciałbym prosić kolegów modelarzy o jak najwięcej szczerych opinii na temat tego silnika. Przedewszystkim czy wogóle watro go kupić, czy lepiej pomyśleć o innym z podobnymi parametrami.

Opublikowano

Widziałem ten silnik w akcji - w modelu Spifire IX Marka Szufy (miał chyba rozp. 2,4 m , ale nie jestem pewien ) i pracował rewelacyjnie, niestety w modelu pękło skrzydło i... buuum, ale silnik pracował bardzo dobrze i w ciągu kilku lotów które widziałem nie gasł i nie "przebierał".

Ja osobiście kupił bym ten silnik do myśliwca takiego jak Spitfire, Mustang czy inny model , gdzie jest kłopot z chłodzeniem silnika . Sam używam standardowego 58 IRS

Pozdrawiam !

Radek

Opublikowano

No na pewno jest to ewenement w modelarskich silnikach benzynowych i według mnie nadaje się do tego celu na 100% . Z problemem chłodzenia silnika walczy wielu makieciarzy, a ta konstrukcja pozwala na zabudowanie silnika, u Marka silnik był kompletnie schowany ,a chłodnica była w skrzydle. Szkoda, że model nie przeżył , bo w locie wyglądał wyśmienicie. Wieść gminna niesie plotkę o nowym Spitfire, ale... pożyjemy zobaczymy 8)

Opublikowano

Jak ja przymierzałem się do kupna MVVS 58IRS naczytałem się sporo różnych opinii,ale były w nich opinie i to liczne że występuje problem z KARTEREM. Stom użyty to wykonania dość mocna pracował w żależności od temperatury, pękał albo rozszczelniał się. Przy chłodzonym woda może ten problem nie występuje, ale ja odpuściłem sobie ten silnik :D

Opublikowano

A może czytałeś o MVVS 45 IRS MG , gdzie karter jest wytwarzany z dodatkiem stopu magnezu (żeby był lekki).W moim MVVS-ie nic się nie dzieje, ale nie znam firmy której silniki są idealne więc wszystko możliwe.

No i jeszcze najważniejsza sprawa - właśnie chłodzenie - niewłaściwie chłodzony silnik będzie zawsze sprawiał problemy, zresztą często zapominamy o odpowiednim chodzeniu karteru silnika, kierownicach strug powietrza umieszczonych tak, żeby powietrze dobrze opływało cylinder i karter i... wtedy dzieją się cuda.

W benzynach nie maiłem takich problemów, ale w żarowe silniki niejednokrotnie "puchły" mi w letnich temperaturach i musiałem poprawiać chłodzenie silnika .

Fakt jednak pozostaje faktem , że MVVS58 IRS LC jest chyba jedynym modelarskim silnikiem

lotniczym chłodzonym cieczą i dla mnie jest super sprawą do makiet, gdzie występuje problem z chłodzeniem silnika.

Kilka razy byłem na MŚ i ME gdzie widziałem różne wynalazki (najczęściej wentylatorki różnej maści napędzane elektrycznie lub osadzone na wale silnika), które służyły do chłodzenia praktycznie całkowicie schowanego silnika.

Ale to już chyba oddzielny temat :)

Opublikowano

Radek Oleksy, dokładnie jak mówisz pierwszy wybór toMVVS45 IRS MG, ale o tym się naczytałem dużo, później chciałem 58 i opinio-dawcy stwierdzili że też karter mają z dodatkiem MG i podobne problemy.

 

Ale nie zmienia to faktu że jest to przyczyna złego chłodzenia !!

Opublikowano
Podobno były , podobno zostały rozwiązane... pisać, żeby pisać

 

Cytat z wypowiedzi Kostka z forum alexa.

Model nie jest wykonczony.Wlasciciel zdecydowal na oblot przed koncowym malowaniem i zrobieniem wnetrza kabinki.Model latal ladnie choc z silnikiem byly klopoty .Nieszczelnosc w pompie wodnej spowodowala wyciek wody z ukladu chlodzenia i chyba zatarcie silnika .Wrocil do producenta.Gdyby nie ten nieszczesny uklad chlodzenia , to sprawowal sie fantastycznie.Chlodnica wodna doskonale pasowala w owiewke na skrzydlew ktorej Spitfire tez ma chlodnice.Mysle ze po usunieciu wady pompy przez MVVSa bedzie to swietny silniczek do tego modelu.

Opublikowano

NO teraz lepiej ! To właśnie ten Spitfire Marka, tylko, że to było w ...2005 roku i silnik po powrocie z MVVS-a zachowywał się znakomicie - przynajmniej te loty które wiedziałem. No jak wyżej nie ma firmy idealnej, ale jak było widać później naprawili wadę (lub jednostkowy przypadek) i wszystko grało do momentu odpadnięcia skrzydła - no w zasadzie gadam jak bym pracował w MVVS-ie :D .

Opublikowano

Co do umieszczenia w dziale makiet relacji z budowy to jeszcze zobaczymy, ale faktycznie może być to dobry pomysł tym bardziej że będzie to skala 1:4, a to już spore maleństwo.

Opublikowano

Paweł , jeżeli budujesz makietę na zawody , możesz ten silnik zastosować.

W innym wypadku odpuść.Z chłodzeniem jest mnóstwo kłopotów.Jeżeli chłodnica wody jest w kadłubie , to pół biedy.Spit ma na skrzydle , więc po każdym montażu modelu trzeba uzupełniać też wodę.

Opublikowano

Właśnie mam zamiar zamontować ją w kadłubie. Wystarczy że w orginale popełniono błąd montując ją pod skrzydłem zaraz za komorami podwozia, co owocowało awarjami silników Jumo 210 D a w następnych wersjach DB 601 z powodu zapychania się instalacji brudem.

Opublikowano
Wystarczy że w orginale popełniono błąd montując ją pod skrzydłem

Paweł , to nie błąd .Musisz zamontowac chłodnice tam gdzie była w samolocie.

W tym modelu o którym pisałem problemem była przeciekająca pompa wody.Co ciekawsze , Marek użył tej samej pompy do tankowania benzyny.Też przeciekała.

Opublikowano

Jest jeszcze jedna ważna sprawa. Za wyjątkiem wyglądu i podstawowych parametrów nie wiem nic więcej na temat tego silnika. Dlatego zdecydowałem się założyć ten temat, żeby z waszą pomocą dowiedzieć się czegoś więcej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.