Jump to content

Silnik benzynowy MVVS 58 IRS LC ?


Paweł.X

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Planuję kupić silnik benzynowy chłodzony cieczą MVVS 58 IRS LC. Dlatego chciałbym prosić kolegów modelarzy o jak najwięcej szczerych opinii na temat tego silnika. Przedewszystkim czy wogóle watro go kupić, czy lepiej pomyśleć o innym z podobnymi parametrami.

Link to comment
Share on other sites

Widziałem ten silnik w akcji - w modelu Spifire IX Marka Szufy (miał chyba rozp. 2,4 m , ale nie jestem pewien ) i pracował rewelacyjnie, niestety w modelu pękło skrzydło i... buuum, ale silnik pracował bardzo dobrze i w ciągu kilku lotów które widziałem nie gasł i nie "przebierał".

Ja osobiście kupił bym ten silnik do myśliwca takiego jak Spitfire, Mustang czy inny model , gdzie jest kłopot z chłodzeniem silnika . Sam używam standardowego 58 IRS

Pozdrawiam !

Radek

Link to comment
Share on other sites

No na pewno jest to ewenement w modelarskich silnikach benzynowych i według mnie nadaje się do tego celu na 100% . Z problemem chłodzenia silnika walczy wielu makieciarzy, a ta konstrukcja pozwala na zabudowanie silnika, u Marka silnik był kompletnie schowany ,a chłodnica była w skrzydle. Szkoda, że model nie przeżył , bo w locie wyglądał wyśmienicie. Wieść gminna niesie plotkę o nowym Spitfire, ale... pożyjemy zobaczymy 8)

Link to comment
Share on other sites

Jak ja przymierzałem się do kupna MVVS 58IRS naczytałem się sporo różnych opinii,ale były w nich opinie i to liczne że występuje problem z KARTEREM. Stom użyty to wykonania dość mocna pracował w żależności od temperatury, pękał albo rozszczelniał się. Przy chłodzonym woda może ten problem nie występuje, ale ja odpuściłem sobie ten silnik :D

Link to comment
Share on other sites

A może czytałeś o MVVS 45 IRS MG , gdzie karter jest wytwarzany z dodatkiem stopu magnezu (żeby był lekki).W moim MVVS-ie nic się nie dzieje, ale nie znam firmy której silniki są idealne więc wszystko możliwe.

No i jeszcze najważniejsza sprawa - właśnie chłodzenie - niewłaściwie chłodzony silnik będzie zawsze sprawiał problemy, zresztą często zapominamy o odpowiednim chodzeniu karteru silnika, kierownicach strug powietrza umieszczonych tak, żeby powietrze dobrze opływało cylinder i karter i... wtedy dzieją się cuda.

W benzynach nie maiłem takich problemów, ale w żarowe silniki niejednokrotnie "puchły" mi w letnich temperaturach i musiałem poprawiać chłodzenie silnika .

Fakt jednak pozostaje faktem , że MVVS58 IRS LC jest chyba jedynym modelarskim silnikiem

lotniczym chłodzonym cieczą i dla mnie jest super sprawą do makiet, gdzie występuje problem z chłodzeniem silnika.

Kilka razy byłem na MŚ i ME gdzie widziałem różne wynalazki (najczęściej wentylatorki różnej maści napędzane elektrycznie lub osadzone na wale silnika), które służyły do chłodzenia praktycznie całkowicie schowanego silnika.

Ale to już chyba oddzielny temat :)

Link to comment
Share on other sites

Radek Oleksy, dokładnie jak mówisz pierwszy wybór toMVVS45 IRS MG, ale o tym się naczytałem dużo, później chciałem 58 i opinio-dawcy stwierdzili że też karter mają z dodatkiem MG i podobne problemy.

 

Ale nie zmienia to faktu że jest to przyczyna złego chłodzenia !!

Link to comment
Share on other sites

Podobno były , podobno zostały rozwiązane... pisać, żeby pisać

 

Cytat z wypowiedzi Kostka z forum alexa.

Model nie jest wykonczony.Wlasciciel zdecydowal na oblot przed koncowym malowaniem i zrobieniem wnetrza kabinki.Model latal ladnie choc z silnikiem byly klopoty .Nieszczelnosc w pompie wodnej spowodowala wyciek wody z ukladu chlodzenia i chyba zatarcie silnika .Wrocil do producenta.Gdyby nie ten nieszczesny uklad chlodzenia , to sprawowal sie fantastycznie.Chlodnica wodna doskonale pasowala w owiewke na skrzydlew ktorej Spitfire tez ma chlodnice.Mysle ze po usunieciu wady pompy przez MVVSa bedzie to swietny silniczek do tego modelu.

Link to comment
Share on other sites

NO teraz lepiej ! To właśnie ten Spitfire Marka, tylko, że to było w ...2005 roku i silnik po powrocie z MVVS-a zachowywał się znakomicie - przynajmniej te loty które wiedziałem. No jak wyżej nie ma firmy idealnej, ale jak było widać później naprawili wadę (lub jednostkowy przypadek) i wszystko grało do momentu odpadnięcia skrzydła - no w zasadzie gadam jak bym pracował w MVVS-ie :D .

Link to comment
Share on other sites

Paweł , jeżeli budujesz makietę na zawody , możesz ten silnik zastosować.

W innym wypadku odpuść.Z chłodzeniem jest mnóstwo kłopotów.Jeżeli chłodnica wody jest w kadłubie , to pół biedy.Spit ma na skrzydle , więc po każdym montażu modelu trzeba uzupełniać też wodę.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie mam zamiar zamontować ją w kadłubie. Wystarczy że w orginale popełniono błąd montując ją pod skrzydłem zaraz za komorami podwozia, co owocowało awarjami silników Jumo 210 D a w następnych wersjach DB 601 z powodu zapychania się instalacji brudem.

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy że w orginale popełniono błąd montując ją pod skrzydłem

Paweł , to nie błąd .Musisz zamontowac chłodnice tam gdzie była w samolocie.

W tym modelu o którym pisałem problemem była przeciekająca pompa wody.Co ciekawsze , Marek użył tej samej pompy do tankowania benzyny.Też przeciekała.

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze jedna ważna sprawa. Za wyjątkiem wyglądu i podstawowych parametrów nie wiem nic więcej na temat tego silnika. Dlatego zdecydowałem się założyć ten temat, żeby z waszą pomocą dowiedzieć się czegoś więcej.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.