Skocz do zawartości

montaż podwozia


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Za mówiłem do modelu takie podwozie

http://www.hobbyking...em_1pc_54g.html

 

Goleń jest z drutu 3mm. i trzeba ją dorobić.

Ma ktoś pomysł jak zamocować w gnieżdzie goleń, aby się nie obróciła?

Myślałem, że jest tam jakaś śrubka do blokowania ale nic takiego nie widzę (no chyba, że trzeba rozebrać )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Stosuję takie mechanizmy w kilku modelach (nawet w dużym "Spicie" o wadze ok. 6 kg - do lotu, oczywiście właściwie dobrany typ mechanizmu). Drut goleni umieszczasz w ruchomej części napędu. Do blokowania służą dwa boczne gniazda (duże - mosiężne). Mają one wewnętrzny gwint M3 (lub 4 - zależy od typu). Śruby blokują pręt poprawnie pod warunkiem wykonania na nich płaskich nacięć w miejscu styku śruby z drutem (musisz to dobrze wymierzyć ustalając np. zbieżność kół). Długość śrub blokujących w gniazdach musisz dobrać tak, aby nie blokowały ruchu goleni podczas jej składania lub otwierania (nie ocierały o ścianki boczne gniazda, w których montujesz cały mechanizm w płacie).

Moje doświadczenia wskazują, że napęd elektryczny jest lepszym rozwiązaniem niż napęd mechaniczny poprzez ciągi od serwa. Jedna uwaga - materiały z których wykonane są elementy napędu elektrycznego nie są najwyższej jakości. Musisz się liczyć z tym, że po pewnym czasie pojawią się luzy.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ponowne. Oś obrotu uchwytu (na bocznej ściance) na drut golenia jest równocześnie miejscem blokowania tej goleni. Jeżeli w tym otworze nie ma gwintu - to go trzeba naciąć właściwym gwintownikiem (M3 lub M4). Śruby które są w komplecie właśnie służą do tego celu (blokowania goleni). W moich napędach gwint wewnętrzny już był i śruby pasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia przy montażu napędu podwozia. Zapraszam na moją stronę www. Tam pokazuję jak to działa np. w Zlinie 526. W nim szczególnie trudno było ustawić (zablokować) golenie, ponieważ podwozie chowa się i opuszcza wzdłuż kadłuba (siły oddziałujące podczas lądowania są znaczne). Ale w sumie działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.