robloz Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Za mówiłem do modelu takie podwozie http://www.hobbyking...em_1pc_54g.html Goleń jest z drutu 3mm. i trzeba ją dorobić. Ma ktoś pomysł jak zamocować w gnieżdzie goleń, aby się nie obróciła? Myślałem, że jest tam jakaś śrubka do blokowania ale nic takiego nie widzę (no chyba, że trzeba rozebrać ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witaj. Stosuję takie mechanizmy w kilku modelach (nawet w dużym "Spicie" o wadze ok. 6 kg - do lotu, oczywiście właściwie dobrany typ mechanizmu). Drut goleni umieszczasz w ruchomej części napędu. Do blokowania służą dwa boczne gniazda (duże - mosiężne). Mają one wewnętrzny gwint M3 (lub 4 - zależy od typu). Śruby blokują pręt poprawnie pod warunkiem wykonania na nich płaskich nacięć w miejscu styku śruby z drutem (musisz to dobrze wymierzyć ustalając np. zbieżność kół). Długość śrub blokujących w gniazdach musisz dobrać tak, aby nie blokowały ruchu goleni podczas jej składania lub otwierania (nie ocierały o ścianki boczne gniazda, w których montujesz cały mechanizm w płacie). Moje doświadczenia wskazują, że napęd elektryczny jest lepszym rozwiązaniem niż napęd mechaniczny poprzez ciągi od serwa. Jedna uwaga - materiały z których wykonane są elementy napędu elektrycznego nie są najwyższej jakości. Musisz się liczyć z tym, że po pewnym czasie pojawią się luzy. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Właśnie cały problem polega na tym, że nie ma w części ruchomej żadnych otworów na śruby blokujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witaj ponowne. Oś obrotu uchwytu (na bocznej ściance) na drut golenia jest równocześnie miejscem blokowania tej goleni. Jeżeli w tym otworze nie ma gwintu - to go trzeba naciąć właściwym gwintownikiem (M3 lub M4). Śruby które są w komplecie właśnie służą do tego celu (blokowania goleni). W moich napędach gwint wewnętrzny już był i śruby pasowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dzięki, wszystko jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Powodzenia przy montażu napędu podwozia. Zapraszam na moją stronę www. Tam pokazuję jak to działa np. w Zlinie 526. W nim szczególnie trudno było ustawić (zablokować) golenie, ponieważ podwozie chowa się i opuszcza wzdłuż kadłuba (siły oddziałujące podczas lądowania są znaczne). Ale w sumie działa poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi