Johny88 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam, pod choinkę chce sobie kupić model małęgo warbirda np: http://www.modelmotor.pl/corsair-f4u-40-46-arf-phoenix-model-150cm.html Chcę w nim zastosować serwa na lotki, kierunek i gaz firmy tower pro , a dokładnie takie : http://www.nastik.pl/towerpro-mg90-p-2404.html co o nich myślicie? Jak z jakością tych serw i co myślicie o firmie tower pro?? Chce poskładać sobie fajny model za nie aż tak duże pieniądze. Proszę o opinie
Karol.M Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Serwa nie powalają na kolana, ale jak na swój przedział cenowy są dobre, jednak do modelu o rozpiętości 1500 i wadze do lotu 2800g 2.2-2,5kg/cm może okazać się za mało. Przy tych gabarytach lepiej pomyśleć o serwach standardowych rozmiarów, nawet zwykły hitec.
Johny88 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 O moc serw się nie martwie, napęd lotek jest na 2 serwa więc w zupełności wystarczy, Ja lekkie serwa stosuje wszędzie gdzie się da, mam je nawet w moim B-25 (H9) na lotkach oczywiście duzo duzo mocniejsze i lepszej klasy i spełniają rolę , Mój mustang (top flite) również . Dlatego bardziej pytam pod kątem niezawodności , np: luzy itp.. Lubię montować serwa tych gabarytów bo można dużo oszczędzać na wadze A wg mnie model nie jest jakims kolosem
skraf Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 MG90 napewno są lepsze niż SG90. Moc mają całkiem przyzwoitą, choć czasem mają problem ze złapaniem neutrum. Tryby, w przeciwieństwie do SG, się nie łamią i ogólnie do jakiegoś małego szybowca, albo elektryka będą ok. Osobiście bałbym się wsadzać je do takiego modelu
M.Ch. Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 O moc serw się nie martwie, napęd lotek jest na 2 serwa więc w zupełności wystarczy, Ja lekkie serwa stosuje wszędzie gdzie się da, mam je nawet w moim B-25 (H9) na lotkach oczywiście duzo duzo mocniejsze i lepszej klasy i spełniają rolę , Mój mustang (top flite) również . Dlatego bardziej pytam pod kątem niezawodności , np: luzy itp.. Lubię montować serwa tych gabarytów bo można dużo oszczędzać na wadze A wg mnie model nie jest jakims kolosem Witaj, ładny prezent planujesz. Mi marzy się się akurat Mustang ARF z Top Flite. Ale do rzeczy: To chyba oczywista oczywistość, że w tej klasie modelu są 2 serwa na lotki (1serwo na 1 lotkę). Przyznam się, że nie mam na razie doświadczenia z większymi modelami (mój największy to Acromaster MPXa - mam w nim HS 5065 MG - 2 szt. na lotki i HS 5085 MG 1 szt. wysokość i 1 szt. kierunek), ale zawsze byłem zdania, że wszystkie części w modelu powinny mieć pewien zapas (ciąg silnika, wartość max A w reglu czy siła serw). To konieczne przy modelach 3D. Mam świadomość, że przy pół-makietach już konieczne nie jest, ale uważam, że serwa, które planujesz są po prostu za małe i za słabe jak do takiego modelu. Może chociaż coś klasy HS 5085 MG (22g) http://hitecrcd.com/...o-servo/product Jest już oczywiście odpowiednik HV tych serw 5087 MH (22g). Osobiście nie użyłbym w tym modelu serw mniejszych niż HS 5245 MG czy HS 7245 MH - oba po ok. 34g. Strata na wadze (2 x lotki + kierunek) to sumie 24 g przy użyciu serw 5085 lub 60g przy użyciu serw 5245. W całości modelu zakładając jego wagę 2800 (wg. producenta) to 0,85% przy serwach 5085 lub 2,14 % przy serwach 5245 A bezpieczeństwo (modelu i otoczenia) i pewność lotów dużo większe. Jeżeli stać Cię na modele TopFlite i Hangar 9 zakładam, ze wydatek 120 zł a nie 37 zł na serwo nie stanowi problemu. Nie bierz bardzo do siebie, ale coś w tym jest: złóż sobie 1 fajny model a drugi za nie aż tak duże pieniądze.
f-150 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Załóż Mg 16 jeżeli chcesz zyskać na wadze modelu w stosunku do standardów.Do urwania jest 200g więc jest o co walczyć.
Pit Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Może to odosobniony przypadek ale u mnie na przepustnicy MG90 wytrzymało 1 sezon.
f-150 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Pit ,bo kto zakłada metale na gaz.Tylko plastik
Adam_S Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 To może doświadczeni modelarze wypowiedzą się kiedy i gdzie i dlaczego stosować metalowe tryby a kiedy i gdzie plastiki. Dokładnie tak samo jak kiedy i gdzie stosować cyfrowe a kiedy i gdzie analogowe. Ja na razie latam tylko małymi samolotami, wystarczają mi analogowe serwa 9g z plastikowymi trybami, ale na nowy sezon będę budował akrobata 1,25m ok 1200g wagi i chcę dobrać coś fajnego... Na razie na oku mam: http://www.soaringusa.com/MKS-DS450-MG-Digital-Servo.html lub: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22687__TGY_306G_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3kg_06sec_21g.html Skłaniam się ku pierwszym ze względu na wagę... Myślę, że różnicy w prędkości nie odczuję.
Adam_S Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 http://www.rchelicopterfun.com/rc-servos.html Tutaj znalazłem (chyba) ciekawy artykuł na temat serw. Teraz siedzę w pracy i nie mam czasu się wczytać (przejrzałem tylko tytuły rozdziałów).
esceta Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Bardzo dobry artykuł. Przyda się początkujący modelarzom i nie tylko.
Rekomendowane odpowiedzi