Skocz do zawartości

Śmigło do 3D 50ccm


Kubutek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos testował Xoara 3D http://www.rcskorpion.pl/towar/xoar-pje-23x8-a-smiglo-z-drewna-bukowego-do-samolotow-3d/ ?

Jak wypada porównanie ze zwykłym Xoarem PJA? Warto dołozyć te złotówi do tego 3D? Różnica w wadze to 72g - cięższe PJE/

Obecnie latam na Fiali 23x8 i chciałbym spróbować czegoś innego - silnik DA 50 z Canistrem, model Yak 54 2,2m Pilot RC/

W podobnej cenie do Xoara 3D jest Vess ale niestety te nie są dostępne w kraju;/

Z wyższych półek to nasz kolega zaciekawił mnie PT Models ale te też trzeba ściągać;/ - dzisiaj otrzymalem odpowiedź z krajowego sklepu, że nie przewidją w najbliższym czasie dostawy tych śmigieł/

Mejzlik cena no i również nic na miejscu;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia przy lotach na Bieli były nie za ciekawe.

Śmigło 23 x 8 D strasznie ciężko się wkręcało i silnik ewidentnie był mocno obciążony. Także z zbiornika paliwa ubywało zbyt szybko..

Po założeniu Fiali w tym samym rozmiarze silnik jakby odżył tak więc Biela raczej do makiet ... :) .

Obecnie upalam Xoara PJA i fajne jest, porównywalne do Fiali a nawet ciut lepsze.

Właśnie planuję nabyć PT model i zdam relację na wiosnę czy warto było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie znajdziesz nic lepszego od Fiali 23x8, która w mojej ocenie jest jednak lepsza od Xoara 23x8 (silnik na fiali lepiej się wkręca). Xoar jest od fiali odrobinę dłuższy. Vessa nigdy nie testowałem, bo trzeba za niego zapłacić prawie 2x więcej niż za fialę, a nie sądzę, żeby był warty tej ceny - takie przemyślenie po obserwacji kolegów, których stać na vessa (mnie nie stać bo śmigła często się łamią lub uszerbiają) i kiedyś na nich latali a teraz zakładają fialę i są b. zadowoleni :) Vess przestał się chyba dobrze sprzedawać i teraz jest średnio z dostępnością w naszych sklepach. Fiala jest bardzo popularna - bo warta swojej ceny. Mam identyczny model i również latam na fiali, kiedyś używałem Xoara ale to historia ;) Ps. jeżeli chciałbyś spróbować Vessa zadzwoń do Jakuba z eF3M - jeżeli modelarzowi czegoś potrzeba to Jakub zazwyczaj to szybko załatwia - o ile może oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam iż Vess ma super wygląd lecz końcówki są bardzo delikatne,cienkie i łatwo o uszkodzenie.

Natomiast sprawność tego śmigła jest bardzo wysoka .W silniku 35 cm na Vessie 21x8 uzyskaliśmy ciąg 10 kg ! z groszem,inne śmigła dostarczały ciąg w granicy 9 kg.Cena też wysoka no ale chyba dlatego że trzeba ściągać je aż z USA i dlatego mała popularność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - właśnie dokonałem przelewu za przecenionego Vessa 23A z eF3M.pl - poczytałem sobie kikla wypowiedzi użytkowników DA 50 na flyinggigants.com, którzy bardzo zachwalali akurat to śmigiełko - czy było warto zdam relacje - mam anadzieje - w przyszłym tygodniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

Wszystko się troche przeciagneło jak krew pod piaskową górkę z tymi "testami" a by tego było mało dzisiaj Vess przez moje chwilowe roztargnienie nadaje się już tylko na ścianę;/ - w sumie nie wiem czy śmiać się czy płakać :)

Nie udało mi się w tym czasie zmierzyć obrotów ale ciąg (mierzone na cyfrowej rozciągliwej wadze?) na Vessie 23A to 12,7kg natomiast Fiala 23x8 to 12,5kg - przez Święta nie udało się równiez przetestowanie Xoara i to w różnych rozmiarach/

Generalnie nie odczułem różnicy między V a F - może tylko, że V troche głośniejszy? Fakt faktem, że lotów było mało ale myslę, że na Vessa nie wydałbym juz tych dodatkowych zlotówek.

 

Jakie jest Wasze zdanie nt śmigieł 3-łopatowych? Jak sie ma porównanie do dwulopatowych? Czy może ktoś miał doczynienia z Mejzlikiem 21x11,5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż to zrobiłeś Vessowi że nadaje się na ścianę ? :huh:

Porównanie ciągu nie jest miarodajne gdyż Vess 23A to odpowiednik skoku 7 zaś Fiala 23x8 logiczne że większy skok.

Podejrzewam iż gdybyś testował Vess 23 B &Fiala 23 x8 to różnica w ciągu była by sporo większa na plus dla Vessa skoro skok 7 robi większy ciąg od 8 w Fiali...

Na temat doboru i zamienników śmigieł 3 łopatowych zamiast 2 chętnie sam bym poczytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za brak cierpliwości trzeba płacić;/ - po lądowaniu z małym przelotem kołuję do siebie ciut za szybko i zapominam o nierównościach powstałych przez dziki - podwozie łapie opór i..... - co prawda wyłączyłem motor ale i tak jak sie okazało obie końcówki vessa smyrneły glebę;/

Tu w sumie nie miałem na celu porównania - po prostu rozlozyłem sprzęt i takie pomiary dla ciekawości wyszły/ - myslę pomierzyć kilka śmigieł róznych rozmiarów (obroty, ciąg) jakoś na początku Nowego Roku to oczywiście dla ciekawości przestawię co mi tam wyszło.

 

Niby do DA50 właśnie polecają ten rozmiar 3 łopatowego (21x11,5N) ale jak to sie ma do 2 łopat? jak patrze po necie to nie za bardzo popularne przy 50siatkach za trojki - podejrzewam, ze najwieksza role odgrywa tu kasa ale czy tylko? Poza mniejszymi wybracjami, wiekszym przeswitem od podloza, cichsza praca (chociaz dla mnie to najmniej wazne) co ewentualnie ma przekonywac do tego typu śmigieł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło 3 łopatowe ma mniejszą sprawność a lot na nim jest bardziej płynny i spokojny. Ma także zwiększony efekt hamowania. Właściwości te wykorzystuje się przy modelach 3 metrowych w patternie gdyż naddatek mocy na to pozwala. Do freestylu (3D po forumowemu) większość i tak zmienia na dwie łopaty. W samolotach 50 ccm nie sprawdzają się.Nawet w 100ccm nie używa się zbyt często gdyż zamula model. Najlepszym śmigłem do DA 50 jest 22 x 8 i 23 x 8 dwułopatowe. Kup Mejzlika węglowego i będziesz miał spokój. Nie pęka na grubszym badylu ani przy lekkim przytarciu o ziemię. Czasem wychodzi to taniej niż kilka zniszczonych drewnianych w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że główną wagę odgrywa tu średnica(choć mogę się mylić). Na śmigle trójłopatowym przy porównywalnym ciągu mamy mniejszą średnicę, a wszystko działa jak koło zamachowe. Wiem z doświadczenia, że w silnikach paralotniowych efekt odśmigłowy jest bardzo uciążliwy, podobnie było w moim Jaku (model być może był za lekki) i po zmianie śmigła objawy zostają zredukowane. Przy silnikach rzędu 50cm rzeczywiście najlepszym wyjściem są dwie łopaty, chociażby dlatego, że generują większy strumień zaśmigłowy(a głównie tam powstaje siła nośna przy naszych helikopterowych wygibasach). Głowy nie dam, ale mówię jak mi się wydaje i co zdołałem zaobserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wytrzymałości to Fiala też nie pęka przy grubszych badylach i lekkich otarciach o ziemię (to głównie domena Xoarów, które pękają od byle czego) - no chyba, że trafi na kamień, wtedy to nawet węglowy mejzlik się uszczerbi, nie mówiąc już o porządnym pierdyknięciu śmigłem w glebę (tego żadne śmigło nie wytrzyma) - tylko, że w przypadku Mejzlika zaboli to prawie czterokrotnie (jakby cztery fiale połamał za jednym zamachem). Cena tych śmigieł jest wysoka a ich sprawność nie wiele większa od np. Fiali - więc płacimy za wygląd no i może odrobinę mniej hałasu. Na pewno sprawność tego śmigła, dźwięk i jego piękny wygląd, razem wzięte nie zrekompensują Ci dodatkowo wydanych pieniędzy na takie śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.