esceta Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 W wielu dyskusjach pojawia się twierdzenie, że na przepustnicy silnika stosuje się serwa z zębatkami z tworzywa. Stosowanie serw metalowych jest ponoć błędem. Chciałbym dowiedzieć się dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika. To nie moja teoria a zasłyszana od "starych wyg" .Sam staram się stosować snapy kulowe. Wiem jedno,serwo na gaz musi być zdecydowanie mocne,szybkie i najlepiej metalowe -stwierdzam po kilku ciekawych przypadkach z naszego lotniska i osobistych doświadczeniach. Czekam też na teorie innych osób . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika. Rafał, to jest prawda w przypadku nadajników 35 Mhz. Przekonałem się o tym wiele razy, na szczęście nie w powietrzu. Przy włączonym nadajniku i odbiorniku wystarczyło spróbować wkręcić jakąkolwiek śrubę metalowym wkrętakiem - od razu pojawiały się zakłócenia na serwach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają.I tak reakcja silnika jest wolniejsza.Plastikowe dlatego że tłumi drgania a w metalowych szybko tworzą się luzy.Dodatkowo często montowanie serwa zaraz obok silnika potęguje ten efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witajcie, ja latam elektrykami (halowe - przekładnie plastik lub węgiel, większe - metal), ale są odległe plany na spalinę. a co z serwami z trybami węglowymi? Nie są lepsze na przepustnicę niż plastik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają. A po co w Ferrari i innych supercars po 400 koni jak mogą i pojechać z mocą 80 koni..? Generalnie nie ma co robić przerostu formy nad treścią i oczywiście superstrong czy ultrafast nie jest wymagane przy gazie ale zdecydowanie nie powinno się zakładać byle czego co jest pod ręką ,a coś co przeciwstawi się sporym drganiom i ciągłym "pulsowaniu" gazem.Na pewno gaz -w benzynie bo myślę że cały czas jesteśmy w tej klasie modeli to jedna z ważniejszych funkcji i zastosowanie np.standardowego serwa o uciągu ok 3,5-4,5 kg to nieporozumienie .Sporo przeżyłem/widziałem w tym temacie- od spalonych ,mocno grzejących się ,nie trzymających neutrum a co za tym idzie falującymi obrotami czy przeskakującymi na trybach serw. Wg mnie do 50 cm serwo min. 6 kg to podstawa-metalowe ,plastikowe,tytanowe czy węglowe już ma mniejsze znaczenie. Akurat sam mam obecnie przypadkowo na gazie serwo które pozostało mi z lotek .....10 kg dość szybkie cyfrowe i odczułem świetną reakcję na gaz ,świadomość iż serwo chodzi "na luzie" i zaufanie iż np w zawisie po dodaniu gazu nie będzie kuku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 Dziękuję za wypowiedzi. Z niektórymi trudno się zgodzić, ale skłaniają do przemyśleń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yacca Opublikowano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Tutaj można przeczytać artykuł Jakuba jak dobierać i ustawiać serwa: http://www.ef3m.pl/ustawienie-serwa-gazu-i-regulacje-w-modelu-samolotu-rc-3d-z-silnikiem-benzynowym,169.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi