esceta Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 W wielu dyskusjach pojawia się twierdzenie, że na przepustnicy silnika stosuje się serwa z zębatkami z tworzywa. Stosowanie serw metalowych jest ponoć błędem. Chciałbym dowiedzieć się dlaczego.
Shock Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika. To nie moja teoria a zasłyszana od "starych wyg" .Sam staram się stosować snapy kulowe. Wiem jedno,serwo na gaz musi być zdecydowanie mocne,szybkie i najlepiej metalowe -stwierdzam po kilku ciekawych przypadkach z naszego lotniska i osobistych doświadczeniach. Czekam też na teorie innych osób .
robas69 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika. Rafał, to jest prawda w przypadku nadajników 35 Mhz. Przekonałem się o tym wiele razy, na szczęście nie w powietrzu. Przy włączonym nadajniku i odbiorniku wystarczyło spróbować wkręcić jakąkolwiek śrubę metalowym wkrętakiem - od razu pojawiały się zakłócenia na serwach.
f-150 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają.I tak reakcja silnika jest wolniejsza.Plastikowe dlatego że tłumi drgania a w metalowych szybko tworzą się luzy.Dodatkowo często montowanie serwa zaraz obok silnika potęguje ten efekt.
M.Ch. Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witajcie, ja latam elektrykami (halowe - przekładnie plastik lub węgiel, większe - metal), ale są odległe plany na spalinę. a co z serwami z trybami węglowymi? Nie są lepsze na przepustnicę niż plastik?
Shock Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają. A po co w Ferrari i innych supercars po 400 koni jak mogą i pojechać z mocą 80 koni..? Generalnie nie ma co robić przerostu formy nad treścią i oczywiście superstrong czy ultrafast nie jest wymagane przy gazie ale zdecydowanie nie powinno się zakładać byle czego co jest pod ręką ,a coś co przeciwstawi się sporym drganiom i ciągłym "pulsowaniu" gazem.Na pewno gaz -w benzynie bo myślę że cały czas jesteśmy w tej klasie modeli to jedna z ważniejszych funkcji i zastosowanie np.standardowego serwa o uciągu ok 3,5-4,5 kg to nieporozumienie .Sporo przeżyłem/widziałem w tym temacie- od spalonych ,mocno grzejących się ,nie trzymających neutrum a co za tym idzie falującymi obrotami czy przeskakującymi na trybach serw. Wg mnie do 50 cm serwo min. 6 kg to podstawa-metalowe ,plastikowe,tytanowe czy węglowe już ma mniejsze znaczenie. Akurat sam mam obecnie przypadkowo na gazie serwo które pozostało mi z lotek .....10 kg dość szybkie cyfrowe i odczułem świetną reakcję na gaz ,świadomość iż serwo chodzi "na luzie" i zaufanie iż np w zawisie po dodaniu gazu nie będzie kuku
esceta Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Dziękuję za wypowiedzi. Z niektórymi trudno się zgodzić, ale skłaniają do przemyśleń.
Yacca Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Tutaj można przeczytać artykuł Jakuba jak dobierać i ustawiać serwa: http://www.ef3m.pl/ustawienie-serwa-gazu-i-regulacje-w-modelu-samolotu-rc-3d-z-silnikiem-benzynowym,169.html
Rekomendowane odpowiedzi