Skocz do zawartości

serwa na gaz


esceta

Rekomendowane odpowiedzi

Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika.

To nie moja teoria a zasłyszana od "starych wyg" :) .Sam staram się stosować snapy kulowe.

Wiem jedno,serwo na gaz musi być zdecydowanie mocne,szybkie i najlepiej metalowe :P -stwierdzam po kilku ciekawych przypadkach z naszego lotniska i osobistych doświadczeniach.

Czekam też na teorie innych osób .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może wiąże się to z innym twierdzeniem iż nie powinno się stosować snapów metalowych na dzwigni gazu przy silniku a to dlatego że ponoć przy drganiu i ewent. luzie, metal o metal, ma się wytwarzać coś a,la pole magnetyczne i może zakłócać pracę zapłonu/odbiornika.

Rafał, to jest prawda w przypadku nadajników 35 Mhz. Przekonałem się o tym wiele razy, na szczęście nie w powietrzu. Przy włączonym nadajniku i odbiorniku wystarczyło spróbować wkręcić jakąkolwiek śrubę metalowym wkrętakiem - od razu pojawiały się zakłócenia na serwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają.I tak reakcja silnika jest wolniejsza.Plastikowe dlatego że tłumi drgania a w metalowych szybko tworzą się luzy.Dodatkowo często montowanie serwa zaraz obok silnika potęguje ten efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego Ci moc,do pociągnięcia przepustnicy?Szybkie może i tak,ale 0.10-.12 s wystarczają.

A po co w Ferrari i innych supercars po 400 koni jak mogą i pojechać z mocą 80 koni..? ;)

Generalnie nie ma co robić przerostu formy nad treścią i oczywiście superstrong czy ultrafast nie jest wymagane przy gazie ale zdecydowanie nie powinno się zakładać byle czego co jest pod ręką ,a coś co przeciwstawi się sporym drganiom i ciągłym "pulsowaniu" gazem.Na pewno gaz -w benzynie bo myślę że cały czas jesteśmy w tej klasie modeli to jedna z ważniejszych funkcji i zastosowanie np.standardowego serwa o uciągu ok 3,5-4,5 kg to nieporozumienie .Sporo przeżyłem/widziałem w tym temacie- od spalonych ,mocno grzejących się ,nie trzymających neutrum a co za tym idzie falującymi obrotami czy przeskakującymi na trybach serw.

Wg mnie do 50 cm serwo min. 6 kg to podstawa-metalowe ,plastikowe,tytanowe czy węglowe już ma mniejsze znaczenie.

Akurat sam mam obecnie przypadkowo na gazie serwo które pozostało mi z lotek .....10 kg :P dość szybkie cyfrowe i odczułem świetną reakcję na gaz ,świadomość iż serwo chodzi "na luzie" i zaufanie iż np w zawisie po dodaniu gazu nie będzie kuku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.