ZARZU Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Może komuś się przyda, poniżej gotowa relacja z budowy tego modelu: Nareszcie go mam: FLASH 1x1m . Długo oczekiwany przeze mnie model konstrukcji Davida Kyjovsky'ego. Jest to jego najnowsza konstrukcja, poprzednie to: ZOOM ZOOM 4D i SUPER ZOOM. Czekałem, czekałem na premierę aż tu nagle dzwoni kolega i mówi, że właśnie przywiózł z targów w Pradze świeżutkie 3szt. :shock: Z powodu braku czasu i lenistwa przeleżał trochę w pudełku. Wreszcie mnie natchnęło........, zacząłem go składać :wink: . W tej chwili model poskładałem już w 70% więc fotek od początku nie będzie.( muszę założyć konto na fotosik.pl) Model wykonany w całości z EPP, w zestawie znajdują się wszystkie potrzebne akcesoria: wręga silnikowa, dźwigienki, itp. oraz węglowe podwozie i węglowe płaskowniki 3x0,5mm wzmacniające skrzydło, kadłub i ster wysokości. Dostarczany jest w kilku malowaniach. Na uwagę zasługuje sposób napędu steru kierunku i wysokości typu pull-pull stosowany zarówno w Gigantach jak i w modelach halowych, zobaczymy jak się będzie sprawował w modelu z EPP?. W wolnej chwili wrzucę fotki na razie kilka filmików modelu o którym mowa: Lot prototypu: http://www.10374.com/3dbatix/videos/Flash-3D_0001.wmv A to już zestaw sklepowy( moje malowanie) http://rcuvideos.com/item/6t77bs01dhf8nkt0 i http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1502249 Kolejny film: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=8242076&postcount=588 Pierwsze oględziny: Acha model jest już w sprzedaży w Polsce w http://www.perfecthobby.pl Cdn..
ZARZU Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Model częściowo już poskładany, co widać na poniższych fotkach. Jeśli chodzi o wyposażenie, to mam już prawie komplet: Silnik TURNIGY 2213/22(chińczyk) Regulator MGM/PJS 18A Serwa 4x Futaba S3114 Śmigło 11x4,7 Pakiet ok. 1200-1350mAh Największy problem miałem ze znalezieniem odpowiedniego silnika, który miał przy odpowiednio małym prądzie i wadze (KV ok. 1000)dawać ciąg w granicy 1000g. Dodatkowym ograniczeniem było mocowanie silnika, ja preferuję tylne. Kupiłem TURNIGY 2213/22 miał być odpowiednikiem Hackera A20-22L, a jest podobno pomiędzy AXI 2217/16 - 2217/20. Była dyskusja na temat błędów w pomiarach tego silnika na RCGROUPS. Co z tego wyjdzie to się okaże.
ZARZU Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Napędy steru kierunku i wysokości zrobione. Wygląda to tak: Według producenta wklejenie serw w EPP jest wystarczające, ale przy naciągach pull-pull nie wydaje mi się, to za szczęśliwe rozwiązanie :? . U mnie model ma wytrzymać wiele ekstremalnych lotów, czy też twardych lądowań, małych kraks itp. w końcu ma, to być model treningowy. Postanowiłem trochę wzmocnić konstrukcję(niewielki wzrost wagi) i serwa zamontowałem w ramkach ze sklejki 1,5mm. Udało się ładnie naciągnąć, wszystko ładnie pracuje, wychylenia maksymalne . Mam nadzieję, że stery będą zawsze wracały do neutrum..... Miniaturowe snapy nie wchodzą w skład zestawu. Użyłem najmniejszych, jakie miał MPJ, system regulacji to: drut z bowdenu zakończony oczkiem, gwint wykonałem poprzez nawinięcie drutu nawojowego (oczywiście po usunięciu emalii) i niewielkiej ilości cyny. Tak powstał gwint. W zestawie był zastosowany inny patent, według mnie za delikatny i pozbawiony możliwości łatwego naciągu i regulacji linek. Za to szklane dźwignie i nierozciągliwa nitka kewlarowa (chyba) była .
ZARZU Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Tak jak pisałem wcześniej preferuję tylne mocowanie silnika. W zestawie takiej wręgi nie było, więc musiałem ją sobie zrobić z płytki laminatowej. Kilka minut rysowania w AutoCadzie i wręga gotowa(jakby ktoś potrzebował, to mam ją w dwg).
ZARZU Opublikowano 5 Lutego 2008 Autor Opublikowano 5 Lutego 2008 Instrukcja przewiduje montaż podwozia do cienkiej płytki laminatowej na zwykłe wkręty, ja wkleiłem i odpowiednio podszlifowałem aluminiowe nakrętki. Takie jak na zdjęciu. Oryginalne dźwignie serwa przedłużyłem, ponieważ wychylenia lotek był za małe. FLASH jest już gotowy. Czekam tylko na pakiety .
Slawomir Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Czesc ja mam taki sam w niedziele był oblot. Fabryczne mocowanie podwozia nie zdało egzaminu wyłamałem podczas pierwszwgo londowania. Moj silnik to Turnigy 2213 22turn 924kv. Model nabyłem do nauki akrobacji i jak najbardziej sie nadaje w 2 locie latalem juz na zyletke pare razy a nigdy jeszcze tego nie cwiczyłem. Naped steru kierunku zrobilem zgodnie z instrukcja i po pierwszym locie mam luzy do poprawienia ( moj bląd jedną reką zle sie naciga ) ale wysokosc jest zrobiona ok i dziala. Czekam tylko wikendu aby wyskoczyc polatac . Wada tego modelu to tylko spora cena . Jeśli chodzi o wyposażenie : Regulator JETI 18A Serwa 3x HXT900 9g Serwo kierunku Corona Digital Servo 2.2kg / 12.5g szybkie strasznie piszczy i drga Śmigło 10X6 narazie tylko takie mam docelowo 11X??? to się zobaczy Pakiet 850 i 1000mAh Waga z aku 1000mAh 420g Pozdrawiam Slawomir
ZARZU Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 O widzę, że i silnik mamy podobny docelowo 11X??? to się zobaczy no właśnie ile? coś czarno widzę ten silnik. Zacznę od APC 11x4,7, ale jeszcze pakiety do mnie niedotarły.
Tomek Opublikowano 11 Lutego 2008 Opublikowano 11 Lutego 2008 Po co Ci podwozie w tym modelu. Jak rzucaliśmy nim za całej siły o ziemie to i tak nic mu nie było. Rewelacja ,tylko ta cena trochę zbija ,ale za to kretować można do woli
ZARZU Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Opublikowano 11 Lutego 2008 Model na pewno jest wytrzymały, ale bez podwozia, to tak trochę głupio wygląda
Slawomir Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Silnik moim zdaniem jest OK nawet na smigle 10X6 idzie pionowo do gory i powisiec mozna. Po lotach silnik chlodny mocy wystarczajaco a mozna napewno jeszcze wiecej z niego wycisnac. Jak pogoda pozwoli to sprawdze w sobote 11calowe smigla APC i GWS zobaczymy co bedzie . Musze jeszcze jakos zamocowac podwozie na nakretki bo bez podwozie rzeczywiscie glupio wyglada. Pozdrawiam Slawomir
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.