robas69 Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Koledzy, proszę o radę jaki wybrać wyłącznik zapłonu (nie kill switch) do aparatu, który może być zasilany napięciem 6 - 8 V. Szukałem w instrukcji i na puszce, ale nie ma informacji o poborze prądu. Podobnie jak w opisach wyłączników na stronach sklepów, dopiero powyżej kwoty ok. 130 zł pojawia się informacja o możliwościach prądowych (np. Emotec 8/20A). Do zapłonu takie możliwości prądowe raczej nie są wymagane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Robert ,pytanie -dlaczego nie kill switch ? brak kanału ? Ogólnie chodzi o gaszenie silnika czy wyłączanie pakietu pomiędzy aparatem a k/s ? Z tego co mi wiadomo prądy aparat/wyłącznik są małe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Rafał, kill switch będzie na czas "W" w czasie lotu. Chodzi natomiast o wyłącznik prądu między źródłem, a aparatem zapłonowym. Kupiłem Emotec'a, ale ponieważ przeznaczony jest do dużych prądów, zostawię go do innego modelu na wyłącznik zasilania serw i odbiornika. Chodzi o tańszy wyłącznik, ale wystarczający do wyłączenia zapłonu 6-8V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Myślę że w takim przypadku nie ma co sobie przybierać do głowy i kupować wyszukany wyłącznik.. Akurat u mnie rolę tą teraz spełnia jeden z wyłączników w podwójnym Miracle ale w innych modelach stosowałem standardowe zestawowe wyłączniki czy ciut lepsze ,niby wysoko prądowe futabowe wyłączniki i nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów ,działały bezproblemowo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Rafał, a zapłony masz niskonapięciowe 4,8-6V czy powyżej, i jakim faktycznie napięciem zasilasz zapłon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Zapłon obecnie zasilam bezpośrednio lipolem 2S 1500 mAh ,poprzednie zgodnie z zaleceniami ,czyli nie przekraczając 6 V (4 cele NiMh) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Przy tych 7,4 V (2S) też wytrzymują - np. te Miracle? i zwykłe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Robert ,znowu bez przesady spokojnie dają radę. ..Pobór prądu obecnie przez zapłon zasilany lipolem jest znikomy...mi po 4-5 lotach po ok.6 minut w zapłon wchodzi 40-80 mAh ! (tak to nie pomyłka) więc nawet dla zwykłego wyłącznika to raczej żaden wysiłek. Standardowy wyłącznik zestawowy potrafi obsłużyć kilka standardowych serw w modelu które pobierają o wiele więcej jak zapłon.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkarll Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Do zapłonu używam zwykle coś takiego http://www.modelemax...roducts_id=7185 , nie zwracaj raczej uwagi na prądy tylko na jakość wykonania ( niezawodność) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 25, 2013 Author Share Posted December 25, 2013 Dziękuję Wam bardzo . Planuję zastosować na zapłon taki pakiet - lekki, mały, wydajność 9 A http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=183_488&products_id=11553 ale do zapłonu wystarczy aż nadto. W Moravie elektronikę ma zasilaną poprzez to http://www.modelemax...roducts_id=5478 . Ciągły prąd to 12 A w szczycie do 20 A. Jest wyposażony w wyłącznik oparty na 2 transformatorach Mosfet, więc chyba wytrzyma obciążenie 6 serw (w porywach 8 - klapy)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyrax_ojz Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 między pakietem a killswitch-em mam zwykły wyłącznik kołyskowy do zapłonu nic więcej nie potrzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Robert,sam posiadam obecnie pakiet/y tej firmy który pokazałeś , które również nabyłem w Modelemax i użytkuję je od połowy zeszłego sezonu i stwierdzam iż są naprawdę ok. Różnica jest taka iż u mnie 2 x 1600 czyli 3200 mAh przez Max Beca 2, zasila 5 cyfrowych serw 20 kg i jedno 10kg a Ty chcesz na sam zapłon dać 3000 mAh ? wg mnie dużo za dużo..Akurat dla mnie ,który wszędzie widzi "masę" po co dawać pakiet o wadze 120 g jak można dać np.1600 max 2000 mAh i uzyskać wagę np 85g..(pakiet rey 1600 tyle waży) Kolega który równocześnie kupił ze mną Extrę dał na zapłon pakiet 2.200 i teraz się śmieje iż niepotrzebnie władował takiego klocka.. Ja mam takie Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 W innej sytuacji niż Funtana 125 dałbym też lżejszy, ale ona musi mieć trochę masy na dziobie. Zobaczę zresztą jak będzie po zmontowaniu modelu, bo w zakresie akumulatora do zapłonu jak i zasilania elektroniki to tylko teoria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Oczywiście że lepiej dać więcej prądu zamiast ołów . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robas69 Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 Takiego RAYa 1600 mAh mam do zasilania elektroniki we FLIPie z Topmodel.cz, a 1200 mAh w Cularisie. Jak na razie pracują bez zarzutu. Ze względu na stosunkowo małą wydajność prądową to dla nich najlepsze zastosowanie. Jako zasilanie napędu już raczej mniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts