Jump to content

Raptor Mini Titan e325


Ghandi

Recommended Posts

Tak, wreszcie stało się. Zamówiłem Rapciucha Mini Titana w zestawie z silnikiem i reglem. Prawdopodobnie jutro odbiorę paczuszkę... no i zabiorę się za składanie. Kiedy będę miał już go w rękach na pewno odbędzie się odpowiednia fotorelacja. ;)

Miałem do wyboru HB king 2, SJM 400, Belt CP... no i Titana - wybralem to ostatnie ;)

 

Zatem - zaczynam kosić.. znowu!

Link to comment
Share on other sites

Mając jednego e325 na swoim koncie od razu powiem, żeby OSTROŻNIE przykręcać śrubę blokującą zębatkę na silniku - strasznie łatwo ukręcić.

Z perspektywy czasu dobrze było wymienić snapy i kulki na alignowe, ale zostawiając te z zestawu trzeba dopasować snapy przy użyciu "ball link sizing tool" - dopiero po takim zabiegu mechanika daje się ustawić.

Warto też zawczasu usunąć problem z torowaniem poprzez wymianę mikseró na metalowe.

To jedyne mankamenty tego helika, a lata toto bajecznie.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego tez na poczatek model bedzie w 100% kit'owy, pod koniec lutego dostanie odpowiednie modyfikatory + weglowe łopaty, tailboom, wingleta tylnego, prawdopodobnie tez 50% aluminiowych gratow, pod koniec marca zas bedzie juz w pelni alu, pod koniec czerwca dostanie komplet wysokiej jakosci serw i wtedy zacznie sie szalenie, do tego czasu bede sie spowrotem 'wlatywal' w sprzet ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli mogę coś poradzić, to ful alu nie będzie długo potrzebne - wystarczą ramiona mikserów.

Natomiast serwa hs 65mg warto założyć od razu. Ogon węglowy raczej niczego nie zmieni w charakterystyce lotu, a swoje kosztuje. Lepiej pozostać przy aluminiowym, bo przy każdym krecie belka do wymiany :).

Możliwe są krety przy początkowych lotach, więc warto pomyśleć o zapasowych łopatach z drewna, a do tego potrzebne metalowe miksery, bo łopaty inne niż oryginalne często nie chcą się wytorować na plastikowych ramionach

Link to comment
Share on other sites

Ehhh a ja właśnie mam swojego titanka na sprzedaż w stanie idealnym :). No gratuluje, myślę, że będziesz zadowolony. Ogon carbon zupełnie nie potrzebny (chyba, że wizualnie) Co do reszty tak jak fredzio pisze.

Jednak jeśli chodzi o kulki nie do końca się zgodzę. Ja od początku mam orygnalne i dają rade. Zaletą ich jest to, że łatwo schodzą a mimo to nigdy nie odpadło nic podczas lotu

A to moje cudeńko

IMG_1652_resize.JPG

IMG_1653_resize.JPG

IMG_1657_resize.JPG

Link to comment
Share on other sites

Zapisuję się do wątku, bo zamierzam też na wiosnę zakupić ten model. Trenuję od jesieni na symulatorze Phoenix RC, bo tam podobno dość realistycznie ten model odwzorowano i bardzo mi się podoba. Wizualnie i lotniczo, choć w locie (na symulatorze) specjalnie od t-rexa 450 się nie różni.

 

Formica wysłałem ci PM z pytaniami o szczegóły.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie POLECAM ten model - jest miodny jak sie masz :)

 

ale...

 

W linkach znajdziecie film krótki i foto.

 

Żyroskop to jakiś chiniec, docelowo oczywiscie będzie gy401, jednak dzisiaj troszke powisialem - albo raczej probowalem wisiec, na tym co mam.

 

Tyle ze ogon zachowje sie dosc dziwnie...

 

FILM

 

FOTO

 

na nizszych obr jest spokojnie ( ale heli nie lata hahaha) na wyzszych ogon 'pompuje'.

 

Kwestia żyro, serwa czy Niewidzialny Mim puka mi palcem w ogon?

 

( dzieki temu efektowi wlasnie zamowilem weglowe lopaty hehehe bo balsa nie wytrzymala...)

Link to comment
Share on other sites

Problem oscylacji, leży w :

obrotach (za niskie),

napięciu paska( nie może się stykać z paskiem przciwległym ugięcie na 1mm),

za wolnym serwie na ogonie,

zbyt dużej odległości snapu na orczyku od środka serwa,

zbyt ciężko chodzącej mechaniki na ogonie.

Co do gyro, jesli tylko trzyma ładnie to po co kupować futabe :)

Link to comment
Share on other sites

Problem oscylacji, leży w :

obrotach (za niskie),

 

- raczej nie, problem pojawia sie przy wyzszych obrotach

 

napięciu paska( nie może się stykać z paskiem przciwległym ugięcie na 1mm),

 

- napiecie jest ok, doswiadczenie nauczylo mnie juz mneij wiecej jak pasek powinien byc naciagniety (raptor 30 V1 - kraksa z powodu zlego naciagu)

 

za wolnym serwie na ogonie,

 

- to moze byc istotnie przyczyna :(

 

zbyt dużej odległości snapu na orczyku od środka serwa,

 

- jest zgodnie z instrukcją

 

zbyt ciężko chodzącej mechaniki na ogonie.

 

- poprawie to, byc moze jest za 'ciasno'

 

Co do gyro, jesli tylko trzyma ładnie to po co kupować futabe :)

 

Trzymac trzyma, ale nie ma regulacji czulosci, a nie wiem jak sie te czulosc ustawia w aparaturze ( MX-12).

Link to comment
Share on other sites

Ghandi, przede wszystkim zmniejsz czulosc gyra!! Oscylacje sa wywolane za duza czuloscia i tym ze serwo nie nadaza. Ja co prawda mam 401 ale serwo 0,06 sek a czulosc zyrka w HH 40%

 

Pawel, to gyro nie ma reg czulosci w sobie, moge to ew. zrobic z poziomu aparatury, jednak niestety nie mam bladego pojecia JAK to zrobic, mam MX-12...

Link to comment
Share on other sites

Ghandi, przede wszystkim zmniejsz czulosc gyra!! Oscylacje sa wywolane za duza czuloscia i tym ze serwo nie nadaza. Ja co prawda mam 401 ale serwo 0,06 sek a czulosc zyrka w HH 40%

 

To przy tych 40% chyba obraca się jak mesershmit :) Ja posiadam serwo 0,08 i mam 80% i jeszcze mało.

 

Co do gyro. Jelsi zmniejszysz czułość osczylacje nadal bedą a jedynie bedzie wolniej falował. Oscylacje by zniknęły po zmniejszeniu czułości gdyby były początkowo minimalne, a to co widzę na filmiku to niestety bardzo duże oscylacje.

Jeśli z gyra wychodzą ci 2 kable to jeden jest do regulacji (z pojed. kablem) i wpina się na 5 kanał. Wchodzisz do ustawień zakresu w mx12 i zmniejszasz ze 100% w dół (procenty nie są rzeczywistym odwzorowaniem zmiany czułości (w mx12 na 10% w apce odpowiada 5 % na gyro z tego co pamiętam)

Jeśli nie ma kabla drugiego z gyra to nie ma regulacji czułości

 

Generalnie jeśli chodzi o czułość też nie można przeginać w dół bo doprowadzi się do momentu, że helik w locie przy skręcaniu zacznie wirować wokół własnej osi właśnie z powodu zbyt małej czułości (taki efekt jest również przy złym reversie gyra ale to wiruje na dzień dobry)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wariactwa ogonowe zakonczone - problemem bylo żyro. Wymienilem na GY401 i problem jak ręką odjął :)

 

Obecnie heli sobie wisi na węglowych pelikanach, 'wlatuje' sie powoli w helikopterki ;)

 

Problem mam jedynie z tym ze musze dobrze lopaty wytorowac i w sumie wszystko ladnie kuka.

 

Fotek narazie nie zamieszczam bo nie ma z czego, rapi jest najzwyklejszy, 'KIT'owy.

 

Zamowilem sobie pierwsze detale ;) tak zeby ladnie latal ;) a za miesiac - dwa, kupuje weglową rame bo juz sie pojawila w milej cenie ;)

Link to comment
Share on other sites

Piątka za dociekliwość poszukiwacza :P.

Z tego co widzę, to nawet znajdę tam alu cnc tych elementów, które mnie w oryginale wnerwiały (tail case...).

Do pełni szczęścia brakuje mi tylko aluminiowego mocowania ogona w ramie (w oryginale plastikowa skrzynka trzymająca zębatkę ogonową - tail boom bracket)

Link to comment
Share on other sites

Ghandi, przede wszystkim zmniejsz czulosc gyra!! Oscylacje sa wywolane za duza czuloscia i tym ze serwo nie nadaza. Ja co prawda mam 401 ale serwo 0,06 sek a czulosc zyrka w HH 40%

 

To przy tych 40% chyba obraca się jak mesershmit :) Ja posiadam serwo 0,08 i mam 80% i jeszcze mało.

 

Co do gyro. Jelsi zmniejszysz czułość osczylacje nadal bedą a jedynie bedzie wolniej falował. Oscylacje by zniknęły po zmniejszeniu czułości gdyby były początkowo minimalne, a to co widzę na filmiku to niestety bardzo duże oscylacje.

Jeśli z gyra wychodzą ci 2 kable to jeden jest do regulacji (z pojed. kablem) i wpina się na 5 kanał. Wchodzisz do ustawień zakresu w mx12 i zmniejszasz ze 100% w dół (procenty nie są rzeczywistym odwzorowaniem zmiany czułości (w mx12 na 10% w apce odpowiada 5 % na gyro z tego co pamiętam)

Jeśli nie ma kabla drugiego z gyra to nie ma regulacji czułości

 

Generalnie jeśli chodzi o czułość też nie można przeginać w dół bo doprowadzi się do momentu, że helik w locie przy skręcaniu zacznie wirować wokół własnej osi właśnie z powodu zbyt małej czułości (taki efekt jest również przy złym reversie gyra ale to wiruje na dzień dobry)

 

Nie wiem co miales na mysli z tym meserem. Moze to kwestia apy. U mnie zakres czulosci jest od -100 do 100 z czego -100-0 jest tryb normal, a 1-100 to HH. I nie widze potrzeby wikszej czulosci ustawiac. Ogonek stoi jak wryty a dzieki mniejszej czulosci podczas lotow dynamicznych ogon lepiej "idzie" za reszta helika.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.