Skocz do zawartości

HK - 450 -> Potrzebna pomoc


Ramzex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż zakupiłem za całe 510 zł 2 heliki + apke FlySky FS-CT6B z 2 odbiornikami.

 

Ogólny sprzęt jaki tam siedzi:

 

Żyro1 - micro etronix head lock gyro

Żyro2 - Walkera WK-G006

Regiel1 - Hobby King HK-30A ESC

Regiel2 - nie wiem jest w czarnej gumie i ma na niej napisane E203950

Silnik1 - Hobby mate HB2835

Silnik2 - Niestety ma starte oznaczenia , jedyne co odczytałem to ma 3500kV, taki czarny falowany może da sie rozpoznać

Serwa - 7x JP-S7.5D 1x Tower pro zwykłe 9g ( na ogonie w jednym heliku )

 

 

 

Oraz właśnie mam problem z "identyfikacją" helików.

post-8808-0-26279400-1388414977_thumb.jpeg

post-8808-0-97413200-1388414984_thumb.jpeg

 

 

 

1 .Żółty ma aluminiową głowice i elementy oraz rame i łopaty z włókna węglowego, pozostałe elementy to głównie aluminium.

2. Czerwony ma rame z laminatu a reszta głównie plastik.

 

Da rade z tego co mam stworzyć jednego dobrego helika oraz jeżelibyście mogli to prosiłbym o podanie jaki to może być heli, czy zwykły HK-450 czy może inna jego wersja.

 

Oba mają laminatowe kabinki.

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo złomu kupiłeś za te 510zł, hehe ;-)

 

Wygląda to to na jakieś klony T-rex 450, przydały by się dokładniejsze zdjęcia. Na metalowych częściach głowicy powinny być raczej oznaczenia producentów (CopterX, HobbyKing, itp), jak nie ma to raczej jakiś chiński klon. W kitach HK nie ma laminatowych kabinek, płozy w czerwonym też nie są kitowe na pewno ani z HK ani z CX. Podejrzewam, że to jednak heliki HK po naprawach czym się dało.

 

Niebieskie zębatki główne są fabrycznie w CopterX, te łopaty (laminat? węgiel?) też nie są kitowe, ale HK sprzedaje je oddzielnie. Białe zębatki wsadza m.in. HK.

 

Ogólnie niektóre elementy dość egzotyczne i niezła mieszanka, ktoś pewnie długo tłukł tymi helikami ;-)

 

W sumie co to dokładnie za śmigłowce to nie ma większego znaczenia, jak wiesz klony "450" i tego się trzymaj.

Po pierwszym crashu pomierzysz szpindel (wał wewnętrzny pomiędzy okuciami łopat) i będziesz wiedział do jakiej to wersji głowica porównując z danymi ze sklepów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby crashu nie było :D

 

 

Serio złom? Mi się wydaje że się opłacało. Porobie jutro lepsze fotki.

 

Szukalem wszędzie jakichś oznaczeń ale na marne, jednak wszystko jest w świetnym stanie, nawet nie wiem czy duzo latały

 

Łopaty to chyba włókno szklane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złom w cydzysłowie ;-) A crash będzie na 100% (prędzej czy później, raczej prędzej).

 

Ogólnie to bym wolał zapłacić troszkę więcej za jeden heli nowy, którego wyposażenie sam bym wybrał. Ale teraz to już nie ma co gadać...

 

Jakbym mógł w czymś konkretnym pomóc to jak mówiłem na PW - zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... Zgadłeś crash był ale...

 

Heli poleciał w górę i ogonem jeb w glebe... Straty : jedna tylna łopatka i krzywy wał tylnych łopat...

 

Mam mały problem z heli, bo przełącznik działą jak rewers gazu i gdy go nacisne to gaz leci na maxa... A bez niego wogóle nie reaguje na gaz...

 

Co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, przepraszam ale się wkurzyłem..

 

Wiem co to idle up ale wcześniej helik nie reagował na drążek gazu, cała reszta działała, dopiero gdy nacisnelem ten przełąćznik to silnik od razu wskoczył na 100% mocy.

 

Da rade to jakoś wytłumaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę jest to zwykła aparatura i można ją tylko programować przez kabel usb. Musiał byś ją podłączyć pod komputer i sprawdzić czy jest wszystko dobrze ustawione. może być, ze poprzedni użytkownik nie miał zbyt dużej wiedzy i zaprogramował ją tak jak mu było wygodnie np. gaz na przełączniku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też być tak, że ten włącznik jest ustawiony jako odcięcie gazu, helik ogólnie był w idle-up, a był jeszcze gdzie indziej ustawiony rewers gazu.

 

Zaskoczyłeś mnie jak szybko udało Ci się coś zepsuć ;-]

 

Staraj się najpierw sprawdzać na sucho (serwa bez silnika), gyro bez łopatek i łopat ogonowych, ogólnie różne rzeczy bez łopat, albo całość, ale z podwoziem treningowy (do zrobienia z dwóch listewek i 4 piłeczek do ping ponga), a dopiero później próbuj latać, a raczej wisieć tyłem do siebie.

 

No i czy masz dostęp do symulatora?

 

Poza tym: przy większości crashy krzywi się szpindel, przy takich dotyczących uderzenia łopatami o ziemię również wał główny.

Jakbyś teraz miał problemy z torowaniem łopat (robiłeś to w ogóle?) to tu będzie wina. Też niestety raczej szybko się dowiesz jak to się wymienia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie torowałem, sprawdzałem tylko czy na głowicy są jakieś luzy i wibracje ale wszystko chodzi czysto. Sprzedawca mówił że heli były na chodzie.

 

Chyba zmienię tą apkę na Turnigy9XR bo nawet kabla do niej nie dostałem i niestety moge liczyć tylko na poprzednie ustawienia.

 

Mam na szczęście drugiego helika który będzie jako "dawca" i mam teraz do was prośbe.

 

Wypisałem na początku tematu jaki sprzęt posiadam, czy z tego da rade ustawić jakiś fajny set? Wstępnie pakuje w tego z metalową głowicą.

 

Jeżeli da się z tego coś sensownego to powiedzcie mi co powinno tam być...

 

 

 

Szukałem w necie ale nigdzie nie widze... Jak zmienić ten wał wirnika ogonowego? Napęd jest paskiem a łatwo go się nie da zdjąć, jedyne co mi zostaje to chyba rozkręcenie tylnej częśći i zdjęcie go na siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sciągnąc pasek musisz popuścic sruby przy belce ogonowej i cofnąc ją do przodu wtedy pasek się poluzni jeśli wiesz o czym pisze? najlepiej jak znajdziesz kogos z większym doswiadczeniem niż twoje bez obrazy ale sam możesz tylko się zniechęcic pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie spokojnie, siedzę troche w samolotach i zawsze dałem rade to i tu sobie poradzę :)

 

Dzięki za wytłumaczenie wiem o co chodzi i zaraz zabieram się do roboty.

 

Myślę nad apką, 50 dolców za 9XR aż się prosi :D

 

Łopaty już zdjęte, nie jestem uparty wole się posłuchać starszych i bardziej doswiadczonych więc dzieki za każdą radę.

 

Nie wiem czy to jest Align ale wygląda na dobrego klona więc pewnie wszystko jest podobne

 

A może ktoś mi doradzi jakie wyposażenie dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się, mam gdzieś nawet pręty a po piłeczki się pójdzie :P

 

Nie ma dużych przeciwskazań żeby podwozie treningowe zrobić troszke większe? (35-40 cm ) Tak bym się czuł pewniej

 

 

Chce go złożyć z tego co mam i żeby było jak najlepiej bo wszystkich części mam x2, szczególnie wacham się na którym żyroskopie latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten niebieski z aluminium to klon trexa a mianowicie copter x uważaj na śrubki bo są jak z waty pamiętaj że to wszystko co może się odkręcic trzeba dac klej do gwintów na sąsiednim forum ep heli dowiesz się wszystkiego czego nie wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahh wiem wiem klej do śrub, jak będę kupował nową apkę to to czego nie mam to dokupię, przede wszystkim kątomierz do łopat.

 

Copterx też chyba nie jest zły co ?

Jak porównuje to w zasadzie zgadza mi się z CopterX 450SE, tylko nigdzie nie ma oznaczeń ale tak to wszystko to samo więc chyba za te 510 zł jednak warto było bo kupowałem w ciemno i nie wiedziałem nawet co tam jest hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest CopterX. Jakby był, miałby logo na głowicy, belce, itd. Znaczy może to kiedyś BYŁ CopterX, co zresztą jest bez różnicy.

 

Instrukcja jak każą koledzy - od T-rexa ściągnij. NIE WAŻNE jaki to heli, widać, że klon Aligna. Ci co robią klony to nawet im się nie chce zrobić instrukcji, bo i po co, skoro wiadomo, co sklonowali....?

 

Co do Twojego wyposażenia, to krótko da się opisać, że jest marne. Ale skoro już je masz to nie ma to znaczenia, czytaj jak najwięcej jak jest zbudowany helik, jakie podstawowe czynności wykonać (wyważanie i torowanie łopat np.), ucz się POWOLI.

 

Zresztą, w zaistniałej sytuacji nie masz chyba wyjścia i musisz kupić jakieś radio (albo szukaj na forach kogoś kto takie ma jak ty).

 

A ogólnie, podejdź do tematu z pokorą, bo heli to wprawdzie żadna magia, ale to zdecydowanie trudniejsze i niebezpieczniejsze niż samoloty.

 

Jeszcze co do wyposażenia:

- te dwa żyroskopy - ciężko, pewnie, żeby ci ktoś to porównał, bo ten Etronix jest mega egzotyczny <-- jak wypróbujesz oba to sam nam powiesz,

- regulatory - ten HK jak dla mnie to trochę za mały (30A), znaczy niby ok, ale biorąc poprawkę na chińską jakość to lepiej mieć regiel 40-45A jakbyś kiedyś kupować musiał, teraz nie zmieniaj; ten czarny - jego symbol to part number koszulki termokurczliwej a nie oznaczenie regla, także nie wiesz nic - sprawdź, czy się bardzo nie grzeje i tyle,

- silniki - jeden ma 3800kV drugi 3500kV <--- który lepszy do zależy dla kogo i jaką masz zębatkę atakującą na nim; sam się bardzo nie znam jak to dobrze dobrać i zresztą co człowiek to opinia; teraz się silnikiem nie przejmuj raczej

- serwa te JP to serwa cyfrowe, wystarczająco szybkie (0,12sek/60stopni) na tarczę, szkoda, że tryby mają plastikowe, ale masz 7 serw a potrzebujesz na tarczę 3, na ogon dobrze mieć naprawdę szybkie serwo, koło 0,07-0,08 w przystępnej cenie pewnie da się znaleźć, a na razie też się nie przejmuj, z w miarę dobrym gyro da się uczyć zawisów na byle jakim serwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poczytałem o wypadkach z heli to sobie to uświadomiłem.

 

Zresztą po co mi logo ? Ma spełniać swoje zadanie i tyle .

 

Staram się wszystko robić powoli i bez nerwów. Żyro zostawie sobie tego head loxa i założe silnik Hobby Mate, resztę się sprzeda i kupi apkę a kit zostanie na częśći.Zmieniłem też te ohydne Tower Pro z ogona i założyłem zresztą też nie wiele lepsze cyfrowe JP ale jakoś do Tower Pro z samolotami nie mam dobrej opini/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.