Skocz do zawartości

Zasilanie w benzynie


M.Ch.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam plany na model benzynowy z silnikiem 30cc, a w tym temacie jestem tylko teoretykiem.

Model będzie miał 9-10 serw HV (7,4V). Używam aparatury Spektrum DX 6I, więc mogę zasilać odbiornik (podobnie jak serwa) z 2 cel lipo.

 

Moja robocza koncepcja to:

Odbiornik 6 kanałowy (tyle potrzebuję), serwa podwoziowe i wysokości na kablu Y. Bezpośrednio do odbiornika podpięta bateria li-po 7,4V dająca tym samym zasilanie na odbiornik i serwa. Drugie li-po 7,4 V podłączone do zasilania modułu zapłonowego. Li-pole dobiorę z zapasem pojemności. Może wstawię jakieś buzery informujące o spadku napięcia (jak by mnie moja matematyka przy liczeniu zużycia prądu zawiodła). Baterii nie planuję przechowywać ani ładować w modelu.

 

Czy takie rozwiązanie jest poprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moim skromnym zdaniem odpowiedź brzmi : "Nie":

 

 

Odbiornik 6 kanałowy (tyle potrzebuję), serwa podwoziowe i wysokości na kablu Y.

W jakim celu ta kombinacja ? Żeby łatwiej było model wytrymować ?? czy żeby po każdym locie orczyki wydłużać czy skracać ? Cel używania Y-kabla, żeby oszczędzić ( w zasadzie nie wiem na czym) i to do tego na wysokości co najmniej kontrowersyjny pomysł.

 

Bezpośrednio do odbiornika podpięta bateria li-po 7,4V dająca tym samym zasilanie na odbiornik i serwa. Drugie li-po 7,4 V podłączone do zasilania modułu zapłonowego.

 

Osobiście nie pchał bym się w lipo tylko life - niby napięcie niższe o 0,4 na celę ale szansa na zapalenie się pakietu 0,000nic w porównaniu do lipol.

Cel stosowania wysokonapięciowch serw też mocno wątpliwy - policz jakie będziesz miał siły maksymalne na sterach -> momenty maksymalne na serwach.

Kolejna rzecz to moduł zapłonowy silnika - sprawdź jakie napięcia on toleruje i moze od tego wyjdź - dla wielu zalecane jest max 6v (MAX!).

 

 

Moim zdaniem z jednej strony (serwa) chcesz strzelać z armaty do komara a z drugiej chcesz robić oszczędności - odbiornik 6kanałów.

 

Przemyśl koncepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moim skromnym zdaniem odpowiedź brzmi : "Nie":

 

W jakim celu ta kombinacja ? Żeby łatwiej było model wytrymować ?? czy żeby po każdym locie orczyki wydłużać czy skracać ? Cel używania Y-kabla, żeby oszczędzić ( w zasadzie nie wiem na czym) i to do tego na wysokości co najmniej kontrowersyjny pomysł.

 

Tu chyba czegoś nie rozumiem, mam aparaturę 6 kanałową (1 gniazdo na wysokość), a model ma mieć 2 serwa wiec chyba inaczej jak kabel Y się nie da?

Na razie plany na apkę 8-9 kanałów są dość odległe, bardziej odległe niż na ten model ;)

Choć oczywiście rozsądniej będzie kupić nową Spektrum DX 8 i na takim "sznurku" wysłać w niebo 4,5 tyś niż na 7 letniej DX 6I.

 

Osobiście nie pchał bym się w lipo tylko life - niby napięcie niższe o 0,4 na celę ale szansa na zapalenie się pakietu 0,000nic w porównaniu do lipol.

Cel stosowania wysokonapięciowch serw też mocno wątpliwy - policz jakie będziesz miał siły maksymalne na sterach -> momenty maksymalne na serwach.

Kolejna rzecz to moduł zapłonowy silnika - sprawdź jakie napięcia on toleruje i moze od tego wyjdź - dla wielu zalecane jest max 6v (MAX!).

 

Moim zdaniem z jednej strony (serwa) chcesz strzelać z armaty do komara a z drugiej chcesz robić oszczędności - odbiornik 6kanałów.

 

Przemyśl koncepcję.

  • Przemyślę, mam kupę czasu zanim uzbieram kasę :huh:
  • Zasilanie zapłonu sprawdziłem już wcześniej: Ignition Battery: 4.8-6.0V NiCd or NiMH, 6.6V LiFe or 7.4V LiPo pack
  • Fakt, umknęło mi Li-Fe - to ma zdecydowanie większy sens (bezpieczeństwo i bardziej płaska krzywa rozładowywania o ile pamiętam)
  • Co do serw, to używam tylko Hiteca i wynalazłem sobie: http://hitecrcd.com/...t-servo/product mogę im programowo ograniczyć prędkość (przyda się przy klapach i podwoziu)
  • model - Warbird ok 2m - 7kg

 

Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W ogólnym przypadku powinno tak działać. Sprawdź jeszcze czy jest podany prąd jaki pobiera układ zapłonu.

W dwucylindrowym silniku czasem zdarzało się wyłączanie zasilacza 1A (mówię z chwilowego doświadczenia z tymi moduładmi)

Dla bezpieczeństwa możesz wziąć diody 2A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIchale, Wiem ze temat się dzignie jak .... za wojskiem ... planujesz nabyć DX8 ... mozę warto rozważyć Taranisa cena nawet w PL niższa a problemy z konfiguracją tudziesz iloscia kanałów w zasadzie na lata z głowy.

 

Witaj Jacku,

Na razie jednak z braku kasy zostaję przy DX 6i. Myślę (i mam nadzieję), że jeszcze pociągnie.

Przeliczyłem raz jescze kanały i przyda się 9, więc DX 8 odpadło.

Porownywałem sobie ostatnio apki w sklepach. Miałem w ręku Aurorę 9X i Spektrum DX9. Nie macałem jeszcze Graupnera.

 

O taranisie nie wiem prawie nic. Przed chwilą sprawdziłem pobieżnie ten wątek na forum. Przy okazji poczytam więcej.

Jak będe miał kasę to pewnie kupię DX 9 i pocieszę się, że te 1600 PLN rozłozy mi się na ładnych parę lat latania. Zebrało mi się już trochę odbiorników.

Dzięki za zwrócenie mojej uwagi na nową (dla mnie) markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hint: Odbiorniki nie bolą ... przynajmniej nie w przypadku Taranisa ... wystarczy dostawić moduł nadawczy i wio.

A za 1600 PLN nie dosć ze idzie się pocieszyć radiem 16 kanałowym które umie robić stójkę ne dwunastnicy bez większego wysiłu to jescze zostanie na całkiem dobrą flaszkę SIngle Malta ... niekoniecznie tylko na jedną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.