Skocz do zawartości

Pylon Racer


GEX999
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Jakiś czas temu wziąłem się za projektowanie nowego zawodniczego modelu halowego klasy Pylon Racer (F5K). Nie chciałem robić tradycyjnego Gee Bee, chociażby dlatego, że wolę mieć coś swojego.

Początkowo miały być stateczniki w układzie V, aby zmniejszyć wagę ogona i jego opór, ale zrezygnowałem z tej opcji, ponieważ trudno byłoby to wzmocnić i mogłoby dochodzić do skręcania ogona. Powstało kilka kolejnych kilka wersji:

post-7987-0-39507500-1388822148_thumb.jpg

W końcu wygrała ostatnia, która na powyższym i poniższym zdjęciu jest już nieco zmodyfikowana, w stosunku do początkowej postaci tej wersji.

post-7987-0-10751200-1388822127_thumb.jpg

 

Ostatnio uznałem, że wykonam ten model.

Miałem niepotrzebny stator z uzwojeniem z silnika Dualsky XM 2812-27 (kV 1760). Miałem także 3 wirniki (2 z silników Dualsky widoczne na poniższym zdjęciu i jeden z silnika EMAX 2203).

post-7987-0-09104300-1388820060_thumb.jpg

post-7987-0-15624000-1388820110_thumb.jpg

Jak widać, wagowo wygrywa EMAX (jest srebrny, bo zeskrobałem z niego czerwony lakier). Ponadto wirnik EMAX'a wydaje się mieć największe magnesy i jest przystosowany pod wał 3 mm (Dualsky pod 3,17 mm). W stojanie powiększyłem nieco otwory pod łożyska, tak by można było użyć metrycznych. Firma Dualsky stosowała calowe, które były bardzo mocno wciśnięte. Po przeróbkach łożyska metryczne weszły bez większych trudności (pomiędzy tylnym łożyskiem a otworem widać pierścień wykonany z koszulki termokurczliwej. Nie jest on dlatego, że przesadziłem z powiększaniem otworu, ale tak było w planach. Co więcej, stojan miał pourywane blaszki więc poradziłem sobie tak:

post-7987-0-93163100-1388820282_thumb.jpg

post-7987-0-64515700-1388820381_thumb.jpg

post-7987-0-64547900-1388820496_thumb.jpg

Wał został wykonany z pręta węglowego 3 mm.

Pakiet (3E Model; 2S; 500mAh):

post-7987-0-15037600-1388820162_thumb.jpg

Regulator (Castle Thunderbird 9), na zdjęciu jeszcze nie całkiem zmodyfikowany:

post-7987-0-54776100-1388820231_thumb.jpg

 

Części po wycięciu:

post-7987-0-82492700-1388820638_thumb.jpg

Dalsza budowa:

post-7987-0-88561400-1388820692_thumb.jpg

post-7987-0-42138800-1388820768_thumb.jpg

post-7987-0-96929300-1388820799_thumb.jpg

Model został wzmocniony za pomocą prętów węglowych ok. 0,8 mm (kadłub i stateczniki) oraz 1mm (zastrzały). Materiał to EPP 3 mm. Zdecydowałem się na użycie 3 mm zamiast 5 lub 6 mm po to, aby zmniejszyć wagę i opór modelu.

Ostatecznie użyte serwa to 3x SG-51R.

Model gotowy do oblotu:

post-7987-0-62663600-1388821100_thumb.jpg

post-7987-0-36713800-1388821121_thumb.jpg

post-7987-0-78818500-1388821147_thumb.jpg

post-7987-0-57600800-1388821184_thumb.jpg

post-7987-0-16116800-1388821218_thumb.jpg

post-7987-0-66241800-1388821247_thumb.jpg

post-7987-0-16124200-1388821272_thumb.jpg

post-7987-0-16324500-1388821309_thumb.jpg

post-7987-0-18467500-1388821337_thumb.jpg

post-7987-0-24919300-1388821365_thumb.jpg

 

Waga modelu gotowego do lotu to ~105g.

 

Wczoraj udało mi się go oblatać. Po wystartowaniu okazało się, że nie trzeba nic poprawiać. Nawet trymować. Model lata niesamowicie szybko. Projekt uważam za wpełni udany.

 

Film z drugiego lotu:

http://www.youtube.com/watch?v=6U2y6UcdCtM&feature=youtu.be

 

Jak widać, przez pewną część filmu loty są bardzo nieprecyzyjne, bo muszę jeszcze trochę dokładniej wyczuć ten model. Po pewnym czasie widać, że już jest lepiej. Ogólnie cały lot nie był tak szybki jaki mógłby być. Tylko momentami osiągałem prędkość maks. albo zbliżoną do maks. Lądowanie było niestety wymuszone, bo oderwał się przewód pomiędzy silnikiem a regulatorem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.