_BRODA_ Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Witam Wszystkich!! Chciałbym podzielić się swoją relacją z budowy mojego pierwszego kombata. A jest nim Curtiss P40 Tomahawk od Pana Marka Rokowskiego. Model zakupiony parę miesięcy temu doczekał się i nabiera kształtów. Jak wspomniałem jest to mój pierwszy esiak więc nie obrażę się za konstruktywne uwagi i komentarze. Zacząłem od wklejenia wręgi i kawałków bocznych ścianek przy silniku i później było obrysowanie cięć Kolejnym krokiem było wycinanie rogów a oto efekty Następnie było szlifowanie A to efekty szlifowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Proponuję bardziej ściąć przy dziobie, aby bardziej wyszło kółko i zdecydowanie pod spodem, aby uwidocznić wlot do chłodnic. Masz wczesną wersję P-40, gdzie chłodnica jest mniejsza niż w późniejszych, ale teraz to jej nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Tak jak pisze Robert, okrągłe kształty przodu kadłuba i widoczna chłodnica to dewiza tego samolotu, tak jak eliptyczne skrzydła u Spitfire... Ale to nie ma być makieta, a model do walki, więc jak tam chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Tak jak pisałem jest to mój pierwszy kombat. Może jak będzie trochę "grubszy" na dziobie to będzie bardziej kreto odporny? Ale dziękuję za uwagę. Może faktycznie trochę podskrobię jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Z przodu i tak masz silnik, więc siła pójdzie przez śmigło i silnik na wręgę i epp w tym miejscu. Szlifuj, szlifuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 I to jest argument. Gdzie się podział mój nożyk i papier ścierny? Do roboty. A i węgiel do żelazka czas rozpalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 A po szlifowaniu prasowanko A tak się prezentują wszystkie części po cięciu, szlifowaniu i prasowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 witaj Danielu ładna czysta robota:) pamietaj o rozcięciu klapki na dwie cześci: odejmowanej z przodu (wyjmowanie aku) tylnej- zaklejonej po osadzeniu wyposazenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Dzięki Marku! Mam pytanie czy dobrze wyczytałem że dolnopłaty wyważa się do góry nogami? Dotyczy to też kombatów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kolejnym etapem było połączenie skrzydeł, wklejanie wzmocnień i przygotowanie usterzenia poziomego I efekt tych prac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Następnie wkleiłem wzmocnienia w kadłub, osadziłem serwo pod kabinką i wkleiłem bowden do tylnego usterzenia. Osadziłem serwa w skrzydłach i tutaj zrobiłem sobie robotę dodatkową gdyż chciałem przeszlifować zgięcia lotek żeby chodziły luźniej i z braku doświadczenie moje pociągnięcia papierem ściernym spowodowały, że połączenia znikły . Dlatego też musiałem lotki zrobić na zawiasach. Dokleiłem tylne usterzenie do kadłuba. Wkleiłem orczyk z tyłu i "podłączyłem". Wypaliłem otwór wentylacyjny z przodu i osadziłem i podłączyłem silnik. I tu kolejne pytanie czy skłon i wykłon jest potrzebny bo obsadziłem na razie na zero? Kilka zdjęć z tego etapu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Dzięki Marku! Mam pytanie czy dobrze wyczytałem że dolnopłaty wyważa się do góry nogami? Dotyczy to też kombatów? Każdego dolnopłata. Chodzi o to, że normalnie całe wyposażenie jest ponad płatem, wtedy aby poprawnie wyważy odwracasz samolot i wyważasz jak górnopłat. PS. Bardzo podoba mi się szczegółowość twojego opisu i mnogość zdjęć. Mała uwaga. Dżwigienka na powierzchni sterowej powinna być tak wklejona aby linia dzirurek była nad osią zawiasów. U Ciebie w sterze wysokości jest zdecydowanie za daleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Robertus dzięki za pomoc. Po przeanalizowaniu tematu dźwigienki i kilku testach faktycznie jak jest zamontowana nie w osi zawiasów to przy tych samych ruchach serwa w obie strony wychył steru jest inny jednym słowem niesymetryczny. Dzięki za naświetlenie problemu. I tak się zdobywa doświadczenie - na własnych błędach. To jest piękne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Oto otwór instalacyjno wentylacyjny przez który przeprowadzone zostały przewody od silnika do regulatora. I tu pojawia się pytanie: czy powinienem zrobić otwory wylotowe z boku nad regulatorem żeby powietrze miało którędy uciekać? Jak się nie zrobi otworów wylotowych czy nie będzie wypychać kabinki? Następnie przykleiłem skrzydło do kadłuba i wykonałem zgrubne otwory na regulator i baterię. Montaż popychaczy i orczyków w skrzydłach. I przyklejenie dolnej "listwy maskującej" i odcięcie lotek. Na koniec wyważenie. Zdjęcie poniżej pokazuje układ wyposażenia przy środku ciężkości 4 cm od linii natarcia. Czy to Waszym zdaniem jest dobrze? Bateria jest normalnie schowana jeszcze kilka milimetrów w głąb tylko do zdjęcia schowałem przewody do odbiornika pod spód. Brakuje jeszcze odbiornika którego montaż zaplanowałem między baterią a serwem. Zostało jeszcze doklejenie kosmetycznych wykończeń wokół kadłuba i zgodnie z wcześniejszą uwagą robertusa poprawienie wlotu chłodnicy. Chyba o wszystkim w opisach wspomniałem. A tak się prezentuje teraz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Witam bardzo ładna relacja dużo zdjęć i bogate konkretne opisy bardzo cieszą moje oko Do rzeczy zastanawiam się czy aby pakiet nie wepchnąłeś za daleko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Dzięki za miłe słowa. Na tą chwilę SC wychodzi mi około 4 - 4.5 cm od natarcia. Będzie dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Zakłada się na wstępie 25% cięciwy płata przy kadłubie. Możesz też obliczyć SC z pomocą programu z tej strony. http://www.piotrp.de/MIX/sp.htm A potem w locie zauważysz czy przesunąć do przodu czy do tyłu. P40 ma relatywnie długi przód.W moim większym P40 tez pakiet mam nad skrzydłem. Wyważasz do góry nogami tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_BRODA_ Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Robertus dzięki Waszym uwagom wyważam do góry nogami. I dzięki temu już wiem poco w moim Mustangu są znaczki od góry skrzydła do wywarzania . Wcześniej nie wnikałem w takie tematy. To jeszcze ponowię dwa pytania, które mnie nurtują a zaginęły gdzieś w mojej relacji. Mianowicie: 1. Czy powinienem zrobić otwory wylotowe z boku nad regulatorem żeby powietrze miało którędy uciekać (wlot mam pod silnikiem)? Jak się nie zrobi otworów wylotowych czy nie będzie wypychać kabinki? 2. Czy robić skłon i wykłon silnika bo narazie nie zrobiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Ad1. Tak. Musi być jakiś wlot i wylot powietrza, inaczej może nic nie chłodzić lub nawet wypchnąć Ci klapkę. Ad2. Zrób skłon i wykłon podkładając pod prawą górną śrubę, podkładkę - patrząc od przodu. A po oblocie zobaczysz czy coś dodać czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Wyważenie to jest chyba najważniejsza sprawa i nie ma co się oszukiwać dokładnie wyważony model lata tak jak chcemy a nie jak on chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi