Skocz do zawartości

Ustawienie silnika w trenerku


Mikilotnik

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależy jaka geometria skrzydła względem osi silnika i statecznika poziomego. Czy model jest z planów - tam zazwyczj zaznaczono o ile wychylić silnik. A jak nie to popatrz na plany trenerków o podobnych co Twoj proporcjach. Wielkiego błędu nie popoełnisz...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Temat już pewnie nieaktualny, ale co tam.

Ja to robie doświadczalnie.

A więc na początku skłon i wykłon (jak zwał, tak zwał) na 0.

Po pierwszym locie już wszystko widać.

Trymujesz model odpowiednio do obrotów silnika, na jakich zamierzasz najczęściej latać.

Po lądowaniu patrzysz na wychył sterów w pozycji do stabilnego lotu i regulujesz łoże co powiedzmy 1,5 stopnia podkładkami, sprawdzasz w locie i powtarzasz, aż trym będzie na 0.

Zazwyczaj wystarczą dwa loty.

 

Takie ustawienie sprawdza się z każdym modelem, nawet z błędami w konstrukcji, a model przed ustawieniem, poza zadzieraniem i skręcaniem, nie powinien niczym Cię zaskoczyć (pod warunkiem, że go wcześniej oblatałeś bez silnika i dobrze wyważyłeś w dwóch osiach)

 

Parametry czasem zmieniają się wraz ze zmianą śmigła (inna prędkość strumienia i obroty)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.