Mikilotnik Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Witam jakie powinny być kąty wychylenia silnika w dól i w prawo w trenerku górnopłacie??
japim Opublikowano 10 Lutego 2008 Opublikowano 10 Lutego 2008 Zależy jaka geometria skrzydła względem osi silnika i statecznika poziomego. Czy model jest z planów - tam zazwyczj zaznaczono o ile wychylić silnik. A jak nie to popatrz na plany trenerków o podobnych co Twoj proporcjach. Wielkiego błędu nie popoełnisz...
boruta Opublikowano 10 Marca 2008 Opublikowano 10 Marca 2008 Temat już pewnie nieaktualny, ale co tam. Ja to robie doświadczalnie. A więc na początku skłon i wykłon (jak zwał, tak zwał) na 0. Po pierwszym locie już wszystko widać. Trymujesz model odpowiednio do obrotów silnika, na jakich zamierzasz najczęściej latać. Po lądowaniu patrzysz na wychył sterów w pozycji do stabilnego lotu i regulujesz łoże co powiedzmy 1,5 stopnia podkładkami, sprawdzasz w locie i powtarzasz, aż trym będzie na 0. Zazwyczaj wystarczą dwa loty. Takie ustawienie sprawdza się z każdym modelem, nawet z błędami w konstrukcji, a model przed ustawieniem, poza zadzieraniem i skręcaniem, nie powinien niczym Cię zaskoczyć (pod warunkiem, że go wcześniej oblatałeś bez silnika i dobrze wyważyłeś w dwóch osiach) Parametry czasem zmieniają się wraz ze zmianą śmigła (inna prędkość strumienia i obroty)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.