Jump to content

Ustawienie silnika w trenerku


Mikilotnik

Recommended Posts

Posted

Zależy jaka geometria skrzydła względem osi silnika i statecznika poziomego. Czy model jest z planów - tam zazwyczj zaznaczono o ile wychylić silnik. A jak nie to popatrz na plany trenerków o podobnych co Twoj proporcjach. Wielkiego błędu nie popoełnisz...

  • 1 month later...
Posted

Temat już pewnie nieaktualny, ale co tam.

Ja to robie doświadczalnie.

A więc na początku skłon i wykłon (jak zwał, tak zwał) na 0.

Po pierwszym locie już wszystko widać.

Trymujesz model odpowiednio do obrotów silnika, na jakich zamierzasz najczęściej latać.

Po lądowaniu patrzysz na wychył sterów w pozycji do stabilnego lotu i regulujesz łoże co powiedzmy 1,5 stopnia podkładkami, sprawdzasz w locie i powtarzasz, aż trym będzie na 0.

Zazwyczaj wystarczą dwa loty.

 

Takie ustawienie sprawdza się z każdym modelem, nawet z błędami w konstrukcji, a model przed ustawieniem, poza zadzieraniem i skręcaniem, nie powinien niczym Cię zaskoczyć (pod warunkiem, że go wcześniej oblatałeś bez silnika i dobrze wyważyłeś w dwóch osiach)

 

Parametry czasem zmieniają się wraz ze zmianą śmigła (inna prędkość strumienia i obroty)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.