pietka Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Parę zdjęć z przeróbki rozrusznika EME na silnik ASP 180 FS. Z rozrusznika wykorzystano jedną część z piasty śmigła ( tą dociskającą śmigło do piasty z czterema otworami na śruby i na wałek osadczy śmigła) z zestawu jako podkładkę pod koło zębate. koło Bez niej nie da się tak spasować koła zębatego aby nie ocierało ono o koło pośrednie . Przed założeniem jej należy zostawić fabryczna podkładkę 1 mm znajdującą się na wale silnika. Oryginalna piasta śmigła została przerobiona na tokarce aby można było wpasować ją w łożysko jednokierunkowe i zachować mniej więcej taką samą odległość czoła piasty od łożyska wału. Proszę o wybaczenie ale ostatnio toczyłem w metalu wiele lat temu w technikum i teraz nie wygląda to jak z CNC ale elementy spasowane są bardzo ciasno. Różnicę w średnicy wycięcia w płycie nośnej i średnicy gniazda łożyska wału skompensowałem pierścieniem o śr. wew. 32 mm i zewn. 40 mm z wyciętym kawałkiem ok 5 mm. Dorobiony ręcznie nowy klin. Na zdjęciu jako wzór jest klin z zestawu , dorobiony ma dłuższy i grubszy " języczek" i odpowiednią średnicę okrągłej części.Wycięcia na klin w piaście i podkładce z alu wypiłowałem ręcznie. Pozostaje jeszcze tylko dorobienie dwóch tulei do usztywnienia konstrukcji ale to już przy montowaniu silnika w modelu lub wykorzystanie tych z zestawu ( napęd jest planowany do modelu Piper 1/4 hangar 9). Do całości idzie jeszcze widoczny na filmie moduł startowy. Planuję jeszcze zainstalować elektroniczne żarzenie świecy sprzężone ze sterowaniem modułu startowego. Niebawem zamontuję całość na hamowni i postaram się wrzucić jakiś filmik z odpalania już całej instalacji. Muszę tylko zakupić gdzieś wspomniany żarnik świecy. Pewnie w HK a to trochę potrwa. Przerobiona piasta pozostawiona podkładka Klin z zestawu i klin z silnika zamocowanie płyty nośnej na korpusie łożyska pierwsze próby na sucho http://youtu.be/o35tCgSweBw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Stosujesz jakieś łożyska jednokierunkowe czy jak silnik zaskoczy to będzie kręcił też rozrusznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak, jest tam łożysko jednokierunkowe. Po zapaleniu spaliniaka elektryk stoi w miejscu. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi