Jump to content

Silnik asp 61 4-takt


marcinlota1977

Recommended Posts

Panowie wytłumaczcie mi czym się różni silnik asp który ma nad iglicą małą śrubke ze sprężynką a silnik taki sam ale bez tego...czyli bez tej regulacji.....hmm ...mam taki z reglacją a teraz dokupiłm drugi i mam bez tego,przyznaje ze nie wiem nawe do czego to jest bo silniczek pracuje jak ta lala i tym nie kręciłem......

Link to comment
Share on other sites

coś ;-)

 

W moim ASP taż siedzi taka śrubka ze sprężynką, Nigdy nią nie kręciłem sobie gdyż nie odczuwałem takiej potrzeby.

Kat 52823 czyli M2 x 10mm + sprężynka 12824K

 

Ta tajemnicza śrubka (śruba regulacji przepustnicy) służy do regulacji momentu w jakim na niskich obrotach ma zgasnąć silnik. Dokładniej reguluje domknięcie dopływu powietrza do gaźnika względem pozycji igły w gaźniku. Ja przynajmniej tą śrubka sobie załatwiłem problem niechcącego zgasnąć magnuma.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie lipa. Nie wiem kiedy kupowałeś silnik, bo ja swój 2 lata temu. Być może jeśli masz nowy motorek to po prostu konstrukcja gaźnika się zmieniła i śrubka stała się zbędna. Nie czuje się kompetentny na tyle, aby dać sobie coś tam obciąć za to co piszę. Ale wydaje mi się że funkcja ta sama co w 2-taktach. Silniczek też rozkręcałem dopiero raz i nie zwróciłem bacznej uwagi na ten element. W gruncie rzeczy jeśli działa to ja wychodzę z zasady że nie ruszam fabrycznych ustawień, żeby nie "polepszyć" działania ;-) To samo się tyczy szpary na zaworach. O dziwo z tymi co dostałem silnik lepiej pracuje niż z tymi podanymi z instrukcji. Można po testować, jak pogoda pozwoli, oczywiście pamiętając lub zapisując (pewniejsze) pierwotne ustawienia.

 

P.s.

Niestety ja też do wszystkiego muszę dochodzić sam, bo nieliczni którzy mnie otaczają to bateryjkowcy :)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.