Skocz do zawartości

Tygrysek :]


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Umiejętne naciągnięcie folii powinno pomóc

też mi się tak wydaje.

 

Michał, w/g mnie wszystko zależy od tego czy zestawie były gotowe skrzydła tylko do oklejenia folią, czy też składałeś je samemu?

 

- jeśli były gotowe to (raczej) nie były zwichrowane, więc mozna przypuszczać, że zwichrowanie powstało na skutek nierównomiernego naciągnięcia folii i można będzie to naprawić

 

- jeśli robiłeś je samemu, to problem może polegać na zwichrowaniu skrzydeł w czasie budowy i ciężko będzie je naprawić, ale również i w tym przypadku wina może leżeć po stronie folii.

 

Tak czy inaczej pokombinuj z folią - może sie uda.

Zawsze pozostaje jeszcze zerwać folię i połozyć nową, nie poddawaj się, szkoda uziemić model przez takie coś :)

 

Powodzenia

robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dużego doświadczenia z folią, może lepiej wstrzymaj się do czasu, aż wypowie się ktoś za "starych wyjadaczy" :) (mam nadzieję, że nikogo nie uraziłem)

 

Możesz spróbować unieruchomić skrzydło na płaskiej powierzchni, tak żeby zniwelować zwichrowanie i spróbować podgrzać folię np. suszarką do włosów.

 

W moim przypadku to pomogło.

 

tylko pozostaw je unieruchomione do momentu, aż folia wystygnie - i nie przesadź z nagrzewaniem bo "dobra" suszarka potrafii wypalic dziurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to teraz ja zapytam, bo tez mam tej samej firmy, wzmiankowanego piperka. Acha gwoli wyjasnienia, te zestawy to "tartak' wszsystko w listewkach...

 

Sklaeilem boki kadluba, teraz nie wiem czy skleic cala skrzynke i dopiero oklejac, czy najpierw okleic boki, a potem skleic je do kupy.

 

i jeszcze jedno, skrzydla bede kryl japonka, przy uzyciu cellonu. rozumiem ze najpierw smaruje zebra i dzwigary, potem prezyklejam papier. to wszystko wysycha i potem maluje cellonem calosc zeby naprezyc, a co zrobic zeby sie nie zwichrowalo?