diem Opublikowano 4 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Smigla APC dostarczane sa wraz z redukcja na rozne wielkosci oski. Wystarczy ze rozwiercisz i to zalozysz. To rozwiaze Twoj problem bez zadnego dodatkowego cudowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 4 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2008 Witam Takie smiglo tj APC mam tylko jedno zas reszta to GWS z 3 mm otworem. Poniewaz tak jak pisalem silnik ma dodatkowy element na zamocowanie smigla , od tylu do rotora wiec zrobie nowy ten element ale z oska na 3 mm. Pozdrawiam Wosiekpl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Witam Ponownie powracam do tematu RWD 5 aby poprosic o nowe porady. W zeszla niedziele w koncu udalo mi sie wykonac piec lotow ( dokladniej mowiac profesionalny klubowy oblatywacz czyli prezes klubu , he , he )i nie rozbic modelu. Po wszystkich przygodach konstrukcja zostala wzmocniona i przy zastosowaniu silnika Bm2409-18T o mocy ok 180 W i smigle GWS11x4.7 , bez podwozia jego waga doszla do ok 900 gr. Samolot byl puszczany z reki i nastepnie ladowal na ziemi. Problem jaki mam ( wszesniej opisywalem ) to taki ze ladowisko to ubita ziemia porosnieta kepkami trawy i pelna malych kamykow. Gdyby choc czesc byla porosnieta trawa wtedy nie mialbym klopotow z ladowaniem , bo moglbym ladowac na miekkiej powierzchni. Tak wiec do pierwszych lotow , aby zmniejszyc wage o 55 gr nie zamontowalem podwozia. Nie wiedzialem czy silnik tyle uciagnie. Tak jak pisze smiglo zastosowalem GWS 11x4.7 i na polowie gazu samolot latal poprawnie. Wykonano piec lotow bo za kazdym razem musialem wprowadzac drobne poprawki. Po pierwszym musialem zwiekszyc sklon silnika do dolu i w prawo bo dodajac gazu samolot ciagnelo w dol i w lewo. Po drugim dalej zwiekszylem sklon w prawo i mniejwiecej latal prosto. Pozniej sterujac lotkami niezbyt na nie reagowal dlatego tez poradzono mi zmiksowac lotki ze sterem kierunku . Teraz lata w miare prosto i zakrety bierze w miare dobrze. Ogladajac lot wydaje sie ze leci troche bokiem. Koledzy z klubu stwierdzili ze powodem tego moze byc ze skrzydla nie sa wykonane symetrycznie badz sa troche zwichrowane ale dzieki aparaturze jaka mam ( Futaba 7C 2.4 Ghz ) mozna te niedociaglosci skorygowac. Samolot w dalszym ciagu dosc pozno reaguje na lotki ( ponoc dlatego ze lata wolno ) i poradzono mi aby je zmodyfikowac i zrobic na calej dlugosci splywu skrzydla. Na koniec sprawa smigla , samolot praktycznie laduje jak szybowiec z silnikiem na zero gazu ale smiglo sie kreci samo. Powodem moze byc ze jest ono duze i kiedy laduje bez podwozia jest to troche niebezpieczne. Dlatego tez do nastepnych prob w przyszla niedziele zamocuje podwozie i zastanawiam sie czy nie wymienic smigla na mniejsze tj 10x4.7 ( mam jeszcze inne : 9x4.7 , 12x4.7 lub bezposrednie 9050 , 8040 , 9x6 ) Takze mam do wyboru silnik TR 2217/20 860Kv ktory jest mocniejszy ( w tej chwili modyfikuje mocowanie silnika zmieniajac oske z 5 na 3 mm ) Pozdrawiam Wosiekpl Ps te same pytania podalem na innym forum bo w sumie dotycza tego samego tematu. To tak na marginesie gdyby ktos zauwazyl ze sie powtarzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Czy ustawiałeś hamulec w regulatorze? Diem wytłumaczy Ci jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Wziasc instrukcje do regulatora i wg. niej wlaczyc hamulec Programowanie banalne. Lądowanie gdy smiglo jest poziomo. Jednak tej wielkosci smigla najprostszy regulator TP moze nie zatrzymac, bardzo slaby ten hamulec. (diem przyczepil sie tylko Wojtasa ktory dal wczesniej instrukcje programowania lipo/nimh w jego reglu hyhy) Jejku, jak Ty zrobiles z tego modelu 900gram? Moj 550 bez podwozia wazyl z dosc ciezkim wyposazeniem. 700 gramowe to maksymalna waga o jakiej slyszalem ale 900? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 14 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 Witam Myslalem o hamulcu , tylko ze nie mialem na lotnisku instrukcji do regulatora. Chyba takze w nadajniku jest taka opcja ale tez nie zabralem ze soba ksiazeczki z instrukcja. Wracajac do wagi to tyle wyszlo bowiem skrzydlo zrobilem wzmocnione. Spod jest z deprony 6 mm , gora z 3. Pozatym ma dwie listewki wzmacniajace i natarcie zrobione z plyty izolacyjnej z ktorej wyciolem kawalek 30 mm na 30 mm i papierem sciernym wyprofilowalem odpowiedni profil. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.