pacek Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, jako że nowy sezon się zbliża a chęć posiadania nowego modelu wielka postanowiłem wykorzystać pomysł kolegi Grzegorza (z forum Aircombat.pl) i bliżej zapoznać się z tytułowym samolotem. Konstrukcja modelu zgoła odmienna niż stosowana w obecnych moich modelach, czyli drewno rządzi na dzień dzisiejszy powstał juz z grubsza kadłub, są już nawet chetni do oblotu z ciekawostek to usterzenie w tym modelu będzie płytowe zarówno wysokość jak i kierunek. skrzydła też klasyka czyli drewno. napęd oczywiście spalinowy. być może jak się okaże że model fajnie lata to kadłub doczeka się wersji laminatowej.
pacek Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Opublikowano 16 Lutego 2014 coś tam pogrzebałem i oto efekty, usterzenie lekka balsa 3mm + szkło 25g na ezy cot i na to wszystko solartex, będzie pancernie waga poziomego na gotowo 28g czyli jest ok. a tu płoza ogonowa. a to fotka specjalnie dla Jurka, mocowanie stójek w kadłubie. i mała aktualizacja, kadłub prawie gotowy pozostała maska i oznakowania. serwa typowo po kombatowemu
songo78 Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Super, już wiem co zbuduje jak skończe Spitfire 1:12, plany są gdzieś na aircombat.pl?
pacek Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 planów nie ma, to raczej moja radosna twórczość, ale się nie poddaje i po oszlifowaniu żeberek na dolne skrzydło mała przymiarka na sucho. konstrukcja klasyczna balsa/sosna, do produkcji seryjnej pomyślę jednak o wycięciu żeber laserem
stema Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Hmm. Kadłub tam gdzie Dałeś tyle podłużnic jest "pancerny". Natomiast jego tył jest za słaby, Płoza i podwozie będą robiły wszystko żeby go złamać. Chociaż takie przekrzyżowania by się przydały
mirolek Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Szeroki przekrój kwadratowy i mocne podłużnice zapewniają moim zdaniem sztywność tej konstrukcji. Zanim złamie go tylna płoza - polegnie w walce powietrznej ms
pacek Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 Zanim złamie go tylna płoza - polegnie w walce powietrznej niestety obawiam się że Mirolek może mieć rację podłużnice z sosny 4/4 wydają się być pancerne, poza tym to prototyp, w produkcji seryjnej pewnie pojawią się poprawki. mała aktualizacja: no i dolny płat prawie gotowy, pozostało wymyślić jak go zamocować do kadłuba i okleić, to co na zdjęciu waży 68g, czyli chyba nie jest źle.
mirolek Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Między podłużnice kawałek sklejki i w kierunku do tyłu dwa kołki ustalające a przy krawędzi natarcia jedna plastikowa śruba M4. Od spodu masz bardzo dogodny dostęp choć nie wiem na ile skomplikuje montaż płata, konstrukcja podwozia. ms
pacek Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Opublikowano 19 Lutego 2014 tak sobie kombinowałem żeby wykorzystać do montażu skrzydła śruby od podwozia, ale musiałbym wtedy wkręcać i wykręcać 4 sruby ale Twój sposób bardzo mi sie podoba. Czasem potrzebne jest spojrzenie z zewnątrz, i zmiana logiki myślenia, a podwozie pewnie przykręce do spodu płata. mała aktualizacja: myśliwiec musi być uzbrojony, jeszcze w podkładzie ale już przestrzelany no i przymiarka górnego płata, jeszcze tylko odciąć i wykończyć lotki,
pacek Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 za wiele sie nie dzieje ale powstało podwozie, prawie
mirolek Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Jaki drut stosujesz na podwozie, wygląda na 2mm i dlatego ta konstrukcja coś "cieniutka" się wydaje. Jak rozumiem koła będą na wspólnej osi i amortyzator po obu stronach z gumy ale czy to się sprawdzi przy ciężkim silniku 4T to mam watpliwości. Mam takie podwozie w swoim elektrycznym Albatrosie i już kilka razy go prostowałem mimo dość spokojnych lądowań na betonowym pasie a przecież spalinowe kombaty mają cięższe warunki na placu boju. Wracając jeszcze do karabinu ..... wygląda jak grzejnik typu fafir malowany minią i nawet wielkość pasuje, bo skoro leży na płytkach podłogowych 20x20 to ma ponad 1 metr długości ms
pacek Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 drut 2 mm w praktyce wystarcza, jak się zegnie to można go w rękach wyprostować i dalej działa, oczywiście dojdzie jeszcze oś i gumowe amorki i dodatkowo ze dwie cienkie srytytki na środku jakby gumka pękła bo nie chce mi sie wlutowywać dodatkowego ogranicznika dla ośki , w wersji seryjnej prawdopodobnie podwozie będzie trochę inaczej mocowane do płata, ale to później. Co do karabinu to ma coś w sobie z branży budowlanej : lufa (osłona ) to kołek z castoramy, a farba to podkład motipa
pacek Opublikowano 9 Marca 2014 Autor Opublikowano 9 Marca 2014 no kolejny mały krok: dolny płat już gotowy: brakuje tylko krzyży poszycie to jakieś dodatkowe 25g, no cóż solartex a tu gotowa lotka, górnego skrzydła
pacek Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 no i oklejanie skończone , no prawie pozostały jakieś ozdóbki no i jeszcze maska silnika czeka na swoja kolekę. oczywiście do lotu założę śmigło dwułopatowe nie wiem czy zda egzamin ale zawiasy lotek zrobiłem z solartexu. a tak się prezentuje od spodu pozostało jeszcze trochę pierdołek do zrobienia, waga tego co na zdjęciu to 900g, pozostałe rzeczy do zamontowania to około 200g z czego pakiet to 100g, ale wole wozic ciężki pakiet niż ołów, wstępne przymiarki do wyważenia pokazują że nie powinno być z tym większego kłopotu, na dzień dzisiejszy celuje w jakieś 1150- 1200 do lotu , a jak wyjdzie czas pokaże.
mirolek Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 nie wiem czy zda egzamin ale zawiasy lotek zrobiłem z solartexu. To dobry pomysł, jeżeli zgrzałeś solartex obustronnie do siebie. Takie łączenie jest mocne i na pewno się sprawdzi. ms
pacek Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 To dobry pomysł potrzeba matką wynalazków, pomyślałem że skoro elektryki lataja na zawiasach z taśmy klejącej ?.... dość mocno przyśpiesza montaż modelu, a dodatkowo nie ma szpar między lotką a skrzydłem.
pacek Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 no i wystartował :mrgreen: wrażenia z lotu jak najbardziej pozytywne, co prawda oblot odbył się jeszcze bez maski, ale ciekawość zwyciężyła, powiem krótko rewelka :mrgreen: model do lotu waży 1180, pewnie z maską i kompletny jeszcze trochę przytyje, w locie wydaje się być jak piórko, lata super na pełnym gwizdku jak i z małymi prędkościami.
mirolek Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Gratulacje !!! Model świetnie lata ale to nie dziwne bo lekka konstrukcja w zestawieniu z mocnym silnikiem czyni go rasowym myśliwcem. ms
pacek Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 dziś odbyły się ponowne próby w locie, poprawiłem napęd lotek i troche zmian w wychyleniach sterów, pogoda taka sobie zimno i trochę wiało, ale to kombat, zobaczymy jak daje sobie radę z wiatrem ? już z pilotem za sterami, pilot doświadczony poprzednio latał czerwonym N11 jako Jean Navarra, przy okazji widać zmysł konstruktorski - włącznik zapłonu :mrgreen: no i facjata no i trochę szczegółów technicznych, przed założeniem kapy silnika 1
Rekomendowane odpowiedzi