boles78 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 skończyłem mój pierwszy model esa proszę o ocene i rady co poprawić , dop skłon śilnika dałem podkładkę 1 mm może być
robertus Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Podoba mi się. Propsaver źle założony. Albo skróć ośką, albo zamontuj piastę bardziej na czubku. Ośka silnika ma wystawać z piasty ledwo 1-2mm i nie może przechodzić przez śmigło.
boles78 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Dzieki , ladna kolekcja ja dopiero zaczynam mam nadzieje ze symulator pomoze i odrazu kreta nie walne , zrobilem male wychylenia lotek moze bedzie lagodniejszy
boles78 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Opublikowano 21 Lutego 2014 Niestety ,mam od szwagra prosta aparaturke e fly od cessny tylko trymery i reversy za duzo nie ustawie
boles78 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 pierwszy próbny oblot zrobiony ,wywazenie chyba dobrze bo jak oring gumowy pękł i śmigło odleciało to w miare ładnie opadał , przy locie za bardzo zmniejszyłem obroty i krećik, ale foczka dała radę ,mam silnik emax 2812 i śmigło 7X3,5 producent szaleca zakres do 7X6 , jakie było by dobre aby uzyskać doby ciąg przy mniejszej prędkości żeby na początek spokojnie poćwiczyć
Patryk900 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Najlepsze pod ten silnik : http://abcrc.pl/p/79/595/smiglo-ep-8040-8x4--pozostali-producenci-smigla-stale-smigla-i-akcesoria.html a żeby wolniej latać wystarczy nie używac gazu w pełnym zakresie
boles78 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Dzieki poprostu pare testow bedzie trzeba zrobic i cos dopasowac
robertus Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Jak chcesz więcej ciągu przy małej prędkości to ogranicz gaz do 75% i daj większą średnicę śmigła, np 8x4 gws
boles78 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Pakiet mam 1300 3s silnik sie nie przegrzeje. Czy tylko moze cos sie stac jak przesadze z gazem
robertus Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Na większym smigle napewno, może się przegrzać i spalić. Ale skoro nie chcesz prędkości tylko ciągu, więc ogranicz gaz i załóż większe smigło. Wtedy prąd nie powinien przekroczyc dopuszczalnego.
boles78 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Dzieki narazie sprobuje na smiglach zalecanych przez emaxa jak nie bede dawal rady sprawdze 8x4 ,gaz ograniczam do 75% samym ruchem drazka bo mam prosta aparaturke ustawienia tylko rewersow i trymerow boje sie przekroczyc gaz przy wiekszym smigle czy moge inaczej ustawic 75% gazu
robertus Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Kup silnik emax cf2822 i zamień. Nawet łoża nie będziesz musiał zmieniać.
boles78 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Dzieki za rade a w sumie drugi silnik raczej sie nie zmarnuje , mam regulator 20a pakiet ma 20c 1300 3s czy mozna zastosowac pakiet ktory ma 25c do tego regulatora bo nigdzie nie moge sie doczytac
robertus Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 To działa trochę inaczej. Jeśli pakiet ma 25C to znaczy, że może dać w Twoim wypadku25x1300mA prądu, czyli 32,5A chwilowo - bez uszczerbku na swoim "zdrowiu". Te silniki emaxa pobierają poniżej 20A więc dla Twojego pakietu to będzie pestka. No i te 20A trzeba jakoś przekazać z pakietu do silnika, dlatego masz regulator 20A. Dokładniej to jest opisane w watkach o pakietach.
young Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Adam no niepowien , ładanie wyszedł ten model. Jak bez śmigła w miarę dobrze wylądował to weź nowe i jak najwięcej staraj się latać, aż go wyczujesz. Dopiero potem eksperymentuj różne konfiguracje.
boles78 Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 Narazie wrocilem do symulatora ale to jednak inne latanie jak na zywo , wystraszylem sie troche predkosci i musze pocwiczyc proste manewry bo spanikowalem i za duzo gaz zredukowalem ale trawka wysoka na szczescie
boles78 Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 Do emaxa 2812 zalecane smigla 7x3,5 do 7x6 mam 7x3,5. Cz jak zmienie na 7x5. Lub 7x6 to bede mogl zmniejszyc predkosc modelu nie tracic ciagu czy dopiero zmiana srednicy smigla cos da ? Z 8x4 boje sie przegazowac naj wyzej pomysle o emaxie 2822. Zanim wyczuje foczke wolal bym zeby ciut spokojniej pedzil
robertus Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Nie. Większy skok w śmigle to większa prędkość samolotu. Większa średnica to większy ciąg. Tak w skrócie. Ale co ty tak z tym ciągiem? Chcesz robić zawisy na śmigle? Ile wazy foka, 400gram? Myślę, że nawet jakbyś założył śmigło 6x4 to by latała. Naucz się po prostu operować gazem. Na śmigle 7x3,5 spokojnie na pół gazu powinieneś latać. Zmniejsz jeszcze na dziurkach przy serwie wychylenia sterów to będzie spokojniejszy. PS. ESA to Twój pierwszy model, do nauki latania? Łatwiejsze w prowadzeniu są górnopłaty.
Rekomendowane odpowiedzi