Skocz do zawartości

Krill Extra 330 35%


Rekomendowane odpowiedzi

Lecimy dalej :)

Kadłub zagospodarowany. Prądem rządzi competition srs, zapłonem Sparkswitch, na kierunku futaba 31kg. Zbiornik paliwa postanowiłem zrobić z butelki od coli plus korek od Secrafta. Do tej pory zawsze stosowałem zbiorniki Dubro, ale to chyba będzie lepsze rozwiązanie bo można cały czas monitorować stan instalacji wewnątrz zbiornika.

Z silnikiem DA 100, tłumikami MTW 75 i takim rozmieszczeniem gratów model ma delikatnie tylne wyważenie na rurze.

Lepiej pakiety umieścić bliżej silnika z tym, że ja muszę pakiety wyciągać do ładowania dlatego zostawiłem tak jak jest i dołożyłem 200g ołowu z przodu za silnikiem.

post-474-0-30219400-1395783285.jpg

post-474-0-57548700-1395783302.jpg

post-474-0-54758300-1395783309.jpg

post-474-0-23183300-1395783322_thumb.jpg

post-474-0-03380400-1395783342.jpg

post-474-0-71382700-1395783349.jpg

post-474-0-95089700-1395783359_thumb.jpg

post-474-0-68667700-1395783367_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja parę skromnych fotek...

Silnik siadł jakby był dedykowany do tego modelu :)  -idealnie zamocowany na fabrycznych tulejkach wystaje piastą pod kołpak ok 3 mm.

Wstępnie zamocowany, będzie zdemontowany do docierania na stanowisku -będzie film.

Niestety, albo dobrze-model nie będzie miał karnistrów -po pierwsze cena  :huh:  po drugie masa :D .

Trafił się również Power Box oraz Xoar 28x10 PJE 3D

W zasadzie po wstępnym dotarciu silnika,ostatecznym podłączeniu elektroniki model nadaje się na pojeżdzenie po lotnisku....

 

c51e5f793a.jpg

 

33f5ec725d.jpg

 

1f220d7277.jpg

 

d9a2f35ad4.jpg

 

1ed484a8e7.jpg

 

193ee87096.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz ,Łukasz ??? dawaj jakaś fotę ,film z lotu i wrażenia.. :)

 

Ja powoli zmierzam do końca...planuję za tydzień oblot jeśli warunki na to pozwolą.

Ostatecznie upycham elektronikę,sprawdziłem wstępnie wyważenie-jest ok ,na rurze jak sugeruje Krill.

Dziś wstępnie dotarłem silnik,3 zbiorniki 0,5 litra ,syntetyk 1/30 (sugerowane przez producenta).

No jest czym machnać,śmigło 70 cm :D ,trochę trza mieć respektu..

Silnik zaskoczył po chwili,z każdą minutą widać iż się układa .

Wolne super,wysokie trzeba było trochę odkręcić ,przegazówka z początku z zająknięciem pod koniec 3-go zbiornika pięknie płynne przejście.

Ogólnie super wrażenie ,praktycznie zero drgań oby tak zostało po lotach .. ;)

Na pewno ssa paliwa trochę więcej jak 50-tka..ubywa tak średnio/zdecydowanie,fakt że na razie przelaniu :D .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliża się nieuchronny oblot ;) ...

Łukasz coś nie bardzo chce się pochwalić lotami :( , bedę musiał sam zweryfikować własności lotne modelu ;) .

Oczywiście na koniec montażu, mega pech ,podczas zaciągania trytytki na króćcu od  przewodu paliwowego przy gażniku ,urwałem króciec....plastikowy,szlag by ...

Wizyta w serwisie kosiarek uratowała sprawę ,dostałem za free króćce z zużytych gażników Walbro- do wyboru ,do koloru,metalowe ,z tworzywa ,jest jak oryginał :D .

Kilka fot,z ostatnich szlifów,zostało zamocowanie owiewek kół,spory dylemat jak zrobić to profi nie wiercąc ramion podwozia  ??? :huh:

Ostateczna kosmetyka to jakieś naklejki ,szczególnie na tył .

Planowany oblot sobota/niedziela stoi pod znakiem zapytania ,pogoda ma być średnia..

2014-04-10-159.jpg

2014-04-10-160.jpg

2014-04-10-163.jpg

2014-04-10-161.jpg

2014-04-10-164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy oko taka fotorelacja:)

Te serwo na kierunku to 21kg przy 6V? I przy pomocy tej "jasnozielonej przejściówki" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ma to byc wystarczające na ster o tej powierzchni?

znacznie odciąża serwo (jest chyba na łożysku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Te serwo na kierunku to 21kg przy 6V? I przy pomocy tej "jasnozielonej przejściówki" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ma to byc wystarczające na ster o tej powierzchni?

Tak ,na "dzień dobry" takie serwo zupełnie wystarczy ,na okres zapoznawania się z modelem,docieraniem silnika spokojnie da radę.

No niestety nie latam coś a'la zawodnicy w Znojmo więc nie ma co robić przerostu formy nad treścią..chociaż, docelowo siądzie tam serwo o sile ok 25-30 kg na które poluję i jeśli trafię w dobrej cenie to na pewno wymienię :) tym bardziej iż wymiana w kilka minut i łatwiutka.

"Jasno zielona przejściówka" jest faktycznie na łożysku i bardzo odciąża serwo,dżwignia chodzi szybko i bardzo mocno -próba uchwycenia ręką wskazuje na sporą siłę.

Można zakupić taki gadżet ,o np. tu :P  (w modelu jest seryjnie)

http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=11899

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to łącza serw skrzydeł z kadłubem-power boxem.

To trzecie i ostateczne wtyczki jakie próbowałem zastosować.Po pierwsze piny są osobno co bardzo ułatwia lutowanie ,potem na wcisk ,po drugie wtyczki maja ząbek  i zaczep -mam pewność co do tego że nic się nie rozsunie po trzecie mają sześć wejść akurat pod 2 serwa :) .

Oczywiście w kadłubie wklejone ,w skrzydłach lużna końcówka.

Kupione w sklepie elektronicznym ,za parę złotych-prawdopodobnie to jakieś złącza samochodowe.

 

 

Dziś pierwsze jazdy po lotnisku...jak nic nie odpadnie to i być może jakiś pierwszy lot :D

 

edit.

Jedna z ważniejszych podstawowych info.- model zmieścił się do Astry II kombi :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliża się nieuchronny oblot ;) ...

Łukasz coś nie bardzo chce się pochwalić lotami :( , bedę musiał sam zweryfikować własności lotne modelu ;) .

 

Ok. Dalszy ciąg ;)

Kilka dni od oblotu, 12l paliwa wylatane i nagle silnik zamilkł na małej wysokości, model musiał lądować harierem poza lotniskiem. :angry: Efekt poniżej na zdjęciu. Ale spokojnie extra już naprawiona i znowu lata.

Nie mam co za bardzo pisać o właściwościach bo i nie polatałem sobie za wiele i nie mam też takiego doświadczenia z modelami, żeby oceniać i wyszukiwać plusy i minusy

Jedyne co mogę napisać to to, że jest bardziej czuła na wiatr w porównaniu do Extry 260 TopModel.  Pieknie za to wchodzi w płaski korkociąg, no i jest jakby to nazwać - bardziej zwinna, przynajmniej w moim odczuciu.

Filmu raczej się nie doczekamy bo jakoś nie ma chętnego, żeby biegał z kamerą po lotnisku a i patrzeć by nie było na co :)

Obecnie model po kilku zmianach ale o tym napisze następnym razem.

Aha Extra Extreme Flight już lata  :D  Na razie takie tam pyrkanie docieranie i regulowanie.

post-474-0-38716100-1397336916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ałaaa..ale boli.No niestety takie jest modelarstwo i trzeba brać pod uwagę takie "efekty," ale prawdziwy modelarz się nie poddaje i wszystko można odbudować, tym bardziej w krillu kupić każdy element osobno... ;)

 

Ja swoją oblatałem chociaż ciężko nazwać to oblotem z ustawieniami,wyczuciem modelu, a raczej walkę z wiatrem.

Ładnie i bezwietrznie zapowiadający się dzień po południu zamienił się w zimny,mocno wiejący wiatr na dodatek w poprzek lotniska

Lot jednak wykonałem,silnik trochę popracował wcześniej,bardzo ładnie się wkręca,mocy jest ogrom :D -trzeba nabrać do niego zaufania aby nisko zacząć latać ;)

Ciężko coś powiedzieć na razie o własnościach ale lot laminatem to jednak wielka przyjemność.

Trzeba się wlatać w model,kilka następnych lotów to ustawienia pod siebie,obserwowanie modelu,zachowań.

Wstępne ustawienie środka jest ok ,na pewno będę go delikatnie przesuwał do tyłu ale to po oblocie w ciszy.

Wstępne ważenie bez paliwa pokazało wagę ok 11,700 kg ,uważam za ok .

Oczywiście straty muszą być,zgubiona sprężynka od sterowania tylnym kołem oraz uleciana owiewka koła -trawiaste lotniska to tragedia dla takich gadżetów..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.