Damian73 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Witaj Marek,żywica i to wszystko,no i dźwignie w miejscu klejenia zmatowane papierem ściernym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PilotM Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Witaj Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Łukasz czekam na dalszą relację z budowy ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Lecimy dalej Kadłub zagospodarowany. Prądem rządzi competition srs, zapłonem Sparkswitch, na kierunku futaba 31kg. Zbiornik paliwa postanowiłem zrobić z butelki od coli plus korek od Secrafta. Do tej pory zawsze stosowałem zbiorniki Dubro, ale to chyba będzie lepsze rozwiązanie bo można cały czas monitorować stan instalacji wewnątrz zbiornika. Z silnikiem DA 100, tłumikami MTW 75 i takim rozmieszczeniem gratów model ma delikatnie tylne wyważenie na rurze. Lepiej pakiety umieścić bliżej silnika z tym, że ja muszę pakiety wyciągać do ładowania dlatego zostawiłem tak jak jest i dołożyłem 200g ołowu z przodu za silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 To i ja parę skromnych fotek... Silnik siadł jakby był dedykowany do tego modelu -idealnie zamocowany na fabrycznych tulejkach wystaje piastą pod kołpak ok 3 mm. Wstępnie zamocowany, będzie zdemontowany do docierania na stanowisku -będzie film. Niestety, albo dobrze-model nie będzie miał karnistrów -po pierwsze cena po drugie masa . Trafił się również Power Box oraz Xoar 28x10 PJE 3D W zasadzie po wstępnym dotarciu silnika,ostatecznym podłączeniu elektroniki model nadaje się na pojeżdzenie po lotnisku.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 No a tu moja w ubiegłym roku zwarta i gotowa do lotu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Piękna ,no to teraz film ! z latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Czyli już było polatane. Jakie plusy i minusy w porównaniu do Extry z Topmodel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
molmagic Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Modeliki miodzio:) Teraz trzeba poczekać na filmy z lotów. TeBe, te gniazda do MPXów od ręki kupisz tutaj: http://www.rcskorpion.pl/towar/gniazdo-do-montazu-multi-plug-2-szt-robbe/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Łukasz ,Łukasz ??? dawaj jakaś fotę ,film z lotu i wrażenia.. Ja powoli zmierzam do końca...planuję za tydzień oblot jeśli warunki na to pozwolą. Ostatecznie upycham elektronikę,sprawdziłem wstępnie wyważenie-jest ok ,na rurze jak sugeruje Krill. Dziś wstępnie dotarłem silnik,3 zbiorniki 0,5 litra ,syntetyk 1/30 (sugerowane przez producenta). No jest czym machnać,śmigło 70 cm ,trochę trza mieć respektu.. Silnik zaskoczył po chwili,z każdą minutą widać iż się układa . Wolne super,wysokie trzeba było trochę odkręcić ,przegazówka z początku z zająknięciem pod koniec 3-go zbiornika pięknie płynne przejście. Ogólnie super wrażenie ,praktycznie zero drgań oby tak zostało po lotach .. Na pewno ssa paliwa trochę więcej jak 50-tka..ubywa tak średnio/zdecydowanie,fakt że na razie przelaniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Stanowisko pierwsza klasa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Heh,no nie jakieś profesjonalne ale 5 silników na nim dotarłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Powoli zbliża się nieuchronny oblot ... Łukasz coś nie bardzo chce się pochwalić lotami , bedę musiał sam zweryfikować własności lotne modelu . Oczywiście na koniec montażu, mega pech ,podczas zaciągania trytytki na króćcu od przewodu paliwowego przy gażniku ,urwałem króciec....plastikowy,szlag by ... Wizyta w serwisie kosiarek uratowała sprawę ,dostałem za free króćce z zużytych gażników Walbro- do wyboru ,do koloru,metalowe ,z tworzywa ,jest jak oryginał . Kilka fot,z ostatnich szlifów,zostało zamocowanie owiewek kół,spory dylemat jak zrobić to profi nie wiercąc ramion podwozia ??? Ostateczna kosmetyka to jakieś naklejki ,szczególnie na tył . Planowany oblot sobota/niedziela stoi pod znakiem zapytania ,pogoda ma być średnia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubutek Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Cieszy oko taka fotorelacja:) Te serwo na kierunku to 21kg przy 6V? I przy pomocy tej "jasnozielonej przejściówki" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ma to byc wystarczające na ster o tej powierzchni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Cieszy oko taka fotorelacja:) Te serwo na kierunku to 21kg przy 6V? I przy pomocy tej "jasnozielonej przejściówki" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ma to byc wystarczające na ster o tej powierzchni? znacznie odciąża serwo (jest chyba na łożysku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Te serwo na kierunku to 21kg przy 6V? I przy pomocy tej "jasnozielonej przejściówki" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ma to byc wystarczające na ster o tej powierzchni? Tak ,na "dzień dobry" takie serwo zupełnie wystarczy ,na okres zapoznawania się z modelem,docieraniem silnika spokojnie da radę. No niestety nie latam coś a'la zawodnicy w Znojmo więc nie ma co robić przerostu formy nad treścią..chociaż, docelowo siądzie tam serwo o sile ok 25-30 kg na które poluję i jeśli trafię w dobrej cenie to na pewno wymienię tym bardziej iż wymiana w kilka minut i łatwiutka. "Jasno zielona przejściówka" jest faktycznie na łożysku i bardzo odciąża serwo,dżwignia chodzi szybko i bardzo mocno -próba uchwycenia ręką wskazuje na sporą siłę. Można zakupić taki gadżet ,o np. tu (w modelu jest seryjnie) http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=11899 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 co to za białe wtyczki na bokach kadłuba ... łącza serw skrzydłowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Tak to łącza serw skrzydeł z kadłubem-power boxem. To trzecie i ostateczne wtyczki jakie próbowałem zastosować.Po pierwsze piny są osobno co bardzo ułatwia lutowanie ,potem na wcisk ,po drugie wtyczki maja ząbek i zaczep -mam pewność co do tego że nic się nie rozsunie po trzecie mają sześć wejść akurat pod 2 serwa . Oczywiście w kadłubie wklejone ,w skrzydłach lużna końcówka. Kupione w sklepie elektronicznym ,za parę złotych-prawdopodobnie to jakieś złącza samochodowe. Dziś pierwsze jazdy po lotnisku...jak nic nie odpadnie to i być może jakiś pierwszy lot edit. Jedna z ważniejszych podstawowych info.- model zmieścił się do Astry II kombi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Powoli zbliża się nieuchronny oblot ... Łukasz coś nie bardzo chce się pochwalić lotami , bedę musiał sam zweryfikować własności lotne modelu . Ok. Dalszy ciąg Kilka dni od oblotu, 12l paliwa wylatane i nagle silnik zamilkł na małej wysokości, model musiał lądować harierem poza lotniskiem. Efekt poniżej na zdjęciu. Ale spokojnie extra już naprawiona i znowu lata. Nie mam co za bardzo pisać o właściwościach bo i nie polatałem sobie za wiele i nie mam też takiego doświadczenia z modelami, żeby oceniać i wyszukiwać plusy i minusy Jedyne co mogę napisać to to, że jest bardziej czuła na wiatr w porównaniu do Extry 260 TopModel. Pieknie za to wchodzi w płaski korkociąg, no i jest jakby to nazwać - bardziej zwinna, przynajmniej w moim odczuciu. Filmu raczej się nie doczekamy bo jakoś nie ma chętnego, żeby biegał z kamerą po lotnisku a i patrzeć by nie było na co Obecnie model po kilku zmianach ale o tym napisze następnym razem. Aha Extra Extreme Flight już lata Na razie takie tam pyrkanie docieranie i regulowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Ałaaa..ale boli.No niestety takie jest modelarstwo i trzeba brać pod uwagę takie "efekty," ale prawdziwy modelarz się nie poddaje i wszystko można odbudować, tym bardziej w krillu kupić każdy element osobno... Ja swoją oblatałem chociaż ciężko nazwać to oblotem z ustawieniami,wyczuciem modelu, a raczej walkę z wiatrem. Ładnie i bezwietrznie zapowiadający się dzień po południu zamienił się w zimny,mocno wiejący wiatr na dodatek w poprzek lotniska Lot jednak wykonałem,silnik trochę popracował wcześniej,bardzo ładnie się wkręca,mocy jest ogrom -trzeba nabrać do niego zaufania aby nisko zacząć latać Ciężko coś powiedzieć na razie o własnościach ale lot laminatem to jednak wielka przyjemność. Trzeba się wlatać w model,kilka następnych lotów to ustawienia pod siebie,obserwowanie modelu,zachowań. Wstępne ustawienie środka jest ok ,na pewno będę go delikatnie przesuwał do tyłu ale to po oblocie w ciszy. Wstępne ważenie bez paliwa pokazało wagę ok 11,700 kg ,uważam za ok . Oczywiście straty muszą być,zgubiona sprężynka od sterowania tylnym kołem oraz uleciana owiewka koła -trawiaste lotniska to tragedia dla takich gadżetów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi