Skocz do zawartości

Navy Cat Jet


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Temat powstał ze względu na kompletny zastój w dziale. :( Marcin, zachęcam do relacji z budowy modelu ;)

Navy Cat (Tornado) to kolejna wersja bardzo popularnego modelu Super Falkon 120 przeznaczona do napędu turbiną.

Obecnie można kupić ten model w dwóch wersjach ze wzmocnieniami węglowymi i bez (opis dotyczy wersji z węglem)

Jakość wykonania tegoż modelu jest o wiele lepsza niż jego poprzednika SF ,choć i tu można znaleźć wiele niedoróbek.

Pochwalić natomiast trzeba podwójne opakowanie co dobrze zabezpiecza całość w transporcie.

Kadłub wykonany z laminatu poliestrowego :angry: dość ciężkawy.

Płaszczyzny nośne konstrukcyjne,kryte całkowicie balsą ,posiadają węglowe wzmocnienia wzdłuż dźwigara generalnie dość solidne z właściwą ilością kleju :) . Rury główna i pomocnicza do montażu skrzydeł to również węgiel.W zestawie znajduje się również zbiornik paliwa, łoże turbiny oraz galanteria i tu niestety małe rozczarowanie ,połowa snapów kulowych nadaje się do kosza !

Waga pustego modelu ok 3500g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

No to 8s. Wskoczy na 4 kg ale ciąg wzrośnie do prawie 1:1. 100-110A na Evo lub 90A na Pro.

Jak chcesz mogę ci pożyczyć taki napęd na 700-tce.

Na 6s można ale kosztem 120-130A i nie więcej niż 3.5kG - mało które cele to wytrzymają.

Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)

Zdecydowanie większy ciąg z otwartym układem (warga?) choć powierzchnia chwytów znaczna. Z klapką podwozia ciekawa sprawa , może mocniejsze serwo ? ,inne przełożenie ,albo zsynchronizować z gazem :D

Paweł ,zadzwonie na dniach w sprawie napędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeże trochę temat ponieważ chcialbym wyposażyc opisany model w napęd tunelowy dokladnie Ramtec + Os max (taki zabytek trochę) Pytanie jak ogólnie lata ten model czy ciąg genarowany przez zespół tunelowy (real ok. 4 kg) wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie zespół napędowy który chcesz zastosować spokojnie da radę.Odnośnie własności lotnych tego modelu myśle że są bardzo dobre, ale ten model potrafi też zaskoczyć czymś w rodzaju "dutch-roll" ( Radawiec 2015 !  ;) ) i na to trzeba uważać. Ja miałem ten problem kilka razy, w modelu F-15 występuje to dużo częściej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z francuska ładniej brzmi...

 

Ale ciocia W. mówi ,że

 

Alberto Santos-Dumont - Brazylijczyk który swoje konstrukcje budował we Francji swój No.14 bis przypuszczalnie  jako pierwszy tak nazwał  i się przyjęło. Mimo iż bracia W. wcześniej też oblatali taki.

Kurczę, ile razy "dotknę" jakiś temat lotniczy to dowiaduję się o jakimś pasjonującym życiorysie.

Jakimiuk, Tank i inni cale swoje życie poświęcili lotnictwu a mało o nich wiemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.