Skocz do zawartości

Navy Cat Jet


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat powstał ze względu na kompletny zastój w dziale. :( Marcin, zachęcam do relacji z budowy modelu ;)

Navy Cat (Tornado) to kolejna wersja bardzo popularnego modelu Super Falkon 120 przeznaczona do napędu turbiną.

Obecnie można kupić ten model w dwóch wersjach ze wzmocnieniami węglowymi i bez (opis dotyczy wersji z węglem)

Jakość wykonania tegoż modelu jest o wiele lepsza niż jego poprzednika SF ,choć i tu można znaleźć wiele niedoróbek.

Pochwalić natomiast trzeba podwójne opakowanie co dobrze zabezpiecza całość w transporcie.

Kadłub wykonany z laminatu poliestrowego :angry: dość ciężkawy.

Płaszczyzny nośne konstrukcyjne,kryte całkowicie balsą ,posiadają węglowe wzmocnienia wzdłuż dźwigara generalnie dość solidne z właściwą ilością kleju :) . Rury główna i pomocnicza do montażu skrzydeł to również węgiel.W zestawie znajduje się również zbiornik paliwa, łoże turbiny oraz galanteria i tu niestety małe rozczarowanie ,połowa snapów kulowych nadaje się do kosza !

Waga pustego modelu ok 3500g

Opublikowano

Witaj Robercie mam taki zamiar ale ze względu na chwilowy brak czasu i poważna awarie auta muszę się z tym uporać, jak załatwię te sprawy postaram się w najbliższym czasie rozpocząć relacja z budowy jak obiecałem pozdrawiam

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć Paweł!

 

Tak, Rafale ma to "coś" ;) Canardy oczywiscie ruchome,niestety napęd mało wydajny :(

Trzeba ,więc coś dobrac pod 6S wielkości 90 ... ;)

Opublikowano

No to 8s. Wskoczy na 4 kg ale ciąg wzrośnie do prawie 1:1. 100-110A na Evo lub 90A na Pro.

Jak chcesz mogę ci pożyczyć taki napęd na 700-tce.

Na 6s można ale kosztem 120-130A i nie więcej niż 3.5kG - mało które cele to wytrzymają.

Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)

Opublikowano
Jak oceniasz ten "open duct" ? Ja mam z tym kłopoty - klapki od podwozia się nie otwierają jak ssie na maxa (serwo 4.5kg)

Zdecydowanie większy ciąg z otwartym układem (warga?) choć powierzchnia chwytów znaczna. Z klapką podwozia ciekawa sprawa , może mocniejsze serwo ? ,inne przełożenie ,albo zsynchronizować z gazem :D

Paweł ,zadzwonie na dniach w sprawie napędu...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeże trochę temat ponieważ chcialbym wyposażyc opisany model w napęd tunelowy dokladnie Ramtec + Os max (taki zabytek trochę) Pytanie jak ogólnie lata ten model czy ciąg genarowany przez zespół tunelowy (real ok. 4 kg) wystarczy?

Opublikowano

Wg.mnie zespół napędowy który chcesz zastosować spokojnie da radę.Odnośnie własności lotnych tego modelu myśle że są bardzo dobre, ale ten model potrafi też zaskoczyć czymś w rodzaju "dutch-roll" ( Radawiec 2015 !  ;) ) i na to trzeba uważać. Ja miałem ten problem kilka razy, w modelu F-15 występuje to dużo częściej...

Opublikowano

Bo z francuska ładniej brzmi...

 

Ale ciocia W. mówi ,że

 

Alberto Santos-Dumont - Brazylijczyk który swoje konstrukcje budował we Francji swój No.14 bis przypuszczalnie  jako pierwszy tak nazwał  i się przyjęło. Mimo iż bracia W. wcześniej też oblatali taki.

Kurczę, ile razy "dotknę" jakiś temat lotniczy to dowiaduję się o jakimś pasjonującym życiorysie.

Jakimiuk, Tank i inni cale swoje życie poświęcili lotnictwu a mało o nich wiemy

  • 7 lat później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.