Skocz do zawartości

HK Extra 300 .10e 3D ARF z UH :)


tikicaca

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotarla w koncu do kolegi Slidera paczuszka z extra z UH. Wrzuce kilka fotek i opis wyposazenia.

silnik - KD 36-12M Brushless Outrunner 1370

regulator - TowerPro L40-acro 40Amp Brushless

serwa - TP 9g

odbiornik - Jr synteza

pakiet - LM Loong max 2250 3S1P 15C Lipo pa

smiglo - Mejzlik 20x10 :D 11x4.7 :)

 

całosc waży ok 640g, jak Łukasz zwazy dokladniej to napisze.

 

model wykonany jest bardzo solidnie i starannie, zreszta ocencie sami:

 

dscn5073rp8.jpg

 

dscn5074db0.jpg

 

dscn5075fh6.jpg

 

dscn5076ff4.jpg

 

dscn5078lv9.jpg

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ja też mam identyczną Extrę.

Jeszcze nie oblatana, gdyż cały czas czekam na silnik z UH :evil: .

 

Z kolei ja u siebie łączenie skrzydeł gumką zdublowałem (tak na wszelki wypadek) dorabiając 2 dodatkowe haczyki w skrzydłach i przez to dając jedną gumę więcej. Jest różnica w trzymaniu całości na plus.

 

Co więcej, sugeruję od razu wywalić gumki z zestawu i zamienić je typowymi modelarskimi, gdyż moim zdaniem ich trwałość jest hmmm "dyskusyjna" :? Mi na przykład jedna pękła w trakcie próbnego montażu skrzydeł.

 

Zastanówcie się również nad zmianą kółek na większe (min 5 cm średnicy), gdyż z tych na bank nie wystartuje on z trawy. Aaaa... i wzmocnijcie spód kadłuba laminując miejsce przykręcenia podwozia. Podobno w tych samolotach przy twardszym lądowaniu potrafi wyrwać sklejkę z podwoziem.

Opublikowano

Wzmocnić kadłub w okolicy podwozia i pomiędzy kołkami ustalającymi skrzydło . I koniecznie skleić lub lepiej zalaminować domek silnika , bo na pewno się rozleci przy próbie silnika .Ten silnik pobiera aż 46 Amper przy zasilaniu 3S LiPoli i pakiet Longmax napewno nie wydoli , bo jego prawdziwa wydajność to góra 10 C . A ta waga 640 gram to chyba pustego modelu ? .

Opublikowano

640g wazy ze wszytkim, silnik byl juz probowany na roznych smiglach i jak na razie domek silnika wytrzymal :) podwozie przykrecane na nylonowych srubkach, model ma ladowac na betonie a nie trawie wiec moze przetrzyma

Opublikowano

I jeszcze jedno...czy silnik:

silnik - KD 36-12M Brushless Outrunner 1370

 

Nie będzie za mocny ? Wydaje mi się, że mocy on ma aż za nadto (ok. 400 W i grubo ponad 1 kg ciągu)...

Opublikowano

silnik moze byc za mocny, ale w momencie jak zamawialismy paczke nie bylo slabszego na stanie, a ten jest ok 50g ciezszy od zalecanego. silnik daje ok 1500g ciagu, przy wadze modelu <700g daje wspolczynnik mocy do wagi nieco ponad 2 wiec mysle ze bedzie ok :)

Opublikowano

OK.

 

Moja konfiguracja tej Extry jest następująca:

 

Silnik: Turnigy TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)

Regiel: Turnigy Plush 40amp

Serwa: 2xE-Sky 9g + 2xHXT 9g

Odbiornik: Futaba R319DPS (ale myślę o czymś mniejsym i lżejszym)

Śmigło: 10 x 4.7 SF lub 10x5.5E lub 10x3.8 SF - zobaczę które lepsze po próbnych lotach

Pakiet(y) dwa o różnych pojemnościach i wagach:

ZIPPY-R 1800mAh 21-32C 3S1P oraz HobbyCity 2100mAh 3S1P 20-30C

+ pilot w kabince 8)

 

Niestety, 2 najważniejsze rzeczy (silnik i regiel) są jeszcze w "tranzycie" więc nie wiem kiedy będę mógł oblatać swój egzemplarz. Może w połowie marca :?

Opublikowano

Jakoś waga modelu mi sie nie zgadza . Bo :

silnik 116 g

regiel 25 g

aku 164 g

serwa 40 g

odbiornik 25

Co daje 370 gram , czyli na model zostaje 270 gram . Coś chyba ta wasza waga szwankuje .

Opublikowano
Jakoś waga modelu mi sie nie zgadza .

Co daje 370 gram , czyli na model zostaje 270 gram . Coś chyba ta wasza waga szwankuje .

 

Potwierdzam.

Ja jak z lżejszym pakietem i silnikiem zmieszcze się w 700 gramach to będzie dobrze:

Samolot ma 370-380 gram

silnik - 80 ; regiel - 33 ; serwa - 40 ; odbiornik - 35 ; pakiet (lżejszy) - 140 = ok. 330 g

Razem - 700 - 710 g

 

O mniej będzie cholernie trudno.

Opublikowano

Leszek masz racje, zreszta pisalem ze wazony byl dosc malo precyzyjnie. Dzisiaj moze Łukasz zwazy go na dokladniejszym sprzecie to bedziemy wiedziec co i jak :) Pewnie wyjdzie ze wazy ok 740g. Ale nie mozliwe jest na pewno zeby pusty wazyl 640g jak sam napisales :wink:

Opublikowano

Dokładna waga modelu to 790g ważone na wadze sklepowej z podziałką co 1g.

Silnik ma taki ciąg na danych śmigłach:

 

10x5 APC-E (2 cells: 32A, 221W, 1110g, 41mph, 8570rpm)

11x5.5 APC-E (2 cells: 41A, 287W, 1360g, 44mph, 8340rpm)

9x4.5 APC-E (3 cells: 46A, 460W, 1620g, 54mph, 12600rpm)

 

Nadmiar mocy nie zaszkodzi... :-D

 

motyw łączenia gumką serva to tylko taka prowizora żeby gumkę bardziej naciągnąć.

Tez mam zamiar zdublować haczyki na skrzydłach.

Środek ciężkości ciężko było mi uzyskać więc musiałem przesunąć baterię nad serva przy czym musiałem dorobić półeczkę na nią i teraz jest OK :-)

 

Pomyśle nad zdjęciem podwozia bo na naszym lotnisku niema małej trawy a na taki model to ona będzie amortyzować lądowanie (w KATANIE zdemontowałem właśnie podwozie i ładnie się nią bez niego lądowało).

 

Model nie jest dla mnie tylko dla mojej Kobiety... :-) to tak na marginesie :-D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.