choina Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 slider, byłoby jeszcze fajnie gdybyś dał zdjęcie swej twarzy w awatarze Robert bez obrazy ale twojej twarzy tez za bardzo nie widać na zdjęciu
leszek-bart Opublikowano 22 Lutego 2008 Opublikowano 22 Lutego 2008 790 gram dla modelu o rozpiętości 950 mm to już naprawdę dużo . Zastanów się poważnie nad zmianą silnika i pakietu na mniejszy . Ciąg silnika to jeszcze nie wszystko , równie ważne jest obciążenie jednostkowe powierzchni nośnej zwłaszcza przy tak małym modelu .
tikicaca Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Opublikowano 22 Lutego 2008 No no Łukasz Extra dla dziewczyny, a Ty bys tego Capa benzyniaczka ruszyl
Mars_2000 Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 W końcu udało mi się moją Extrę poskładać, wyposażyć i przygotować na pierwszy oblot, który chciałbym zrobić może w czasie nadchodzących Świąt (jak pogoda pozwoli). W sumie gotowy do lotu waży ok. 730 gram, co przy powierzchni nośnej 15.2dm2 daje ok. 48,7 g/dm2. To dużo czy mało ? Pytam, bo nie mam w tej kwestii jescze dużego doświadczenia. Zastosowane wyposażenie: - 4 serwa HXT900 - Regulator Turnigy Plush 40A - silnik Turnigy 35-30C 1100kV - pakiet 1800mAH 20C - odbiornik Futaba R319DPS W porównaniu do wersji oryginalnej zmieniłem koła na większe o 65mm średnicy, wywaliłem kołpaki kół, zdublowałem łączenie gumą skrzydeł, wzmocniłem sklejką miejsce mocowania podwozia (czytałem o tendencji do jego wyrywania) oraz dałem śruby nylonowe do jego mocowania. Parę fotek mojego gotowca: A tu pilot, na którego koniecznie uparła się moja córka i to on będzie tym pierwszym oblatywaczem... Obecnie nurtuje mnie jeszcze jedna kwestia. Otóż, naczytałem się trochę o tym modelu i o jemu podobnym (SU-31) na forum UH i zaczynam mieć obawy o prawidłowe umiejscowienie środka ciężkości. Ludzie tam piszą, że sugerowane umieszczenie ŚC jest zdecydowanie za "tylne" i przesuwają je nawet do 2 - 2.5 cm do przodu. Produent sugeruje umieszczenie go w odległości 6 cm od krawędzi natarcia. Czy to aby faktycznie nie za daleko do tyłu? Chyba pierwszy oblot zrobię z ŚC o 1-1.5 cm bliżej. Czy to dobry pomysł ? Co o tym sądzicie ? Wasze wskazówki są mile widziane
leszek-bart Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Generalnie środek ciężkości umieszcza się w 1/3 średniej cięciwy płata . Jeśli model będzie miał środek ciężkości za bardzo do przodu to będzie miał tendencję do nurkowania co łatwo opanować w locie i potem skorygować . Środek ciężkości za bardzo w tyle w skrajnych przypadkach wyklucza jaką kolwiek możliwość sterowania modelem . Lepiej za bardzo do przodu jak za bardzo do tyłu . Jakoś przy tej wielkości modelu trudno mi uwierzyć by było to 3-3,5 cm .
Mars_2000 Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Jeśli model będzie miał środek ciężkości za bardzo do przodu to będzie miał tendencję do nurkowania co łatwo opanować w locie i potem skorygować . Środek ciężkości za bardzo w tyle w skrajnych przypadkach wyklucza jaką kolwiek możliwość sterowania modelem . Lepiej za bardzo do przodu jak za bardzo do tyłu OK. I to jest jasne jak słońce w nocy :devil: Generalnie środek ciężkości umieszcza się w 1/3 średniej cięciwy płata . Hmmm...Pomierzyć tę "odległość" to nie problem, natomiast rozumiem, że dla uchwycenia ŚC dokładnie tak oddalonego mierzę ten obliczony odcinek na łączeniu skrzydła z kadłubem i tak balansuję model (ilustracja poniżej). Zgadza się ? Jakoś przy tej wielkości modelu trudno mi uwierzyć by było to 3-3,5 cm . Wychodzi ok. 5 cm.
skazoo Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Prawie dobrze, tylko że linia prowadząca do literki A przy kadłubie musi być prostopadła do osi podłużnej modelu a nie równoległa do krawędzi natarcia (oczywiście dla modeli ze skrzydłem prostokątnym te linie się pokryją, niemniej tutaj mamy do czynienia ze skrzydłem zbieżnym).
Mars_2000 Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 OK. Wielkie dzięki. Wieczorem zobaczę, czy wówczas faktycznie ŚC wypadnie te 6 cm od krawędzi natarcia. W tych okolicznościach wydaje się, że tak.
leszek-bart Opublikowano 20 Marca 2008 Opublikowano 20 Marca 2008 Jest jeszcze inna możliwość . Jeśli statecznik nie jest w osi skrzydła , a raczej skrzydło i statecznik nie mają zerowego kąta zaklinowania i statecznik ma dodatni kąt zaklinowania to powoduje to iż trzeba doważyć przód modelu , co powoduje z kolei bardziej przednie położenie środka ciężkości niż wychodziło by to z obliczeń teoretycznych . Zestaw może mieć taką wadę . Ale nie musi .
slider Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Juz extra oblatana niejeden raz. Zmiany jakie nastąpiły w moim egzemplarzu to: zmiana silnika na 2213/20 Aku LM Loong max 1300 3S1P 20C Lipo i zdemontowałem podwozie ze wzgledu lądowania na narzym lotnisku Teraz waga całkowita wynosi równe 640gram ! :-) mniej już się nieda...
Mars_2000 Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 To fajnie Możesz krótko napisać jak się zachowuje ten samolocik w lataniu? Stabilny i przewidywalny, czy raczej nerwowy ? Udają się jakieś akrobacje 3D czy raczej tylko typowe "sportowe" ? I w końcu jak umiejscowiłeś środek ciężkości ? Eksperymentowałeś (przesuwałeś do przodu), czy dałeś go zgodnie z instrukcją 6cm od krawędzi natarcia skrzydła ? EDIT: No, to dzisiaj moja Extra też w końcu ulotniona z powodzeniem. :jupi: Nie obyło się bez kłopotów na początku, kiedy to przy pierwszej próbie startu samolot zadarł nosa i wdzięcznie po kilku metrach przewalił się na skrzydło tracąc wysokość, uderzając nim w ziemię, wyrywając przy tym jedną-zewnętrzną wręgę - tę z haczykiem do mocowania w kadłubie. Przyczyna kraksy - zbyt tylny środek ciężkości i zbyt mocne poderwanie sterem wysokości. Ale co tam...załamki nie było, tylko poszedł w ruch "Epoxy 5 min" i po około 30 minutach samolot był gotów do ponownej próby. Tym razem bateria poszła mocno do przodu, przez co ŚĆ wylądował ostatecznie 2 cm bliżej krawędzi natarcia niż to podaje instrukcja. I w powietrze...Tym razem super. Samolocik śmiga jak się patrzy. Pierwsza moja opinia na gorąco jest taka, że jest to raczej model typu sportowego a nie akrobacyjnego. Jest szybki. Beczki i pętle kręci poprawnie, ale niestety przy ostrych skrętach ma tendencję do przepadania na skrzydło. Zresztą trzeba dość mocno pilnować prędkości zarówno w locie jak i przy lądowaniu, bo przy jej odpuszczeniu leci przez skrzydło. Jak dla mnie jest OK do dalszej nauki. Zobaczymy co da się z nim zrobić (mam na myśli odważniejsze próby 3D) po wczuciu się w niego. Na razie zrobiłem nim dzisiaj wyłącznie kilku minutowy oblot. PS. Dzięki Boogie za poprawkę. Faktycznie akrobacyjnego, a nie akrobatycznego :oops: . Tekst już poprawiony.
frok Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Beczki i pętle kręci poprawnie, ale niestety przy ostrych skrętach ma tendencję do przepadania na skrzydło. Zresztą trzeba dość mocno pilnować prędkości zarówno w locie jak i przy lądowaniu, bo przy jej odpuszczeniu leci przez skrzydło. To samo mam przy swoim Cap'ie. Przy ostrej pętli model wali się na prawe skrzydło i wykonuje beczkę. A przy lądowaniu to też nie za dobrze. Czego może to być przyczyną?
Tomek Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Wagi !!! Modele choć wyglądają całkiem dobrze to w powietrzu zwykłe latające cegły. :? Przy wadze 850-900 gram te model były by pewnie świetne ,a przy 1250-1400g to już tylko ładne :roll:
Mars_2000 Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Wagi !!!Modele choć wyglądają całkiem dobrze to w powietrzu zwykłe latające cegły. :? Przy wadze 850-900 gram te model były by pewnie świetne ,a przy 1250-1400g to już tylko ładne :roll: Tomku, Skąd wziąłeś te gramy i kilogramy ? Moja Extra waży dokładnie 710 gram z pełnym wyposażeniem, co daje ok. 48 g/1 dm2 obciążenia skrzydła. Niestety, mam jeszcze zbyt małe doświadczenie aby ocenić czy to dużo czy mało (zresztą pytałem się o to w tym wątku ileśtam postów wcześniej). Odchudzić się już za bardzo nie da. Może z 50-60 gram (mniejszy pakiet + lżejszy odbiornik), ale to dużo nie da... Cóż, jest to mój pierwszy i chyba ostatni chińczyk zatem. I powoli przymierzam się do jakiegoś modelu z Top Model lub Precision Aerobatics...
Tomek Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Che che przepraszam ,ale czytałem inny post a potem zajrzałem tu i pomieszałem modele . Przepraszam bardzo :oops:
marcin172 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Witam Mam zamiar kupić ten model. Czy wyposarzenie które zamierzam do niego wsadzić będzie dobre? silnik: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5691 bądź ten http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2112&Product_Name=TR_28-30B_14A_1050Kv_Brushless_Outrunner akumulator: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6897&Product_Name=ABF_1500mAh_3S1P_20C_Lithium_Polymer serwa: HXT 900 regulator: TP 30A odbiornik: Shulze Zastanawiam sie czy silnik i aku będą do niego dobre?
leszek-bart Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Proponuję zdecydowanie silnik 35-30 . Ten pierwszy też może być ale o 1100 obrotach na Volt , jeśli chcesz zasilać model pakietem 3 S . Serwa proponuję wymienić na większe 13-14 gramowe . To nie depron i lotki już swoje ważą . A tak całkiem poważnie to proponuję trzymać się jak najdalej od modeli tego typu oferowanych przez ten sklep .
Mars_2000 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 A tak całkiem poważnie to proponuję trzymać się jak najdalej od modeli tego typu oferowanych przez ten sklep . Potwierdzam. Model nie lata tak dobrze jak wygląda. Oczywiście, dla chcącego nic trudnego, ale ja popełniłem ten błąd jeden raz (kupując właśnie tę chińską cegłę) i to był pierwszy i ostatni raz...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.