polpakpol Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Witam, nabyłem drogą kupna nowy silnik klasy 40 a mianowicie KYOSHO GX-40 6.5 cm(3). Silnik nigdy nie był uruchamiany i nie widział nawet kropelki paliwka Jak należy TEN silnik docierać i na jakim paliwie ?? To będzie mój pierwszy silnik spalinowy. Nie mam pulpitu startowego i nie mam pojęcia jakim napięciem i natężeniem prądu uruchamiać silnik (świeca).Ile paliwa powinien wypalić silnik i na jakich obrotach aby został prawidłowo dotarty ?? I czy silnik należy rozbierać przed pierwszym uruchomieniem w celu wysypania opiłków i nasmarowania korbowodu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Poczytaj forum, znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, które zadałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Gdybyś poczytał przed kupnem trochę odpowiedni dział na forum to byś wiedział że to nie jest odpowiedni silnik dla początkujących. Są to dobre silniki ale trudne w regulacji i czułe na paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Być może bym wybrał inny silnik ale teraz to już po ptakach Doszedłem do wniosku że paliwo powinno zawierać 80% metanolu i 20% rycyny mam rację ?? Np. takie : http://www.rctrax.pl/product/castor-str-paliwo-extra-z-olejem-2-5l/?id=10466 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Paliwko zamówione. Śmigło wybrałem 10x6. I do tego gotowy zbiorniczek 300ml wraz z całą armaturą Docieranie będzie polegało na ustawieniu mieszanki paliwowej tak aby silnik niemal pluł paliwem tak pochodzi pare minutek potem zubożę mieszankę aż wkręci się na max obroty 30 sekund i spowrotem powrót do niskich obrotów i plucie paliwkiem, tak zamierzam wypalić 2 zbiorniczki na ,,ziemi'' potem silnik do modelu wstępne regulacje i w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Silnik musi przelany wypalić nie zbiornik czy dwa tylko co najmniej litr... potem można zaczynać przegazowywać ale nie za mocno też do dobrego dotarcia trzeba wypalić co najmniej 2 litry. Chyba że chcesz zajechać ten silnik bardzo szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Docieranie będzie polegało na ustawieniu mieszanki paliwowej tak aby silnik niemal pluł paliwem tak pochodzi pare minutek potem zubożę mieszankę aż wkręci się na max obroty 30 sekund i spowrotem powrót do niskich obrotów i plucie paliwkiem, tak zamierzam wypalić 2 zbiorniczki na ,,ziemi'' potem silnik do modelu wstępne regulacje i w górę Raczej ... zacieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Paliwo bez nitro do takiego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 O docieraniu to jeszcze poczytam Skraf a powinno być nitro w paliwie do takiego silnika ? Cytat z instrukcji ,,Do docierania należy stosować paliwo zawierające nie więcej niż 10% nitrometanu i nie mniej niż 20% oleju rycynowego'' czyli powinienem zastosować paliwo z np 5% nitrometanu i co się stanie jak go nie będzie w ogóle ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Docieranie będzie polegało na ustawieniu mieszanki paliwowej tak aby silnik niemal pluł paliwem tak pochodzi pare minutek Jest szansa, że po takim zabiegu korbowód będzie do wymiany, bo dostanie luzów w otworach. Należy pamiętać , że niedparowane paliwo jest nieściśliwe i bardzo zwiększa stopień sprężania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czyli mieszanka za bogata zniszczy silnik... Będę o tym pamiętał tylko co z tym nitrometanem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Jeśli będzie chodził bez nitra, a nie wszystkie motorki chcą, to po co komplikować sobie życie. Po pracy na nitrze wypadałoby każdorazowo przepalić silnik na paliwie bez nitra , a to tylko kłopot. No chyba, że nie będzie się regulował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Czyli odpalac go bez nitrometanu a jedli beda problemy to dac mu te 5 % ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 27 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2014 Tak by chyba było najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 paliwo contest 10 lub contes5 (10%nitro/5%) napięcie około 1.5V JA używam jednej celi Pb (2V) i nie wkręcaj go na max obroty jak nie wypali przynajmnie 600ml paliwa, z przelaniem też nie przesadzaj bo "łożyska" na wale mają większe obciążenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Dzięki za konkrety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 czy świeca powinna się żarzyć po podłączeniu jednego paluszka AA (1.5V) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max6404 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 czy świeca powinna się żarzyć po podłączeniu jednego paluszka AA (1.5V) ?? Nie... Szybciej przy baterii R20 co starczy Ci na moment po czym baterie wyrzucisz. Świeca potrzebuje prądu rzędu 2-4A. Proponuję zainwestować w klips, panel startowy, czy większy akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Znalazłem kilka akumulatorków od aparatu 1.5V 2600mAh każda czy po połączeniu równolegle 4 sztuk otrzymam 10400mAh i 1.5V ?? Fotki przedstawiają żarzenie się świecy na 1 akumulatorku świeci odpowiednio czy za słabo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max6404 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Wygląda na OK... Zgadza się... po połączeniu równoległym otrzymasz 10400mAh i 1,5V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi