Luko Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Hej, Mam problem z wyborem setupu do w/w samolotu. W związku z czym prosiłbym o drobną pomoc. Regulator jaki planuję wsadzić to Redox 40A bo taki mam luzem Silnik Redox 1500/1000 (480W) albo 1500/1200 (500W), niby do tego silnika podają max śmigło 10x6 w obu przypadkach co wydaje mi się za mało. W przypadku silnika 1500/1000 wydaje mi się, że jakieś 12x6 byłoby sensowne, ewentualnie o jakimś mniejszym skoku. Serwa jakie planuję to SG-92R, albo serwo KDS 9g, oba mają 2,5kg momentu, no i na tym podobieństwa się kończą. Może jakieś niedrogie Corony? Założenie mam takie, by setup był nadmiarowy, ma wisieć na śmigle i to ma być model którym mam się wyszaleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Hej, Mam problem z wyborem setupu do w/w samolotu. W związku z czym prosiłbym o drobną pomoc. Regulator jaki planuję wsadzić to Redox 40A bo taki mam luzem Silnik Redox 1500/1000 (480W) albo 1500/1200 (500W), niby do tego silnika podają max śmigło 10x6 w obu przypadkach co wydaje mi się za mało. W przypadku silnika 1500/1000 wydaje mi się, że jakieś 12x6 byłoby sensowne, ewentualnie o jakimś mniejszym skoku. Serwa jakie planuję to SG-92R, albo serwo KDS 9g, oba mają 2,5kg momentu, no i na tym podobieństwa się kończą. Może jakieś niedrogie Corony? Założenie mam takie, by setup był nadmiarowy, ma wisieć na śmigle i to ma być model którym mam się wyszaleć. Witaj, co do silnika brałbym 1000 KV i śmigło o. 11x5,5, 12x6 - ale dobrze byłoby zmierzyć prądy. Serw nie znam ale siła OK. Polecam Ci zrobić sobie łącznik skrzydeł - jak chcesz poszaleć. Poczytaj w tym poście: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41825-acromaster-c3536-1300-czy-c3536-1000/&do=findComment&comment=469424 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Jeżeli rozchodzi się o serwa, MPX podaje dwa 2x HS-65MG oraz 2x HS-82MG. No cóż czarować nie będę, trochę drogie dlatego kombinuję co by tu innego wsadzić. Ten drugi HS, jest minimalnie większy, ale jak coś to ewentualnie w mocowanie się jakiejś balsy podłoży by trochę ciaśniej weszło na swoje miejsce. Mam nadzieję, że 2,5kg/cm wystarczy. Pozostaje jedynie kwestia KDS czy SG, na pewno szału nie będzie w obu przypadkach. Silnik mam aktualnie 1200/1300 (420W) w EG i tam też max zalecają śmigło 10x6. Tak więc nie ma się chyba co sugerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Wreszcie udało mi się oblatać acromastera. Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony tym modelem. Miałem trochę obaw związanych z lądowaniem jak i z czułością modelu na stery. W każdym bądź razie jestem mile zaskoczony. Lata genialnie. Na D/R i Expo ustawilem sobie dwa rozne zakresy wychylen powierzchni sterowych, do startow i lądowań jak i fikania po niebie. Bałem się, że bez gazu nie będzie "szybował" a tu niespodzianka. Bez silnika tez sobie calkiem niezle radzi dzieki czemu mozna sobie ladnie podejsc kilka razy do ladowania na wyladowanym pamiecie. Lądowania na EG slabo mi wychidzily, tu musze przynac ze model prawie sam laduje choc przy bocznym wietrze wcale latwo nie bylo. Smigło 11x5,5 to trochę mało, musze założyć 12x6 bo brakuje trochę ciągu w pionie, choć też dochodzę do wniosku że chyba braknie "mocy" silnika ostatecznie do zawisu. No i moje pytanie dokolegów, lepiej założyć 11 o większym skoku, czy 12x6? Jak to z tym jest, w mega uproszczeniu skok daje ciąg a średnica prędkość? Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Skok daje prędkość a średnica ciąg. Pod warunkiem, że silnik da rady zakręcić większym śmigłem bez utraty kV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Wydaje mi się, że spokojnie zakręci. Ogólnie informacje o tych silnikach są jakieś takie mało precyzyjne. Kilka silników a zalecane śmigło to samo, choć silniki mają różną moc i różne kv. Przy tym silniku ze śmigłem 10x6 podejrzewam że nie wycisnę podawanych 1500g ciągu a tak podaje instrukcja, załaduję mu 12x6 i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Skok daje prędkość a średnica ciąg. Pod warunkiem, że silnik da rady zakręcić większym śmigłem bez utraty kV. Zgadza się. Luko i dlatego większy odpowiednik 11x5,5 to 12x6 czy 12x7 a nie np. 12x4. W tym ostatnim straciłbyś na prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Tak to jest z tymi specyfikacjami. Załóż nowe smigło i jak silnik nie będzie gorący po locie to może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Dzięki, wiedziałem że coś z tym popieprzyłem. W każdym bądź razie, na dzień dzisiejszy polatam jeszcze trochę na 11x5.5 bo na moje aktualne możliwości wystarcza, prędkość jest ok, ciąg może trochę za mały ale muszę się "wlatać". Na pewno wezmę APC 12x6, nie ma chyba sensu brać 12x8 jako drugą sztukę. No i cóż chyba będę musiał pomyśleć o czymś do pomiaru prądu w końcu. Choć i tak "na oko" przy takim zestawie raczej nie przekroczę 40A, no chyba że w piku ale to i tak by było chwilowe. Przy tych śmigłach które mam sprawdzałem, nic się nie grzeje jakoś drastycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 zaloz jakiegos logera co ci zmierzy prad w czasie lotu to zobaczysz gdzie jestes, mozesz tez uciag "na palu" waga do bagazu sprawdzic tak przy okazji - jak wrazenia odsluchowe acromastera? nie wzbudza sie nos? uprzedzajac pytanie; nie masz- pozycz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Coś w rezonans wpada w pewnym zakresie obrotow, ale nie ma dramatu. Porownywalem sobie kila silnikow, o podobnych parametrach, tylko bardziej znanych i bez problemu kreca 12x6, tak wiec tu tez musi dać rade. Oczywiscie bylem kupic smiglo 12x6 w moim ulubionym sklepie modelarskim w sosnowcu, na stronie jest w sklepie nie ma, czyli standard. Kupilem od biedy 12x8. W sumie nie bylo nic sensownego, co bym mogl kupic. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Panowie, rezonasn bywa... fakt mój też nie chodzi tak gładko jak Gemini MPXa. Ale to bardziej buczenie w tej dużej a delikatnej masce niż większe problemy łożem silnika. zdecydowanie trzeba je dobrze ustawić (skłon i wykłon) i porżadnie dokręcić. Na etapie budowy trzeba by ją trochę zalaminować w celu wzmocnienia, ale już po fakcie trzeba to zaakceptować. Natomiast jak było OK a zaczyna bardziej rezonować - trzeba sprawdzić czy coś się nie odkręciło (łoże). W kwestii szybowania - mój waży 1200 g i dalej ładnie szybuje - można wylądować prawie be z gazu. Luko - uważaj na wietrze! Ja się mocno zdziwiłem jak przy stosunkowo umiarkowanych podmuchach potrafi "rzucić" Acromasterem 2-3 m górę lub...w dół. Warto też przerobić podwozie. Ja wstawiłem ostatnio węglowe - jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 No własnie dzis chcialem polatac, ale dosc ostro dmuchalo, wiatr ze zmiennym kierunkiem, chwilami dosc mocny. Odpuscilem sobie bo kadlub jest gruby/wysoki i w sumie stawia duzy opor, tak wiec przy niewielkim wietrze potrafi troche nosic na boki. Bardzo upierdliwe przy podejsciu do ladowania z bocznym wiatrem. No i ogolnie gdzies trafilem na info, ze gruby profil tego skrzydla bardzo zle znosi duzy wiatr. Z kadlubem nie kombinowalem, zlozylem jak multiplex przykazal i sie nie przejmuje. Bedzie wpadalo w rezonans, trudno, jak cos odpadnie to sie bede martwil. Podwozie malo przemyslane, mogli by dac cos lepszego, juz nawet nie mowie ze weglowe, ale jakies z plaskownika alu. Moje po 4 pakietach, choc bardziej miarodajne jest 6 ladowan trzeba juz naprostowac, bo sie z lekka pogielo. Kolka inne zalozylem, bo mialem akurat. Te fabryczne to jakas kaszana, mam samolotowe zwykle kola "gumowe". Przynajmniej beda odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne. A tak to jestem zadowolony jak 3 latek 6 grudnia z tego modelu. Wgralem do t9x opentx i teraz dopiero bedzie fun, bo za duzo musialem pstrykac do ladowania, startu, fikania, a tak to moze mi sie to uda ladnie rozrzucic na 1 przelaczniku. Choc nie ukrywam konfiguracja troche przeraza. W kazdym badz razie spory plus, ze "szybuje" bo obawialem sie ze bedzie z tym problem. Jak sie go przytnie na d/r i expo lata jak trenerek, a ja sie spodziewalem ze bedzie to szarpanie sie z powietrzem. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Bedzie wpadalo w rezonans, trudno, jak cos odpadnie to sie bede martwil. proponuję dobrze wyważyć śmigło i rezonans zniknie,przy okazji zyskasz na obrotach śmigła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 proponuję dobrze wyważyć śmigło i rezonans zniknie,przy okazji zyskasz na obrotach śmigła... Panowie, MPX dołącza do Acroamstera nawet specjalną notkę na temat super szczegółowego montażu łoża, silnika, podokręcania wszystkiego i oczywiście wyważenia śmigła czy kołpaka i śmigła - gdy mamy inny kołpak niż fabryczny z Elaporu. W kwestii tego rezonansu nie chodziło mi o zauważalne "bicie", tylko o specyficzny dzwięk. Co do rezonasnu porównywałem mojego Gemini i Acromastera. Gemini ma zwartą małą komorę silnika, dość grube ściany. Acromaster "pod maską" przypomina pudło od gitary - dużo miejsca, ściany relatywnie cienkie. Acromaster ma jeszcze rozpórkę na łożu a G. nie. W obu modelach mam silniki AXI - nigdy nie zaliczyły kreta - więc wały proste i łożyska OK. Nawet sam silnik (bez piasty, śmigła i kołpaka) uruchomiony w Geminim chodzi cicho a w Acromasterze "pudło" rezonuje czy buczy (delikatnie). Oba silniki na hamowni chodziły idealnie. Po założeniu śmigła i kołpaka to "rezonowanie - buczenie" w Geminim - zero a w Acromasterze zagłusza sę normalny hałas od śmigła. Śmigła APC (były na wyważarce). Jeszcze jedna różnica - G. ma łoże plastikowe a A. aluminiowe - ale nie wydaje mi się to powodem. W obu modelach używam kolpaków 63mm plastikowych na podkładce aluminiowej. I tu ciekwaostka.... raz już taki zwracałem ("stożek" był tak krzywy) - sklep be z problemu przyjął (zrobiliśmy "na sucho" próbę. Generalnie te kołpaki są minimalnie krzywe i to może powodować bicie (telepanie przy pewnych obrotach, pewnym lub w całym zakresie). Moje lekarstwo na to - obrócenie kopaka o 180 stopni względem mocowań - czyli zamiana mocowania (podstawka - kołpak) - widać, że od razu lepiej się kręci. Może ma też z tym związek jakieś minimalne zwichrzenie przy dokręcaniu piasty. W każdym razie - uwaga na te kołpaki (firmy Pelikan). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 To jest stary i bardzo dobrze znany problem acromastera, podobnie mialem wywazone smigla, nowy kolpak i dalej brzeczal. Ta konstrukcja tak ma, niestety efekt uboczny to czeste urywanie dziobu przy kretach, tam jest po prostu piankowa wydmuszka zadnych wzmocnien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Ogolnie acromaster to straszna wydmuszka, w podownaniu do EG ktore tez posiadam. Dziob ma lipny i delikatny, jak tu koledzy wspomnieli pudlo od gitary, no i nic sie na to nie poradzi. Dlatego dzwiekiem wydawanym przez AM sie nie przejmuje, jest to mankament ktory niestety musze zniesc. Cala konstrukcja jest wydmuszkowa, kadlub delikatny, skrzydla delikatne. EG mnie troche do innego standardu przyzwyczailo, no i nie ma sie co czarowac, bedzie wpadalo w rezonans. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 Luko, jakoś do mnie ten skrót nie do ciera - EG - co to za model? Obecnie składam http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFL2475 i jak polatam Acromasterem jeszcze z 4 miesiące to przełożę z niego wyposażenie i ulotnię pierwszy dla mnie model konstrrukcyjny. W kwestii podwozia w Acromasterze - wstawiłem to: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYPRZEDAZ-1/Podwozie-weglowe-235-mm-dwuczlonowe-4.html?pa=3 - naprawdę sztywne. Podłożyłem pod mocowanie mikrogumę 3mm dla dodatkowej amortyzacji. Wyciąłem całkowicie oryginalne mocowanie i zrobiłem je od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 EG to Easyglider Pro od multiplexa. Podwozie chyba tez bede musial takie kupic, ewentualnie moze w pracy uda mi sie jakies aluminium dorwac to wystrugam cos sam. Nie ciagnie mnie w strone drewna, bo nie latam jakos perfekcyjnie, laduje kiepsko. Pianka duzo wybacza, latwo sie naprawia. Choc o akromastera caly czas sie boje bo to taka strasznie delikatna wydmuszka, nawet skrzydla strach wsunac. No i tez musze zaszalec no i jakas wywazarke w pracy sobie zrobic, pozadny stopniowy rozwiertak do smigiel .... kupa roboty. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 mój kolega miał acromastera,zamontowany był w nim porządny Set-up wszystko działało jak należy.model odpowiednio ustawiony i wyważony.mimo to latało się nim jakoś dziwnie.sprzedał go i kupił FLASHA D z RC Factory,przyznał że dopiero teraz jest zadowolony.ja również jestem posiadaczem FLASHa,model naprawdę lata rewelacyjnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi