Michał K. Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 No, Prawa połówka skrzydła jest już wstępnie sklejona trzeba jeszcze uzupełnić balsę, wyszlifować natarcie/spływ itp. Druga połówka właśnie się klei na desce Na zdjęciu może tego nie widać ale skrzydełka maja po 85cm każde co daje 170cm + 10cm kadłub więc małe to to nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Czy część przy-kadłubową skrzydła (porycie od kadłuba do 1-go żebra) wzmocniłeś grubszą balsą pod spodem - żeby nie wgnieść poszycia ręką przy montażu skrzydła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Wykonałem tam wzmocnienie z warstwy balsy 2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Wykonałem tam wzmocnienie z warstwy balsy 2mm To dobrze choć ja dawałem chyba 4 mm jak pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Trochę pognałem z budową do przodu Ciekawe rozwiązanie, gotowy koniec kadłuba ułatwia montaż całej kratownicy i podstawy SW. w bokach kadłuba również znajdują się takie wpusty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Cieszę się że konstrukcja Ci się podoba - trochę w tym uczestniczyłem.:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 No nie mogłem się powstrzymać i sprawdzić jak to się na chwilę obecną prezentuje (gabarytowo) Trochę śmiesznie wyglądają te skrzydełka przypięte do rurki ale nie jest jeszcze przycięta na wymiar Najważniejsze, że mieści się na podłodze w pokoju Cieszę się że konstrukcja Ci się podoba - trochę w tym uczestniczyłem.:-) Tak wiem też się cieszę z tej konstrukcji i bardzo dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Poszedłbym na całość i zalożyłbym też klapy - będzie lądował przy nodze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Poszedłbym na całość i zalożyłbym też klapy - będzie lądował przy nodze :-) Myślałem na początku nad klapami ale zrezygnowałem do końca nie wiem dlaczego pewnie ze względu na dodatkowe koszty i bardziej skomplikowaną konstrukcje skrzydła Nawet jakbym teraz chciał robić klapy to nie zbyt mam ochotę, bo sam fakt odcinania ich teraz mnie ciut przeraża, że mogę coś zrąbać . Myślałem czy można by jak już zrobić w nim klapy krokodylowe czy jak one się zwały ale nie wiem czy jest sens i jakby się spisywały . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Dzień 4 budowy: Skleiłem Boczki kadłuba z żebrami i zakończeniem ogona oraz uzupełniłem wszystkie listewki : 20 razy sprawdziłem czy kadłub jest symetryczny zanim skleiłem go na Amen i to chyba "tylko" tyle na dziś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr T. Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 A wręga silnikowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 A wręga silnikowa? Pamiętam o niej nie ma co się bać będzie wklejona jak pomyślę nad montażem silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Zważyłem to co mam czyli : -Skrzydła bez lotek -Bagnety -Kadłub bez wręgi silnikowej Masa wyniosła ok 450g nie wiem czy to dużo ale liczę, że z całością zmieszczę się w 2kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Mam pytanie w sprawie serw do napędu SW i SK. Jak i czym się kierować przy ich wyborze ? Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr T. Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 http://www.rc4max.com/hitec_-_serwomechanizm_hs-311,2149,25846.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Zważyłem to co mam czyli : -Skrzydła bez lotek -Bagnety -Kadłub bez wręgi silnikowej DSC09790.JPG DSC09791.JPG Masa wyniosła ok 450g nie wiem czy to dużo ale liczę, że z całością zmieszczę się w 2kg Fajna robota. Misterna konstrukcja słusznego rozmiaru to jest to co tygrysy lubią najbardziej P.S. Nie wiem, czemu w cytatach nie wyświetlają mi się zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Mam pytanie w sprawie serw do napędu SW i SK. Jak i czym się kierować przy ich wyborze ? Z góry dziękuję za odpowiedź Masą modelu się nie przejmuj się tak mocno. Dobrze jest jak Wicherek ma jakąś słuszną masę. Mój model ma masę 2,9 kg i dlatego b.dobrze sobie daje radę na wietrze a przy tym nic nie stracił z lekkości lotu. Raczej pilnuj żeby nie wyszedł za ciężki tył bo potem są kłopoty z wyważeniem choć Twój model ma przedłużony przód, więc może nie będzie tak źle. Staraj się wykonać lekko SW i SK Ja do swojego modelu dałem następujące serwa: Lotki HS 225 MG, klapy HS 85MG, ster wysokości i ster kierunku HS 645MG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Ja do swojego modelu dałem następujące serwa: Lotki HS 225 MG, klapy HS 85MG, ster wysokości i ster kierunku HS 645MG Czytałem post o serwach jakie Pan zastosował w swoim wicherku. Niestety muszę stwierdzić, że mój budżet na Wicherka nie jest zbyt wysoki Dlatego zadałem pytanie o serwa jakie powinny być aby dawały radę w modelu do tzw. Weekendowego, spokojnego latania bez jakichś tam akrobacji itp. Dlatego zapytam tak: Czy na SW i SK nadadzą się te serwa? : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_456&products_id=900 A Lotki: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=65_455_461&products_id=6690 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 To że model ma być weekendowy nie znaczy wcale, że może mieć gorsze wyposażenie bo to i bezpieczeństwo modelu oraz innych osób towarzyszących, ale też dużo Twojej pracy i włożonych pieniędzy. Wicher 25 M to już zupełnie spory (nie styropian ani pianka) i dobrze latający model więc myślę, że powinien mieć adekwatne wyposażenie. Hitec wg. moich paroletnich doświadczeń jest dobrą i sprawdzoną firmą a jednocześnie ze średniej cenowo półki. Stosuję Hitec we wszystkich swoich modelach. Najmocniejsze serwo powinno być na SK (jeżeli masz w planach kółko ogonowe). W SW i SK masz długą drogę przekazania napędu (nie wiem jak będziesz to realizował - bowden czy coś innego) i dodatkowo opory na zawiasach, więc jakiś stały bierny opór do pokonania. Przy mniejszym serwie będzie ono bardziej wrażliwe na ten opór i być może Ci z trudem utrzymywać neutrum (będzie "buczało" w pozycji "0" i w położeniach skrajnych - czyli będzie przeciążane). W lotkach opór jest względnie mały (jeżeli zawiasy nie stawiają oporów), ale za to pracują w locie dość intensywnie, więc serwa też powinny być odpowiednio trwałe. Zabrałeś się za już dość poważny wymiarowo model więc i niestety koszty związane z takim modelem z reguły są wyższe. Ale oczywiście zrobisz jak uważasz. Namawiam jeszcze raz gorąco na klapy - możesz je teraz prosto wykonać i zablokować na początku, żeby nie wydawać pieniędzy na dodatkowe serwa. Ale jak posmakujesz lotów swoim Wichrem 25M to po ich uruchomieniu na pewno docenisz znaczenie i komfort stosowania klap. Może przemyślisz pokrycie modelu szyfonem (skoro nie folia) ? - to tani i lekki materiał a po napięciu celonem tworzy bardzo mocne pokrycie. Takiego pokrycia za moją namową użył nasz Kolega do swojego RWD 5 bis pod adresem: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42604-rwd-5-bis-ep-17m-reaktywacja/ A po zatem jest to jest ładnie wykonywany model - gratuluję Pozdrawiam Pioterek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał K. Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 To że model ma być weekendowy nie znaczy wcale, że może mieć gorsze wyposażenie bo to i bezpieczeństwo modelu oraz innych osób towarzyszących, ale też dużo Twojej pracy i włożonych pieniędzy. Wicher 25 M to już zupełnie spory (nie styropian ani pianka) i dobrze latający model więc myślę, że powinien mieć adekwatne wyposażenie. Hitec wg. moich paroletnich doświadczeń jest dobrą i sprawdzoną firmą a jednocześnie ze średniej cenowo półki. Stosuję Hitec we wszystkich swoich modelach. Najmocniejsze serwo powinno być na SK (jeżeli masz w planach kółko ogonowe). W SW i SK masz długą drogę przekazania napędu (nie wiem jak będziesz to realizował - bowden czy coś innego) i dodatkowo opory na zawiasach, więc jakiś stały bierny opór do pokonania. Przy mniejszym serwie będzie ono bardziej wrażliwe na ten opór i być może Ci z trudem utrzymywać neutrum (będzie "buczało" w pozycji "0" i w położeniach skrajnych - czyli będzie przeciążane). W lotkach opór jest względnie mały (jeżeli zawiasy nie stawiają oporów), ale za to pracują w locie dość intensywnie, więc serwa też powinny być odpowiednio trwałe. Zabrałeś się za już dość poważny wymiarowo model więc i niestety koszty związane z takim modelem z reguły są wyższe. Ale oczywiście zrobisz jak uważasz. Co do serw to jeszcze się zastanowię najwyżej poczekam trochę czasu aż uzbieram odpowiednią kwotę a jeżeli nie to jakbym kupował serwa innej firmy to postaram się dobrać moc odpowiadającą tym których użył Pan z swoim wicherku pamiętając również o metalowych zębatkach. Namawiam jeszcze raz gorąco na klapy - możesz je teraz prosto wykonać i zablokować na początku, żeby nie wydawać pieniędzy na dodatkowe serwa. Ale jak posmakujesz lotów swoim Wichrem 25M to po ich uruchomieniu na pewno docenisz znaczenie i komfort stosowania klap. Może przemyślisz pokrycie modelu szyfonem (skoro nie folia) ? - to tani i lekki materiał a po napięciu celonem tworzy bardzo mocne pokrycie. Takiego pokrycia za moją namową użył nasz Kolega do swojego RWD 5 bis pod adresem: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42604-rwd-5-bis-ep-17m-reaktywacja/ A po zatem jest to jest ładnie wykonywany model - gratuluję Pozdrawiam Pioterek Klapy postaram się wykonać i ponowię pytanie czy mogą być Krokodylowe ? Ponieważ nie lubię wprowadzać tak "drastycznych" modyfikacji gdyż najczęściej coś nie wychodzi Co do szyfonu pierwszy raz będę nim oklejał model więc mam pytanie czy też przesącza się go rzadkim nitrocellonem w celu przyklejenia do konstrukcji skrzydła/kadłuba ? @Edit: Mam jeszcze pytanie gdzie można kupić szyfon ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi