Jump to content

Firebolt - Light Up The Darkness!!!!


elektron

Recommended Posts

Tydzien temu podjalem decyzje ze kupie model od Rabbita modelu nie widzialem pozadnie wiec kupowalem troche w ciemno... ale zakup okazal sie bardzo trafny.

Model to "stary" czeski zestaw szybkiego kombata. Z tego co sie dowiedzialem obecnie jest juz nie produkowany.

Model kupilem za xxx zl z dwoma serwami standart. Wiec interes bardzo dobry.

Gdy model przyszedl okazalo sie ze jest prawie nie latany - laminat w doskonalym stanie - kilka malych odpryskow zelkotu tylko. Skrzydlo ok - trzeba bylo folie naciagnac...

 

Teraz parametry :

Rozpietosc 1m

Dlugosc - niewiem :D

Waga... niestety... pusty prawie 800g a zapakowany bez paliwa ok 1300:/

Silnik MVVS 4.6ccm

Serwa - 2xhitec hs300 i na gaz obecnie e-sky ale zamienie na conrada bo cos slabo chodzi.

Smiglo - 10x6.

Pakiet- 1100mah

Odbiornik rex5+

 

DSC00320.jpg

DSC00315.jpg

DSC00317.jpg

DSC00316.jpg

DSC00312.jpg

DSC00311.jpg

DSC00318.jpg

DSC00319.jpg

Link to comment
Share on other sites

Marcin ten model ma byc pocisk !! :) Wkoncu po to go kupilem aby grzal jak glupi :)

 

 

Boogie - w innym watku pisalem ze mam zosjechany silnik - dostaje powietrze pod przepustnica... i nie da sie nic z tym niestety zrobic o ile nie kupie nowego gaznika -a w moim przypadku nowego silnika - nie mam sily do MVVSow.

Dlatego albo nie bede latal albo znajde jakis sposob aby ladowac na wlaczonym silniku - bardzo bardzo wolno prykajacym ale zawsze :/

 

Jest tez opcja - latac az paliwo sie skonczy ale ona mi sie bardzo srednio usmiecha :/

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj juz Ci opowiem... NIC :D

 

Dzisiaj o godzinie 12.31 odbyla sie pierwsza proba oblotu... Witatr ok 4-5m/s

Po wstepnym wyregulowaniu silnika model wyrzucilem z calych sil przed siebie... no i poszedl.... 3m i silnik zgasl... ladowalem po prostej - zadnych strat.

 

Kolejna proba o 12.39 - to samo

Trzecia - 12.45 - musialem zatoczyc jeden niepelny krag.

Czwarta..... POOOOSZEEEEDDDDLLL!!!!!!!!!!!!!1 No silniczek wkoncu zaczal pracowac jak nalezy i model poszedl doslownie swieca do gory. Silnik zapeniwa mu moc do pionowego lotu ! :) Po wytrymowaniu doszedlem do wniosku ze silnik ma BARDZO dodatni kat przez co musialem sie caly czas pilnowac aby model mi nie szed w gore.. polatalem kilka minut i na wysokosc ok 70m cchcialem dodac gazu... a tu nic.... pierwsza mysl- cos z zasilaniem znowu po modelu... ale serwa dzialaja. Nagle silnik szarpnal i zablokowal sie na Max obrotow :D Mowie sobie - no tak.. dales glupku lipne serwo teraz masz... no i polatalem z 7-8 min na maxymalnych obrotach robiac rozne dziwne rzeczy :D np. niesadzilem ze mozna samolot wprowadzic w plaski korkociag tylko na lotkach :D a tu sie okazuje ze mozna :D

 

gdy silnik zaczal gaznac ustawilem sie pod wiatr i zaczalem ladowac... okazalo sie ze model pod ten wiatr schodzi prawie pionowo ale udalo sie dociagnac do wysokiej trawy i modelik bezpiecznie usiadl na ziemi :)

Z WIELKIM ;D poszedlem do domku ! :)

Model stoi juz wyczyszczony - nowe serwo na gaz tez juz czeka... Ale postanowilem ze z tym silnikiem nie bede sie juz meczyl bo tylko zniszcze model. Narazie model wroci na polke a za jakies 2 tyggdy bedzie kasa to nim polatam !!! :)

 

Model - szybki,zwrotny i stosunkowo przewidywalny.

Minusy - myslalem ze bedize jeszcze szybszy :/ - chyba musze pozbierac kase i kupic pylona z prawdziwego zdarzenia.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze przed startem sprawdzać czy silnik pracuje prawidłowo w pionie i nie byle jak!

 

Po za tym to musimy się kiedyś umówić, pomogę Ci z tym silnikiem dojść do ładu. Pracował kiedyś bardzo dobrze - jeśli nadal nie jest mechanicznie uszkodzony pracować musi.

 

Do tego modelu rozejrzałbym się za śmigłem o większym skoku i mniejszej średnicy (z tego co wiem to masz 10x6) Na pewno da się nabyć APC 9x10 (obciążenie większe niż dla śmigła 10x6) i 7x10 (mniejsze obciążenie) nie wiem czy jest 8x10 (obciążenie podobne). Może ktoś już stosował podobne śmigła z tym silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie trochę przesada takie śmigła dawać, ja w mvvs 4.0 używam 9x5 na którym powinien spokojnie kręcić 16k.

 

Odnośnie regulacji to mvvs-y reguluję "w pionie". Najpierw sprawdzam czy nie gasnie gdy nos jest w górze, a następnie czy nie za bardzo się przelewa przy ustawianiu 'w dół'. Wolę mieć za bogato ustawiony silnik niż za ubogo aby nie zdychał przy przeciążeniach. Jeśli nie chce wejść na obroty przy bogatym ustawieniu można go ustawić pionowo i wstrząsnąć :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.