Skocz do zawartości

Lotnisko Bydgoszcz Fordon


kaszalu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.rcmodelfordon.zafriko.pl/kat/mapka_dojazdu tu jest mapka na zdjęciu googla i zdjęcia dla orientacji. Po wjechaniu na górę warto spoglądać w niebo w poszukiwaniu modeli. To może pomóc.

 

 

Dziękuję bardzo na pewno kiedyś wpadnę w wolnej chwili :D  a kiedy planujecie najbliższe obloty ?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo na pewno kiedyś wpadnę w wolnej chwili :D  a kiedy planujecie najbliższe obloty ?  :)

Michał zazwyczaj jak wiatr pozwala jak napisał Tomek to popołudniu a nawet pod wieczór zawsze ktoś na łączce się znajdzie jeśli chodzi o dzień powszedni, a w sobotę czy niedzielę to są tacy co nie dosypiają :rolleyes: i są od ósmej gro osób przyjeżdża między 10 a 11 i tak jak w dzień powszedni popołudnie i wieczór. Obserwuj forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to słońce, czy mróz, czy wiatr, lub nawet padający śnieg - latamy (wystarczy odpowiednia miejscówka).
Jak się człowiek z wiatrem zaprzyjaźni, to nawet nie trzeba mieć w modelu silnika i latać cały dzień na jednym pakiecie (czasami nawet po kilka godzin bez lądowania)  ;) 
I to często nawet z większymi prędkościami niż na silniku  :D
>>> Dzisiejsze spokojne latanko w Fordonie <<<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich !

Po ostatnim oblocie spalinowej Baby Jagi musiałem ją trochę "podrasować" poprzez zmianę wychyleń sterów i doważenie dziobu ( prawie 200 g !!!) bo babsko było strasznie nerwowe w prowadzeniu ;) .Ugryzło mnie nawet w palec , który nieopatrznie podłożyłem w pobliże śmigła :rolleyes:

Regulacje zostały jednak wykonane , wprowadzono też drugi zestaw skrzydeł - depronowych, pokrytych taśmą samoprzylepną zamiast dakronowych ,wygospodarowałem 1,5 godzinki i na loty ! :D

Pierwszy po regulacji lot na skrzydle dakronowym wykazał znaczną poprawę lotu , skrzydło wymaga jednak poprawek krawieckich - wszycia jakiegoś usztywnienia i czterech zaszewek na krawędzi spływu  które ograniczą "trzrz..rrzrzep...opopo..potatatatanie"  :P  skrzydła i poprawią jego siłę nośną. Przy locie z wiatrem skrzydło bez poprawek sporo traci na doskonałości ....i model potrafi przepaść !

Drugi i trzeci lot zrobiłem na skrzydle depronowym i tu rewelka !! Lata wyśmienicie !! :D :D :D :D Fajnie się prowadzi, słucha sterów i jestem z tego wynalazku bardzo zadowolony !! :wub::D

Kross zrobił parę fotek w locie, poniżej kilka moich pstrykniętych przez żonę telefonem - pozdrowienia !

post-3419-0-24417700-1401030793_thumb.jpg

post-3419-0-21498100-1401030806_thumb.jpg

post-3419-0-28980100-1401030825_thumb.jpg

post-3419-0-48723700-1401030847_thumb.jpg

post-3419-0-23932300-1401030865_thumb.jpg

post-3419-0-61788000-1401030885_thumb.jpg

post-3419-0-18155400-1401030906_thumb.jpg

post-3419-0-33301600-1401030937_thumb.jpg

post-3419-0-12431700-1401031126_thumb.jpg

post-3419-0-78092200-1401031139_thumb.jpg

post-3419-0-13381700-1401031152_thumb.jpg

post-3419-0-82546600-1401031164_thumb.jpg

post-3419-0-54068900-1401032548_thumb.jpg

post-3419-0-21337300-1401032565_thumb.jpg

post-3419-0-11779000-1401032576_thumb.jpg

post-3419-0-97365800-1401032589_thumb.jpg

post-3419-0-00655600-1401032602_thumb.jpg

post-3419-0-49078100-1401032621_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne koszenie zaliczam z dziką rozkoszą - dajcie tylko cynka kiedy !!! :)

Dzisiaj ledwo wytargowałem zgodę kontroli lotów na krótki start Babą Jagą - ale to inna historia .... :rolleyes:

Ps.

nawet nie wiedziałem że Krzysiek to nakręcił - dzięki !! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK !!!

A Babie Jadze się zdecydowanie poprawiło , jak widać na Krzyśkowym filmie .

Muszę jednak powiedzieć, że te dodatkowe 200 g ołowiu z przodu to mnie trochę zdziwiło - myślałem że nie będzie tego potrzeba aż tyle !! :rolleyes:

Ale to skrzydło rządzi się nieco innymi regułami - przy tak dużej powierzchni obciążenie wyszło tylko 25 g/ dm2 - prawie jak szybowiec !

Poczytałem trochę czeskiej literatury fachowej i tam napisali że " na vrtosive Rogallo nalepsi je moc doważi - ne uweżite ile to może unest " czyli po naszemu - na nerwowe Rogallo najlepsze jest zwiększenie dociążenia, nie uwierzycie ile to może unieść - I MIELI RACJĘ !! :D CAŁE ŻYCIE CZŁEK SIĘ UCZY .... B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to był ciekawy dzień ;) a najfajniejsze loty były kosiarką kto się nie przełamał do spróbowania niech żałuje ;)

Oblot maszyny uważamy za udany.

Uwaga - "Od Śmigła"

post-8117-0-46075300-1401101624_thumb.jpg

Po wstępnym wytrymowaniu prowadzi się znakomicie.

post-8117-0-16955600-1401101345_thumb.jpg

Zdarza się, że niektórzy pamiętają tylko jedną fazie lotu,

jednak prócz samego lotu, jest jeszcze faza startu i lądowania,

a przede wszystkim trzeba także trenować kołowanie.

post-8117-0-84062200-1401103215_thumb.jpg

Także piloci, którzy nie odbyli przelotów szkoleniowych, powinien to zrobić.

post-8117-0-42691300-1401103526_thumb.jpg

Jeszcze kilka procedur przedstartowych

post-8117-0-60530100-1401101769_thumb.jpg

post-8117-0-69618300-1401103300_thumb.jpg

Oczywiście za dłubanie, nie tam gdzie trzeba, zawsze jest po palcach  ;) 

post-8117-0-27805000-1401102716_thumb.jpg

post-8117-0-97574700-1401101396_thumb.jpg

post-8117-0-54739500-1401101464_thumb.jpg

No i można lecieć

post-8117-0-70453200-1401102930_thumb.jpg

post-8117-0-27477800-1401103780_thumb.jpg

post-8117-0-68192300-1401102886_thumb.jpg

post-8117-0-40202400-1401103982_thumb.jpg

post-8117-0-32306700-1401102969_thumb.jpg

post-8117-0-87142700-1401104047_thumb.jpg

post-8117-0-24055600-1401103169_thumb.jpg

post-8117-0-86560700-1401104184_thumb.jpg

post-8117-0-78058200-1401104206_thumb.jpg

No, teraz to można lądować :)

post-8117-0-59527400-1401104230_thumb.jpg

I na koniec pamiątkowa fotka

post-8117-0-06950200-1401101906_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu cicho o zmierzchu ... :(

Pogoda niezbyt lotna to się zabrałem za serwis Baby Jagi .

Ostatnio Kross zrobił fotkę na której widać, że babsko ma trochę za miękkie nogi i brzuchem po trawie szoruje przy lądowaniu ... :rolleyes: Dobre zdjęcie ( pozwoliłem sobie zacytować ) bo obnażyło słabe punkty machiny ! :o

No to dostała dwa nowe amorki dla zwiększenia sztywności podwozia ! :) :)

Fotki poniżej , próby w sobotę albo niedzielę jak pogoda pozwoli ...

post-3419-0-52014700-1401391626_thumb.jpg

post-3419-0-13953800-1401391642_thumb.jpg

post-3419-0-19595800-1401391667_thumb.jpg

post-3419-0-41237300-1401391696_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ostatnie fotki trochę dają do myślenia, a lądowanie wcale nie było twarde.
Tu widać jeszcze lepiej
post-8117-0-05325900-1401393128_thumb.jpg
Fajny pomysł z tymi sprężynami :)
Dzisiejsze popołudnie też poświęciłem na przeglądy techniczne modeli  ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.