gawron89 Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Witam, Chcialbym zacząc zabawe z F3A, Chce zamówic model Leo F3A razem z silnikiem SUPER TIGRE 091 (2T) oraz pompą która jest w sklepie wimarex.pl jednakze prosze mi powiedziec czy ta pompa bedzie pasowac do tego silnika, oraz najwazniejsze gdzie dostane rure rezonansowa do tego silnika aby poprowadzic ja przez kadłub ? Licze na szybkie odpowiedzi poniewaz sezon sie zbliza, chce zamawiac i trenowac program Pozdrawiam Paweł Grześkowiak
piotr_swiderek Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 Co do wyboru odpowiedniej pompy, proponuje zadzwonić do WIMAREX'u (0-42 6406793), właściciel sklepu powinien wiedzieć która pompa nada się najlepiej. Model LEO F3A to dobry wybór na początek. Jeśli chodzi o rurę, nie wiem gdzie można ją kupić.
Wojteq Opublikowano 24 Lutego 2008 Opublikowano 24 Lutego 2008 LEO F3A to faktycznie dobry wybór ale Super Tigre to już nie najlepszy wg. mnie. Nie ma sensu wydawać tyle kasy po to żeby przez silnik zaliczyć kreta Wiem ża Yamada to bardzo drogi silnik i drogie paliwo ale może poszukasz coś z OS Max??
Adam D Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Zastanów się czy na pewno niezbędna jest rura. To sporo problemów i masy w małym modelu. Kto latał Leonem i może coś powiedzieć? zerknij na: http://www.krumscheid-metallwaren.de/ znajdziesz tam przyzwoite rury i wszelkie kolanka. Stosowałem je, są dobre. pozdrawiam AD
Gość mirekf3a Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Co do Leona... Nie latałem nim, ale na Webrze 15cc (jakiejs starej) i na zwyklym tłumiku latał nim znajomy. widzialem kilkakrotnie jego loty i calkiem ladnie ten silniczek ciagał model. Super Tigre to nie sa dobre silniki. Jak Panowie pamietacie, byly przypadki wieczenej regulacji tych silnikow, nawet na zawodach kilka razy to widzielismy Ogolnie, model fajny, ale silnik kiepskawy. Juz moze lepiej pomyslec o ASP albo OS.MAXie jak napisal Wojtek.
jędrek Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 . Super Tigre to nie sa dobre silniki. I tu się z kolegą Mirkiem nie do końca zgodzę . Masz na myśli napewno silniki z produkcji ostatnich lat. Te to może i chłam i pewno w China robione. Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka". Starsi pewno je pamiętają. Sam mam takiego z produkcji początek lat 70. Zabytek już ale w bardzo dobrej formie .
Wojteq Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Oryginały od Italiańców , ale z przed przynajmniej 20 lat to była "bajka". Co racja to racja Ja nie pamiętam tych silników ale starsi modelarze bardzo sobie je chwalili Ale dzisiaj naprawde ich nie polecam. Trzeba mieć naprawde "fart" żeby trafić na dobrze działający silnik (niezła loteria).
Grześ Opublikowano 25 Lutego 2008 Opublikowano 25 Lutego 2008 Cześć . Na początek pozdrawiam moich byłych konkurentów w F3A. Miałem przyjemność poskładać do kupy model /CHińskiej produkcji / 'LEO" i byłem mile zaskoczony ,wykonaniem i wagą gotowego modelu . Z silnikiem OS 60 RF /długo skokowy / waży 3.6kg .Silniki te są już nie produkowane. Model na swoją klasę lata bardzo dobrze . Myślę ,że jeżeli lubisz latać i chcesz polatać wybierz któregoś czterosuwa OS .,YS 110. Trochę droższe ale niezawodne . A jeżeli chcesz zastosować dwusuwa15 cm to nie koniecznie musi być róra rezonansowa ,wystarczy tłumnik fabryczny. Pozdrawiam Grześ
esceta Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Witam Latam Leo 110 na silniku OS 90 z pompą Perrego. Model jest bardzo przyzwoity i lata całkiem całkiem. Troszkę brakuje mocy przy długich pionach ale latam na 5 % nitrze . Uważam,że YS 110 jest jedyną alternatywą do tego samolota. Wimarex obniżył ceny Yamad i odpada koszt zakupu pompy.
Gość mirekf3a Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 Oczywiscie Panie Andrzeju mam na mysli nowe wypusty (chinolce). Przypadki z naszego lotniska... byly tragiczne, to sa silniki niechodzace. Jakos krzywo patrze na logo SuperTigre. Pozdrawiam
pacek Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 a czy taki silnik nadawałby się do Leona ? http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=829
Gość mirekf3a Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 wydaje mi sie, ze tak. Nie wiem tylko, czy webra poprawila ten silnik. Kiedys narzekano na jego prace, ale chyba konstruktorzy usuneli te niedogodnosci. Jezeli chodzi tak jak inne Webry, to jak najbardziej polecam!! sam latam na webrze 145R i 160 AAR. To naprawde niezawodne, złote silniki, o dosc niskim zuzyciu paliwka
gawron89 Opublikowano 18 Marca 2008 Autor Opublikowano 18 Marca 2008 No juz dostałem model, czekam na silnik i serwa i montuje zestawik. Mam pytanko, poniewaz kupiłem na allegro rurke rezonansową do WEBRY 91. Ja zakupiłem silnik ASP 0.91 i chcialbym sie zapytac czy moge ja podpiąc od nowosci do silnika i docierac na rezonansie? czy najpierw silnik dotrzec na orginalnym tłumiku a potem dopiero zakładac rezonans? Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Paweł
Gość mirekf3a Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Po pierwsze silnik powinines odpalic po raz pierwszy na desce. Drugie, to przy dotarciu nie dajez full gazu wiec nie ma znaczenia czy to rezo czy zwykly tlumik. Rezonans praktycznie widac dopiero na maksymalnych obrotach jak silnik dostaje tzw "kopa".
Jano Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Jakoś mi nie pasuje rezonans do 4t może ktoś obyty wytłumaczyłby do czego to ma służyć.Skoro zawory wylotowe regulują przepływ spalin to żaden rezonans go nie przyśpieszy.
Kostek Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 To nie ma znaczenia co reguluje wypływ , a w zasadzie czas otwarcia wylotu spalin.Dzięki rurze wytwarza sie podciśnienie na wylocie spalin z silnika , a przez to następuje lepsze napełnianie cylindra.Pokrętne trochę , ale tak to działa.
Adam D Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Nie, nie Oni mówią o rurze rezonansowej do dwusuwa. pozdr AD
gawron89 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Ktoś moze wie jak sie oblicza albo jaka musi byc długośc rurki od wydechu silnika do rury rezonansowej? bo wiem ze ma ona znaczenie ale nie wiem jak ja dobrac? pozdrawiam Paweł Grześkowiak
Adam D Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Obliczanie wygląda tak: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm ale w praktyce wystarcza taka tabelka: http://www.bolly.com.au/book/Book.php?Chapter=6&Section=4 gdzie "Exhaust timing" dla większości silników jest 145 do 155stopni Możesz oczywiście pomierzyć swój silnik. Dlaczego wystarcza tabelka? Bo i tak trzeba sobie potem poeksperymentować w locie z dokładnością plus minus 2 cm. W praktyce większość rur rezonansowych ma teraz płaską przegrodę zamiast drugiego zbieżnego stożka. Długość rezonansową mierzy się w osi wydechu od osi świecy do tej przegrody właśnie. Długość kolanka łatwo wtedy wyliczyć. pozdrawiam AD
gawron89 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 móglby mi ktos pomóc obliczyc jakie długie powinno byc to kolanko dla silnika ASP 0,91 i rury rezonansowej z silnika WEBRA 0,91, lub jakie wy do podobnych silników stosowaliscie długosci, Aby uzyskac najwydajniejsza prace silnika do akrobacji F3A. Pozdrawiam i licze na waszą pomoc. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.