Grzegorz2012 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Popatrz jak wyglądają gotowe krawędzie natarcia w różnych rozmiarach, napewno Ci pomoże w dokończeniu prac http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/MATERIALY-DO-BUDOWY-MODELI/Balsowe-krawedzie-natarcia/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Czyli jeszcze docierać. BTW jak sobie radzicie z pylicą płuc? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2012 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 To jest urok pracy w drewnie, łączysz się na chwilę z modelem. Ale jak potrzebujesz maseczek to zakupisz w aptece lub marketach budowlanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2014 Nie potrzebuję, tak sobie żartuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Po udanym składaniu Patyczaka nabrałem odwagi na dokończenie Mikrusa. Dziś zacząłem oklejać skrzydła i niestety spaprałem... Chciałem ładnie połączyć 2 kolory w tym jeden transparentny, ale się nie udało. Chciałem oderwać górną warstwę i przykleić jeszcze raz, ale efekt jest taki, że teraz dół przebija do góry, jak na zdjęciu. Czy jeżeli dokleję na wierzch "łatę" z folii to popsuję jeszcze bardziej czy nieco naprawię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Polecam szlifowanie na dworze, chociaż teraz z chęcią przeniósłbym swoją "modelarnię" do jakiejś wilgotnej piwnicy nie patrząc na wyziewy. (+34°C dla tych co będą to kiedyś czytali...) Co do skazy na folii - próbowałeś opalarką? Jak nie to spróbuj powooooli zbliżając do modelu. U mnie folia napręża się na wysokości 3-5cm, ale zaczynałbym od 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Ale co zrobię opalarką? Usunę folię do końca? Bo skaza polega raczej na tym, że folia się rozczłonkowała i stała przezroczysta. Chcę to usunąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Folię usuwasz podgrzewając opalarką. Inaczej zostaje klej. Może źle spojrzałem na zdjęcie. Zauważyłem pofalowanie i zagniecioną balsę. Ogrzewając raczej nic nie zepsujesz, a wyraźnie zobaczysz moment jak folia zacznie pracować i czy pojawiający się efekt jest zamierzony czy nie. Doświadczenie mam niewielkie, opisuję to co zauważyłem u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Nie chciałbym usuwać całej folii ze skrzydła ze względu na niewielki kawałek. Jeżeli naklejenie drugiej warstwy w tym miejscu jest złym pomysłem, to zostawię jak jest. Może po oblocie podejmę się przeklejania folii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Jeżeli dobrze rozumiem, to problem jest na kesonie? Może spróbuj wyciąć ten kawałek folii delikatnie skalpelem lub żyletką z lekkim naddatkiem, oderwij, przeszlifuj i naklej bezpośrednio na drewno (nie folia na folię) nowy kawałek folii z lekkim zakładem? Temperatura żelazka na minimum, jakiego użyłeś do przyklejenia folii bez jej kurczenia. Wiadomo, że trochę będzie widać, ale wydaje mi się to i tak dość estetycznym rozwiązaniem jeżeli nie chcesz usunąć całej obecne folii. Zdjęcie jest trochę słabe i nie widać do końca czy problem polega na samych zmarszczkach folii, czy uszkodzeniu balsy.. Mój Mikrus jest już oklejony i czeka na montaż wyposażenia. Niestety wolnego czasu jak na lekarstwo, więc robię wtedy kiedy mam możliwość. Mam nadzieję oblatać go po wakacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Witajcie, proszę o poradę osób bardziej zorientowanych w temacie. Oblatałem Mikrusa, jednak chciałbym spróbować innych ustawień SC. Próbuję policzyć wartości proponowane przez program ze strony http://www.piotrp.de/MIX/ewd.htm jednak wyliczenia wychodzą mi dość różne od ustawień proponowanych przez producenta. Jak powinienem wg was podstawić odpowiednie wartości, żeby policzyć SC dla modelu bez uszu, z pojedynczym wzniosem na całej długości skrzydeł? Rozpiętość skrzydeł 1380mm, cięciwa przy kadłubie to 165 mm, na końcówce skrzydła 125mm, odległość od krawędzi spływu skrzydła do krawędzi natarcia statecznika poziomego 365mm, cięciwa statecznika poziomego przy kadłubie 120mm, a na końcówce 90mm, rozpiętość statecznika to 460mm. Załączam plik z ponumerowanymi polami do wstawiania danych, żebyśmy rozmawiali o tym samym bez pomyłek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Ściągnij sobie tą wersje programu do wyznaczania środka ciężkości Win_Schwer_PL.zip. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz.smolarek Opublikowano 18 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Cieszę się ze dzięki dobrym ludziom mój watek nie umarł Obiecuje ze mikrego dokoncze. Zostało naprawdę niewiele. Sent from my GT-S7530 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekP Opublikowano 18 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2014 Wojtku, dzięki za zainteresowanie tematem, ale chyba słabo wyjaśniłem swój problem Nie mam problemu z przetłumaczeniem nazw w języku angielskim, tylko raczej wątpliwości co do samej zasady wpisywania danych w program. Wiadomo, że 1, to rozpiętość skrzydła, 6 cięciwa przy kadłubie. Tu wątpliwości nie mam, natomiast rozumiem, że w pola oznaczone numerami 3 i 5 wpisujemy wartość zbieżności krawędzi spływu, tak? Jeżeli krawędź spływu jest prosta, to w obu polach wpisuję 0. Pytanie gdzie należy wpisać cięciwę na końcówce skrzydła? Spróbowałem dwie metody. W pierwszej wpisałem ją w pole oznaczone nr 2, natomiast dla pola oznaczonego numerem 4 przyjąłem jakąś wartość(np. 250 mm) i w takiej odległości od końcówki skrzydła zmierzyłem cięciwę i wpisałem w pole z nr 7. Druga wersja to wpisanie cięciwy na końcówce skrzydła w pole oznaczone nr 7, natomiast w niepotrzebne pola wpisałem 0 lub zostawiłem puste. W efekcie dostałem dokładnie ten sam wynik SC, tylko która z tych metod jest właściwa? Analogicznie postąpiłem dla statecznika poziomego. Drążę temat, ponieważ zalecany SC jest znacznie bliżej krawędzi natarcia niż ten, który wychodzi z programu, a stosując opisany na stronie www.piotrp.de dive test wygląda na to, że SC powinien być właśnie przesunięty do tyłu. Tomek, dokończ mikrusa, bo na prawdę warto. To bardzo fajny model! Podoba mi się w nim to, że można go złożyć do bardzo kompaktowych rozmiarów i przechować wszędzie, a złożenie trwa dosłownie chwilę. W powietrzu też radzi sobie fajnie, jednak próbuję jeszcze różnych ustawień SC. Już przesunąłem pakiet do tylu i moim zdaniem własności lotne się poprawiły, ale tak jak opisałem wyżej wg wyliczeń SC wychodzi jeszcze dalej, więc chciałbym popróbować. Na jednym pakiecie 1000 mAh, przy raczej średnio termicznych warunkach latam 30-45 minut, w zależności od tego czy z wygłupami w powietrzu czy bez, bo to się przekłada na ilość wind na silniku. Warto oblatać, póki pogoda jest sprzyjająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi