Skocz do zawartości

Moja droga do latania RC-CAM


krzysiek_k1

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z odbiornikiem HiTeca HFD-08RO na 72 MHz będzie chyba problem – nigdzie nie znalazłem, są tylko na 35 MHz

To uzyj tego-na 35 MHz.Dla bezpieczenstwa nie zakladalbym uzycie innego.

Te futabe rx tez mam,jak oszalala nad miastem , lezy w pudelku :lol:

Kamerka-podglad masz w goglach.Zapewne nagrywa-2 Gb karta to optymalna wielkosc

ok45 minut.Sprawdz,czy jak karta jest pelna nie wylacza sie aparat.Wszystkie funkcje oszczedzania bateri itp.wylacz.Zrob test na stole -2 godziny podgladu z nagrywaniem dopelna karty-czy aparatnie wejdzie w stan uspienia :sleep:

Oczywiscie caly czas musiszmiec podglad z AV.

Nad wyborem kamerki spedzilem duuuuzo czasu.Wiem co mowie-nie ma lekko.

:)

- Gogle GDV-510 - 315$ ( jeśli wiecie gdzie kupić taniej to napiszcie )

http://bargains2buy4.com/video_glasses.html

link jest do GDV 310 !!!

Ty potrzebujesz GDV 510.Rozdzielczosc 640 x 480 !!!

Poszukam adres do Chin-ale pewnie to samo wyjdzie.

Moze znajde gdzies tansze.

 

reszta ok.

Z zakupem Oracle-wstrzymaj sie.

Ja juz go mam.Gdyby okazalo sie ze nie dziala to dobrze z tunerem 13cm.uk x2

to na tunery tez mam chetnych-od reki :)

To moja koncepja takiej topowej konfiguracji-dlatego w przypadku problemow

nie poniesiesz kosztow-typu zly zakup.

No i wez pod uwage ze czesc cen jest w funtach :twisted:

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Sprawdziłem IXUSA 40

A ja przez kilka dni sprawdzilem....sporo ,najczesciej jak oblakany wypytujac sprzedawcow ktorzy wogole nie mieli pojecia o co mi chodzi.Good Camera-- najczestsza odpowiedz.

Chodzilo o wywazenie kosztow/funkcji/wagi/wymiarow..

Moj aparacik z serwem na tasmie cyka zdjecia bez przerw w obrazie/podgladzie.Robi filmy 45 minut na karcie 2 Gb i dalej pracuje w podgladzie po jej zapelnieniu.Zasilany jest jedna cela li-po 2500 mA.

Jak juz pisalem,kazdy element tej ukladanki nie jest przypadkowy.Indywidualne eksperymenty moga skonczyc sie tak jak u mnie-mam kilka kompletow do latania FVP,pudlo klamotow.

plus jeden nietrafiony aparat Samsung.Kodek/kompresja wyklucza go z latania-raczej nagrywania,choc zelgali ze nagrywa w D1 czyli rodzielczosci 720x 520 czy cos kolo tego-czyli mialo byc lepiej , a jest gorzej :oops: .

Jest jeszcze jeden problem - na karcie 1 GB nagrywa max 9 min filmu 640x480 przy 30 klatkach/s - więc nawet karta 2 GB da nam tylko 18 min nagrania.

Czyli masz za dobry aparat :lol:

\

Edit.

Silnik-oby nie byl za slaby.Pamietaj ze uzyjesz mniejszego smigla i to co pisza (parametry)

odejmij 1/4 z osiagow.Po mojemu bedzie za slaby,albo mocy na styk wystarczy.

Kamerka z przodu jest poteznym hamulcem.Starty czasem sa stresujace-ale jak juz leci jest ok :lol2:

Edit2.

:faja:

I na koncu, caly problem nie bedzie polegal na tym by wlozyc wtyczki w swoje miejsca,nastawic odpowiednia czestotliwosc i gotowe.Ma dzialac !

Na filmie trwa trwa to piec minut.Mi zajmuje to 3 dni.

A przy takiej konfiguracji to pewnie tydzien lub wiecej.

A jak dodamy do tego antenki z duzym ,,gain'' to dopiero zacznie sie zabawa.

Zwlaszcza przy diversity jak zacznie lapac odbicia,zatykac sie lub gubic sygnal.

Aby oba tory diversity AV dzialaly rowno nie obylo sie bez konsultacji.

Z listu dowiedzialem sie pozniej ze jest tzw. magic step-wejscie w menu serwisowe i tam ustawia sie (oprocz regulacji recznej-ktorej opis jest w instrukcji) dodatkowo czulosc obu torow.Teraz to proste-dzialaja oba rowno (prawie) .

Jak na pierwszy setup to ambitnie,porzadne sprzety,ale rodzi sie jedno pytanie:

czy poradzisz sobie z tym ?

Opublikowano

link jest do GDV 310 !!!

Ty potrzebujesz GDV 510.Rozdzielczosc 640 x 480 !!!

trzecie od góry są GVD 510

 

czy poradzisz sobie z tym ?

 

tu pewnie też bez Twoich konsultacji się nie obejdzie:)

krzysiek_k1

Opublikowano

Peter EASY STAR zamówiony;) - czy serwa HS-55 w jego wersji transportowej nie będą za słabe?

Jeśli uważasz, że zbudowaliśmy tu zbyt skomplikowany system z którym nie będę sobie radził to możemy jeszcze go przedyskutować ( fakt że jestem inżynierem mechanikiem a nie elektronikiem:(), jeśli zaś założone komponenty zostają to czas brać byka za rogi:) i zamawiać.

krzysiek_k1

Opublikowano
Peter EASY STAR zamówiony;) - czy serwa HS-55 w jego wersji transportowej nie będą za słabe?

Hs-55 -mozliwe.

Ja uzywam tanich 9g TowerPro.Zeby potwierdzic ich odpornosc-takze w spalinie ES.

Jesli wychylenia sterow beda ograniczone-minimalne,z pewnoscia przezyja.

Systemu bym nie korygowal.

No ale to juz Twoja decyzja.

Zawsze mozesz sie oprzec na tym-przyklady,jakie propoponuja sprzedawcy plus filmik bez zadnych zaklocen - i zakupic taki zestaw.

W tych reklamach niejako gwarantuja/oferuja zasieg 1,5km na mocy np. kilkadziesiat mW.Wiec po co sobie urudniac ?

Moze proponowany system i jest skomplikowany-no ale chciales taki by dzialal.

Ten bedzie dzialal.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Peter EASY STAR zamówiony;)

Troche juz minelo od zamowienia.

Moze sie rozmyslil ?

A jak nie to moze fotka ES z kamerka :lol:

bedzie,albo jakis filmik z pokladu?

Opublikowano

Wczoraj przyjechal EASY STAR - troszke dziwny bo szary hmmmmm - narazie prace staneły w miejscu za dużo mam innej roboty, no i obiecałem sobie że najpierw skończe model EXTRIMa 3D - zostało mi ok 2 godzin pracy nad nim. Jak rozłoże dwa modele w domu to mnie żona wywali - już dużego Raptora 50 mam w pracy a małęgo MINI TITANA w walizce pod stołem he he he.

Rozpocząłem też przeróbki aparatu - dostał sterowanie serwem co by można było robić zdjecia bądź włączać/wyłączać nagrywanie - jako że karta 2 GB wystarcza w nim góra na 18 min nagrania.

Do wzmacniania i budowy modelu już wszystko też jest - poza rurkami węglowymi :( zamówienie zostało przysłąne bez nich - mają dosłać:(

Może w weekend uda się ruszyć z pracami nad EASY STARem.

Pozdrawiam

krzysiek_k1

Opublikowano
Wczoraj przyjechal EASY STAR - troszke dziwny bo szary

 

Moze to odrzut z eksportu albo wyczynowa wersja ?

Jeszcze nie slyszalem o szarym.

Rozpocząłem też przeróbki aparatu - dostał sterowanie serwem co by można było robić zdjecia bądź włączać/wyłączać nagrywanie

I my nic nie wiemy o tym ?

Jakies fotki opis pozadany.No to full wypas,nagrywanko,cykanko.Pelna profeska.

Do wzmacniania i budowy modelu już wszystko też jest

O to bardzo dobry pomysl.

ES jest odporny na spotkania z ziemia,ale ze standartowym wyposazeniem,

Jesli ma troche ,,gratow'' w kadlubie to nawet mala kolizja konczy sie generalnym remontem.Jesli skorzystasz,to wysle kilka wskazowek,jak go uodpornic.Te moje ES juz troche przeszly,wiec juz obcykalem gdzie i co wstawic (wczesniej) aby zapobiec amputacjom :lol: Po tym zabiegu jest doslownie pancerny :shock:

Ostatnio mial pionowego kreta (na spalinie) ,skonczylo sie na wymianie tasmy klejacej

ok. 1/4 rolki.No i silnik sie oderwal,ale to wlasnie tak ma byc :D

Gdyby nie mial wstawek,rozlecialby sie na kilka czesci,przynajmniej kadlub.

Czekamy na pierwsze foty szarego ES

Opublikowano
Moze to odrzut z eksportu albo wyczynowa wersja ?

Jeszcze nie slyszalem o szarym.

 

W arthobby rowniez taki jest na wystawie- chyba na taki kolor sie przerzucili.

 

Ja i tak czekam na rozowego Foxa.

Opublikowano

Gdzie wy tam widzicie szarego EG, dla mnie to on jest SILWER.

 

To jest ta nowa wersia MPX. Wili (moj sasiad) mowi ze u nich na lotnisku maja tego srebrnego

EG i ze nie jest taki dobry jak ten niebieski. Ale co tam, jak wyszedl nowy Twin Star od MPX

to tez tak mowili, a przeciez kazdy model ma swoje wady i zalety.

Zycze duzo zabawy w produkcji filmowej.

Opublikowano

No dobra chłopaki, skończyłem budowe EXTRIMA 3D i wreszcie mam miejsce aby zacząć budowe platformy na bazie EASY STARA.

Więc co już mam:

EASY STAR werssja limitowana - szara he he he

odbiornik HiTeca HFD-08RO

serwa HiTeca HS-55 - 2 szt

silnik KEDA A22-15M

regulator DYNAM 25A

śmigła APC 9x4,7

płaskownik węglowy 10x2

pręt szklany fi 3 mm

żywica epoxy - 5 minutowa

zasilanie do silnika - LiPol 2170 mAh

 

Nie dojechały jeszcze zamówione rurki węglowe 10x1 - 2 szt

 

 

PETER - prośba gównie do Ciebie - powiedz jak i gdzie wzmocnić ES'a - od czego zacząć?

 

A oto pierwsza fotka sterowania aparatem - powiedzcie czy to będzie działać?

c51f8105f836cd86m.jpg

 

Płaskownik i serwo są przyklejone taśmą do mocowania luster - super fajna taśma - trzyma nieziemsko ale daje się oderwać bez zostawiania śladów.

 

Pozdrawiam

krzysiek_k1

Opublikowano
powiedzcie czy to będzie działać?

Jasne ze bedzie.

jak i gdzie wzmocnić ES'a - od czego zacząć?

No to tu pomyslow sporo.Tyle ile ES tyle koncepcji :lol:

Jest sporo for , gdzie pokazane sa chyba wszelkie mozliwe przerobki ES.

Ja pogladow pokaze swoja,a Ty oczywiscie mozesz wybrac najlepsza.

 

Asteci beda zapewne zazenowani tymi propozycjami,ale generalnie sprowadza sie to do tego by ochronic elektronike,pakiety.Ten model ma latac a nie wygladac,a bedzie narazony na skrajnie inne warunki niz wypucowane cacka z naklejkami.Na pokladzie nie ratunku-spadochronu,a to co jest w srodku, musi przezyc upadek - kazdy.

Sporo tych modeli juz polamalem :oops: ,ale w efekcie poznalem newralgiczne punkty.

Chyba nie ma na forum modeli ktore kreta z 10m ,traktuja jako normalne eksploatacyjne ladowanie.

Model powinien byc protektorem dla elektroniki wewnatrz,czyli taki

 

4843f2a642b3fd7b.jpg

Na poczatek proponuje ciecie dziobu :crazy:

 

Ja zrobilem to na zasadzie pelnej wregi (jej ksztalt powinienien byc taki jak kadlububa)

Material dowolny,ale twardy i sztywny.U mnie jest to sklejka 4mm

 

d1f52ed22a157359m.jpg

 

W te wyciecia (zaznaczone na czerwono) wprowadzilem rurki,plaskowniki weglowe.Odcieta czesc zostala ponownie doklejona.Teraz zamiast niej (czesci dziobu) jest przykrecony silnik spalinowy,czyli jest to dosc mocno zespolone z caloscia.

Rurke weglowa poprowadzilem nie tak jak wiekszosc przez czesc modelu ale przez calosc.Wymagalo to wyciecia prowadzenia dla rurki.

 

Tutaj klasyczna wersja

 

 

5c03759206937e09m.jpg

 

A tu wersja pancerna,czyli wlasciwa.

8b99b69e046f0ba6m.jpg

Pokazane jest tez -czerwona linia , miejsce ciecia dziobu.Nie byloby tez bledem - dwie rurki,ale przy elektryku to raczej zbedne.

 

ES najczesciej peka w miejscu natarcia skrzydel.Wewnatrz kabiny ,w wyciete miejsca wstawione sa dwie rurki,lekko wpuszczone w podloge kabiny.Calosc zalana zywica 5 minut

61f670d3b787b485m.jpg

To te dwie pionowe linie na tle kadluba.

Zewnetrzne pasy plaskownika-ich konce sa obowiazkowo wpusczone we wrege dziobowa,powinny byc jak najdluzsze,wzdluz kadluba.

92c7ace8a6d68bc1m.jpg

Mozna dodac tez dodatkowo-gorna linia.

Dobrym pomyslem jest wzmocnienie steru poziomego,ale nie na calej dlugosci.Wystarcz do polowy.Wzmacniany po calosci, wyrywa ogon..

No to na poczatek tyle.Bedzie relacja zdjeciowa,moze ktos doda wnioski i spostrzezenia z eksploatacji ES

 

Po wykonaniu ,,opancerzenia'' zrobisz symulacje SC.

Tzn. wstepnie ustalimy gdzie i w ktorym miejscu znajdzie sie pakiet ratunkowy,napedowy i elektroniki.Na pewno ktorys z nich znajdzie sie na belce ogonowej,a juz na pewno ant. GPS,buzzer oraz wytyk do anteny,czyli wedka :) no i sam rx ze wzm. LNA 35.Ten bedzie usytuowany praktycznie przy samym stateczniku pionowym.Juz teraz rozgladaj sie za kablem ekranowanym-dwie lub trzy zyly w srodku.WSZYSTKIE przewody sygnalowe,napieciowe powinny byc poprowadzone tymi kablami.Takze polaczenia mas tych przewodow/ekranow nalezy wczesniej rozplanowac,tak aby mialy 1-2 punkty wspolne.Przewody poprowadz nie wewnatrz,ale na zewnatrz.Pomoze ci w tym tasma,gdzie miejscowo zlapiesz te kable do kadluba.Na koncu bedzie wlasciwe owijanie.

Co prawda jest wiele teori i koncepcji ze to dzialania zbedne,ale ja kierujac sie troche intuicja i nikla wiedza,jakos nie mam zaklocen po tej irracjonalnej operacji.

Zaskoczony dzialaniem mojego wynalazku,sugerowalbym zdecydowanie,zrobic pletwe grzbietowa :crazy: .Nie nie zartuje.Na jej czubku,bedzie tx.Eksperymentalnie i nie tylko,potwierdza sie , ze to najlepsze miejsce dla niego.Tu proponowalbym rurke aluminiowa.Wegiel peka niestety.Rurka 8-10 mm.Do niej doklejony kawalek pletwy.

Model,po takiej modyfikacji lata b. stabilnie.Przeciez nie ma krecic akrobacji,ale ma byc trudny do wyprowadzenia z rownowagi.To duza zaleta.Ide o zaklad, ze startujac ,,normalnym'' szybowcem, w poteznej zawietrznej za drzewami,kret murowany.

ES co najwyzej pokolosysal sie troche.To jest najlepszy argument .Nie unikniesz sytuacji,gdy zgubisz orientacje kierunku wiatru.Ten wynalazek juz nie raz uratowal mojego ES.Nawet w EG wstawilem taka pletwe.Duuuzo wieksza.Jest wielkosci statecznika pionowego !Steru kierunku nie zmieniaj-wiekszosc tak robi.Ale kontroluj jego stan,czy nie odrywa sie od statecznika.Takze stan mocowania orczyka.Te miejsce mozna zalaminowac tkanina na pow. 3 x 3 cm.Samo przyklejenie plastiku do elaporu jest ryzykowne.Nie zapomnij po wregulowaniu nalozyc kleju na sruby.To samo w poziomym.

Dlaczego ?

Model,przy lataniu kolo nogi,czyli pilotaz tradycyjny,nigdy nie poczuje tak naprawde co to komin albo duszenie 8m/s w dol !!!

Przeciazenia sa tak wielkie, ze konstrukcja doslowanie trzeszczy-uslyszysz to nieraz.

Na wiosne termika jest tak silna i nieregularna (niewypracowana) ze czasem niezle szarpie modelem.Powyzej 800m-1000m jest juz o wiele silniejsz niz nad ziemia.Tam dopiero mozna mowic ze jest termola i kominy.Moj pierwszy EG prawie skladal skrzydla w piekne V

jak dopadl go taki niespokojny babel cieplego powietrza.

Zwyklym szybowcem,nie masz szans na prowadzenie prosto modelu w takich warunkach.

Zwroc uwage,u mnie na filmach,nie ma wirujacych obrazow, ale ujecia sa stabilne,prawie jak z reki.To kwestia regulacji modelu,Pomaga w tym jak na ironie jego waga.

Jka juz leci (ciezki) to jest stabilny.Najgorzej ze startami.I po to jest pancerny, aby przezyl

kilka nieudanych.Masa calosci robi swoje.Nie wzmacniany ES z takim ladunkiem,po lekkim krecie jest bardzo mocmo uszkodzony.U Ciebie skonczy sie to popekana tasma,ew. zlamana rurka-ona przyjmie energie .Kadlub/elapor nie uszkadza sie .I chyba to jest najwazniejsze :D

Opublikowano

Budowa rozpoczęta

1. Odciąłem dziub i zrobiłem kanał na rurkę węglową przez całą długość ESa

c52e226f941b62c7m.jpg

czy rurkę powinienem wkleić na żywice??? czy zostawić połączoną jedynie z wręgą?

2. Część kabinowa zostałą wzmocniona dwoma rurkami węglowymi wpuszczonymi w korpus na długość jak pokazano na zdjęciu:

400cf96988dc66a9m.jpg

899ac670c84c92d7m.jpg

Rozumiem że te rurki moge zalać żywicą?

 

3. Po obu stronach kadługo wyciąłem rowki o kształcie płaskownika który będzie tam wklejony - wklejać go na żywice???

778a01693ea210adm.jpg

 

Jest jakiś sposób na gięcie płaskowników węglowych?? czy tylko przez przyklejenie do krzywej powierzchni?

 

Czy do klejenia ESa klejem CA niezbędny jest aktywator??? kurde akurat nie mam

 

I jak zrobić mocowanie silnika??

 

Peter powiedz jeszcze o tej płetwie grzbietowej - z czego ją zrobić i jak zamocować aby to była dobra baza dla nadajnika?

 

Pozdrawiam

krzysiek_k1

Opublikowano
czy rurkę powinienem wkleić na żywice??? czy zostawić połączoną jedynie z wręgą?

Klej ja gdzie tylko sie da zywica 5 -15 minut.Dwuskladnikowa Epoxy.

Rozumiem że te rurki moge zalać żywicą?

Tak.Tylko z umiarem-waga.

Jest jakiś sposób na gięcie płaskowników węglowych?? czy tylko przez przyklejenie do krzywej powierzchni?

Wegiel nie odksztalci sie na stale.Pomaga tasma-na czas wiazania kleju owin w kilku miejscach kadlub tasma na czas wiazania..

Aktywator?

Zywica 5-15 minut Epoxy trzyma b. dobrze.Co ciekawe, nie wyrywa miesa,bo ma kontakt powierzchniowo.

Do zrobienia pletwy,najlepiej uzyc rurki aluminiowej,nie peka,a podparta pletwa nie wygina sie-nawet przy powaznych kretach.

 

36502dd1690bfeb2m.jpg

Bardzo wazne aby byla zwiazana u podstawy z rurkami w podlodze.

Pletwe,jesli nie masz np. starego skrzydla z elaporu :lol2: zrob z czegos lekkiego.Kawalek sztywnego plastiku,cieniutka sklejka.Podstawa do kadluba i jej bok na rurce powinien byc zalaminowany kawalkiem plotna szklanego.Jesli bedzie to solidnie przyklejone,wzmacnia gorna czesc kadluba.Szerokosc pletwy +/- 15 cm .Nad kadlub powinna wystawac nawet 30cm.Gore pletwy splanuj na plasko-posluzy jako podstawa do naklejenia kawalka plaskiego4 x7 cm-poziomo.Ten elemnt powinien tez byc zalaminowany-najlepiej caly.

Calosc,jesli bedzie sztywna i odpadnie, pozwoli na ciagla prace tx nawet po krecie.

U mnie spisal sie ten patent doskonale.

06ddca02105b541dm.jpg

 

Po tych zabiegach,zdziwienie gwarantowane :shock: Kadlub po owinieciu mocno naciagnieta tasna,a w okolicach pionowej rurki pletwy x 4 ale od strony dziobu,jest praktycznie nie do uszkodzenia.Ciezko go bedzie polamac,mi sie jeszcze nie udalo,choc staram sie dosc mocno.

 

Jak zrobic mocowanie silnika ??

 

No tu bedzie troche gorzej.Uzycie duzego smigla np. 9x5 jeszcze bardziej komplikuje.

Oby nie bylo zbyt duze.Pisalem o wymiarze 8.Duze smiglo buja modelem-moment.

 

Tu jest spora dowolnosc.U mnie sprawdzilo sie takie rozwiazanie (znaczy sie nie odpadlo :rotfl: i nie polamalo sie )

284c8c1d66c0824em.jpg

Gdzie :

czarny-plaskownik weglowy

czerwona przerywana-linia ciecia- na plasko

niebieski-plaskownik aluminiowy/listwa gr 1-1,5 mm

zolty-wypelnienie styropian,drewno-zapobiega drganiom silnika.

Wiadomo, ze silnik trzeba podniesc,ale zalecam tez zwiekszyc minimalnie pochylenie plus 5 stopni.Dodatkowo ,miejsce zaznaczone na niebiesko-podstawa,zalaminowac az do

szerokiej listwy zewnetrznej-plaskownika weglowego.Zapobiegnie to peknieciu eleporu przy krawedzi splywu.Mozna tez pokusic sie o zachowanie tego ksztaltu alaporowego kadluba ,czyt wypelnienie,ale plaskownik aluminiowy wskazany.Ten ksztalt L znakomicie odbiera energie i co najwazniejsze,nie jest zwiazany punktowo z konstrukcja i jednoczesnie ja wzmacnia.Zauwaz,ze przy krecie,tam beda dzialac sily sciskajace L a nie rozrywajace/scinajace w przypadku wstawienia deski jako mocowanie silnika.

No jest troche tych przerobek,ale wkladanie deski czy inne sztukowki w celu podniesienia silnika raczej nie spisuja sie dobrze.Oczywiscie bierzemy pod uwage mocna eksploatacje.

Delikatny model jest narazony na urazy juz w transporcie,a te propozycje to raczej wynikowa tych urazow.Czyli newralgiczne punkty-gdzie ES lubi sie lamac .

Dlaczego tak pancernie?

Ide o zaklad,ze z takim ciezarem (przewidywanym) pionowy kret z 10m kwalifikuje model na kasacje-wymiane-kadlub albo do b. powaznego remontu,wlacznie z uszkodzonymi pakietami i wew. elektronika.Tutaj nie nie ma takiej opcji-raz mi sie nawet udalo to sprawdzic - na spalinie.Po minucie byl z powrotem w powietrzu...

Straty-popekana tasma na dziobie i kadlubie-tylko !

 

 

Edit.

Powoli zacznij sie przymierzac do wazenia modelu-tzn rozplanowania elementow,aby SC wyszedl Ci prawidlowo.Z uwagi ze nie masz jeszcze rx-tx 2,4GHz na razie oblot na sucho z aparatem.O kablach juz pisalem.Jesli masz gdzies mozliwosc szukaj takich krazkow ferrytowych ( stare zasilacze,moze w sklepach elektronicznych)

 

0397361764ee87ebm.jpg

 

Bedziesz ich potrzebowal 4.1 przy samym ESC i 3 przy samym rx.

Hiteca rx umiesc na samym koncu ogona.Z preta szklanego,ktorego jeden koniec jest wklejony w srodek belki ogonowej, a wystajaca czesc doklejona ( i choc raz) zalaminowana plotnem do statecznika pionowego zrobisz wytyk.Mozna tez pozniej dodac gumke , jako kontr naciag,aby pret byl jak najbardziej w pionie.

Powinno to wygladac mniej wiecej tak

09cebeaac90682dem.jpg

Wzmocniony ogon powinien to wytrzymac,wiec mozesz lekko podciac ogon aby schowac troche rx.Bedziesz mial troche mniejsze opory.Choc raczej nie zyskasz na tym duzo a oslabisz konstrukcje w tym miejscu.Te operacje zrob moze na koncu,jak sie wlatasz w model.Antena powinna od razu byc wyprowadzona do gory z rx.Im wiecej jej bedzie w gorze- w pionie-tym dalej = bezpiecznie = polecisz.

 

To jest najwazniejszy element !

 

6cec389940771f4em.jpg

 

Jesli zrobisz to dokladnie tak,zasieg RX powinien byc zblizony do mojego.

Sceptykow uspokoje,ze kilka modeli zyje wlasnym zyciem, gdyz tez nie wierzylem na poczatku , ze takie drobne szcegoly moga miec takie znaczenie.A jednak ;D

Opublikowano

Dziś kolejny ważny krok - przyszła polisa ubezpieczeniowa - ZAKRES PODSTAWOWY OC OSÓB FIZYCZNYCH W ŻYCIU PRYWATNYM ROZSZERZONY O SZKODY WYRZĄDZONE W ZWIĄZKU Z UŻYTKOWANIEM MODELARSKICH URZĄDZEŃ LATAJĄCYCH DO 5 KG NA TERYTORIUM POLSKI

Suma ubezpieczenia 50 tys zł - składka roczna 90 zł - załatwione przez p. Ewe Giersz-Kubińską z firmy Hestia

 

a oto dalsza cześć relacji z budowy najbrzydszego modelu na forum:

 

model został sklejony i dostał wręgę przednią ze sklejki 4 mm, rurki i płaskowniki są w nią wpuszczone i zalane żywicą.

7431d2d0b705fdf1m.jpg

 

Powstał też "żagiel" - mam nadzieję, że dobrze Cię Peter zrozumiałem - bo mi jakoś ta konstrukcja się średnio podoba - Masztem jest rurka aluminiowa 10x1 połaczona z rurką węglową idącą przez cały model. "Żagiel" jest ze spienionego PCV, zalaminowałem go z rurką tkaniną szklaną.

f145d25345da937bm.jpg

18a8b52ee3e409fcm.jpg

206cc70f80aedb8bm.jpg

 

Do krawędzi natarcia statecznika pionowego został zalaminowany tkaniną szklaną pręt szklany 2mm - muszę pomyśleć jednak nad wersją rozkładaną - to będzie maszt dla anteny odbiornika.

25b0239ab3b7081em.jpg

 

Jak zamocować odbiornik przy stateczniku??? w jakiejś gąbce izolującej drgania?? czy bezpośrednio na ogon?? taśmą klejącą???

 

Peter?? czy powierzchnia steru kierunku jest wystarczająca??? mi to jakoś mikro wygląda - trzeba jeszcze zalaminować mocowanie dźwigni - wystarczy jedna warstwa tkaniny?

070c7e4fbfa748acm.jpg

 

Stery też jakieś takie małe wychylenia mają:(

 

została sprawa mocowania silnika i jego ustawienia - zamówiłem mniejsze śmigła 7x6

 

Nie bardzo mam też pomysł na mocowanie aparatu - aby widział w dół pod kątem 20 st musi być dość wysoko, jak to zrobiłeś u siebie????

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Opublikowano
Dziś kolejny ważny krok - przyszła polisa ubezpieczeniowa - ZAKRES PODSTAWOWY OC OSÓB FIZYCZNYCH W ŻYCIU PRYWATNYM ROZSZERZONY O SZKODY WYRZĄDZONE W ZWIĄZKU Z UŻYTKOWANIEM MODELARSKICH URZĄDZEŃ LATAJĄCYCH DO 5 KG NA TERYTORIUM POLSKI

BARDZO ROZSADNY KROK.

 

Polecam wszystkim,nie tylko lataczom FVP.

 

Model piekny :shock:

Wlasciwie wykorzystales w tym jednym modelu wszystkie moje poprzednie antyciala porazki,tzn. ich przyczyny.

 

Dziob-dokladnie taki ma byc :)

Ten zagiel , ja nazywam pletwa.

Jest taki jak ma byc :)

Wysiegnik na antene,moze rurka a w nia dopiero pret ? Rurka np. 3 mm a wewnetrzna 2 mm.

Rx,zamontuj w gabce na tasme.Jak bedzie wazenie koncowe z reszta elementow,wtedy go schowamy troche w belke.

 

Ster-to nie jest akrobat.Wielu go powieksza,ze niby mulowaty jest na ster kierunku..I to jest blad.

Jesli wystapia zaklocenia, a wczesniej czy pozniej tak bedzie,to zmiana wychylen nie wplywa az tak drastycznie na caly samolot.W goglach,zakrety i zmiany wysokosci i tak wydaja sie olbrzymie.Majac wieksze stery,nawet nie bedziesz wiedzial kiedy przeciagniesz.Ten jest ok. :)

Do zalaminowania orczykow uzyj nawet x 2 tkaniny.Pierwsza wieksza latka,druga troche mniejsza.

Jak wywazysz model,to pozniej sam dojdziesz do tego o co chodzi i sam jeszcze w radiu ograniczysz te wychylenia.Przy lataniu kolo nogi,wwolna amerykanka.Ale do lotu rejsowego sa tylko dwa stany.Stale obroty silnika-jak najmniejsze-model ma byc tak wyregulowany aby lecial z bardzo minimalnym wznoszeniem.Nie poziomo-wznoszeniem.

Niech to bedzie nawet o,3 m/s.Taka opcja zapobiega utracie konyroli rc i wideo.

Bez silnika,model ma leciec jak szybowiec,czyli norma.

Silnik-tu juz wiesz jak ma byc.Zostaw profilaktycznie minimalne miejsce na smiglo 8.

Oblataj najpierw model,potem z ciezarem symulowanym, a na koncu z aparatem.

 

ES,to bardzo dziwny samolot.Nawet jesli aparat bedzie na wiezyczce,mimo oporow,poleci prosto.Wowczas tylko minimalnie przy starcie zmieniasz trym wysokosci na wznoszenie,tak ok 10%.Model nie na pelnym gazie,bo gleba bedzie.Mocny wyrzut-poziomo i plus 10-20 % wiecej gazu niz normalna predkosc marszowa.

Ster wysokosci,przy regulacjach,nie ma prawa wychylic sie wiecej jak 1cm do gory i 1cm w dol.Tak wyreguluj model aby latal w tych zakresach.Kierunek moze dzialac na maksa.

Jesli tak wyregulujesz model,bedziesz mial taki stabilny obraz na kamerce jak moj.

O kamerce w nastepnym odcinku :lol:

Opublikowano
Skłon silnika tylko 5 st w dół???? a co z wykłonem?? jest jakiś czy zero ?

krzysiek_k1

Od polozenia silnika orginalnego,dodatkowo jeszcze 5 stopni w dol,czyli w sumie sporo.Unosisz os silnika do gory od strony smigla (naped pchajacy)

Natomiat nie wyklon , tylko skret silnika w prawo (patrzac z tylu na model) tu raczej dowolnie, czyli ok 2-3 stopnie.Pamietaj ze masz odwrotnosc,czyli naped z tylu i smiglo pchajace.Czyli zeby byl wektor w prawo,sm silni trzeba przechylic w lewo,patrzac z tylu modelu.Jesli duze smiglo,dajemy wiecej o jeden stopien.

Najwazniejszy jest sklon.On pozwoli na lot w poziomie bez akcji typu zadzieranie nosa na ful gazu.Pletwa,skutecznie zapobiega zjawisku reakcji od smigla,choc przy duzym smigle np. 9 widac to wyraznie.

Opublikowano

Myślę że w weekend uda mi się oblatać przerobionego ES'a - dziś zalaminowałem mocowania na sterze kierunku i wysokości, górną półkę na nadajnik oraz zrobiłem mocowanie silnika pozwalające na zastosowanie śmiegła 8x.....

Mocowanie silnika zrobiłem poprzez odcięcie cześci oryginalnego mocowania, przyklejenie kawałka sklejki 4 mm i zalaminowanie całości tkaniną szklaną 3 krotnie

8c3f3ecd25f5b63bm.jpg

 

do tak przygotowanej podstawy zostanie przykręcony wspornik silnika dający dodatkowe pochylenie od oryginalnego o 5 st

67ae6a7c8185275bm.jpg

743124923192d862m.jpg

da sie wykorzystać odciętą cześć do zamaskowania mocowania

 

Peter dla pewności napisz tylko w którą stronę ma być "odgięty" silnik - powiedzmy że zdjecie jest zrobione pionowo z góry - w strone 1 czy 2 ??

1611fa38a26b2908m.jpg

 

Pozdrawiam

krzysiek_k1

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.