Peter Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 W lewo,czyli w strone 1. Jesli postawa jest na stale,podkladki pod jedna strone silnika.U mnie bylo to ok 1,5-2 mm Przy smigle 8 ok 3 mm.Poprawilo znacznie,model nie skrecal na duzym gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 No i mamy ES'a gotowego do oblotu Odcięta wcześniej cześć oryginalnego ESa zamaskuje mocowanie silnika Wszystkie śruby zostały zabezpieczone środkiem przeciw samoczynnemu rozkręcaniu Odbiornik na ogonie Narazie model "leci" strasznie na ogon - dopiero wlożenie dwóch pakietów 2170 mAh w kabinkę właściwie go wyważyło - no ale pakiety jako obciażenie wychodzą drogo więc jutro zostaną zastąpione czymś tańszym. Kupiłem też przewód 3-żyłowy + ekran Pozdrawiam krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Masz absolutnie racje.To najbrzydszy samolot na forum Dzjecie troche wyolbrzymia wymiary.Kabel moze byc b. cienki,byle ekranowany.Chodzi o wage,bo troche tych kabli bedzie. A kadluba nie owijasz tasma ? Chociaz dziob i ogon . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 owinięty taśmą - ide krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 wróciłem mocno wiało - dwa krety przy starcie - lekko pęknięte skrzydło wieczorem ide jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 :? :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 No nie jest dobrze już teraz start to męczarnia, wszystkie starty z gazem na 30-70% skończyły się na ziemi :crazy: dopiero gaz na 100% i męczarnia zaraz po starcie dawał efekt Model przy starcie mocno odbija w prawo, lata na 1/3 gazu, ale jest bardzo niestabilny, przy skrętach wali się na skrzydło Z wiatrem i pod wiatr lata jako tako - przy bocznym wietrze wymaga stele kontrowania. Dodanie gazu powoduje zadarcie nosa i skręt w prawo. Straty: złamane skrzydło, uszkodzona zębatka w serwo Kadłub po tych wzmocnieniach jest chyba niezniszczalny - a swoje dziś dostał. Macie jakieś propozycje co jest nie tak ? krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Kadłub po tych wzmocnieniach jest chyba niezniszczalny - a swoje dziś dostał. To przewidzialem.Skrzydla tez powinny byc owiniete-jedna warstwa.Zapomnialo sie ? :x No nie jest dobrze już teraz start to męczarnia, wszystkie starty z gazem na 30-70% skończyły się na ziemi dopiero gaz na 100% i męczarnia zaraz po starcie dawał efekt Jak ja pisalem ze starty to horror,to odpisali mi ze latac nie umiem :twisted: pytajac wprost zreszta :evil: Model przy starcie mocno odbija w prawo, Duzy moment od smigla,jeszcze przesun silnik w strone 1.Zaloz mniejsze smiglo. lata na 1/3 gazu,W pelni obciazony ?Tzn. z symulowanym ciezarem wszystkich gratow ?ale jest bardzo niestabilny, przy skrętach wali się na skrzydło Tez tak mialem.Srodek ciezkosci wbrew logice musi byc sporo przesuniety do przodu.Wywaz tak model aby SC byl ok 1 cm blize natarcia-wysokosc 3 mm podniesiona-to bedzie Twoja pozycja-stery zero. Od tej chwili to juz nie jest grzeczny ES,tylko szybko latajacy model.Jka wszystko ustawisz ok,bedzie latal wolniej.Musi byc wieksza predkosc modelu,pochyl jeszcze silnik w dol-kilka stopni. przy bocznym wietrze wymaga stele kontrowania. Ostatecznie skroc pletwe do 20 cm. Dodanie gazu powoduje zadarcie nosa i skręt w prawo. to co w/w.Jesli nie poprawi sie trzeba zmian.Zalozyles taki silnik jaki miales. Tajemnica jest ze wyzsze KV silnika poprawia te sytuacje.Silnik powinien miec KV 1200-1400.250-300W ,SMIGLO 7X8 X5LUB 4 Straty: złamane skrzydło, uszkodzona zębatka w serwo Dlatego ja juz nawet nie pokazuje mojego ES,taki jest poobijany Macie jakieś propozycje co jest nie tak ? Ja dodam jeszce ze nie miales jako dodatkowy ciezar aparatu na pletwie plus 500 g paliwa i silnika ciezszego o 150 g. Gdybys mial EG, to wogole bys nie polecial. Juz z Krallem rozmawialem na ten temat.A to jest fachowiec od szybowcow.Nie mogl zrozumiec moich bredni, ze taki model calkowicie inaczej sie tuninguje.Poczynajac od pochylenia silnika.Niby wbrew logice,ale pozniej uwierzyl. Model w locie szybowym,ma leciutko zaciagnieta wysokosc,tak ok 3 mm podniesiony ster wysokosci.Na silniku jest na zero.Absolutnie nie wolno sie ratowac wysokoscia.Model na silniku-ful gaz ma minimalne wznoszenie.Popatrz na filmiki-od 50 m leci wciaz nie wyzej jak 10m !!!Model wyrzuca sie b. mocno,nie w gore,ale leciutenko w dol.On ma wowczas 2 sekundy na nabranie predkosci,stad duze KV.Duze smiglo,wrecz obraca modelem wokol poziomej - wzdluznej osi,stad to skrecanie.Model trzeba tak zestroic,aby wychylenie sterow nie bylo wieksze jak ok 1 cm do gory,troche mniej w dol.Kierunek dowolnie. Ale za to ,ciezki model leci b. stabilnie i szybko.Nie startujesz w prawdziwych turbulencjach,ani nie dostales kopniec termiki,tam dopiero jest jazda,w takich warunkach horyzont wiruje :crazy: Zanim cokolwiek dolozysz do modelu,musisz go najpierw ulotnic i wyregulowac. On ma na 30 -40 % gazu leciec poziomo,na full gazu minimalnie,ale to minimalnie sie wznosic.Przyjrzyj sie na moje filmy,jak lagodnie wznosi sie i opada dziob ,jesli trace predkosc lub zwalnia silnik.Jesli nie bedziesz mial takiego ustawienia,po zalozeniu gogli zabijesz sie.Tutaj wyjasnienie.Przygotowujesz ES do lotow wysokich/dalekich.To nie jest wersja light,gdzie lekkosc modelu powoduje ze reaguje na stery prawidlowo,czyli szybko. 1000M mad ziemia,gdzie noszenia w kominach sa rzedu 5-10 m/s musisz miec model ekstremalnie stabilny.Doslownie tak stabilny,ze puszczasz stery.Nie pomaga,to drazek w dol i wiecej gazu - nawet 100%)prawda ze wbrew logice ?) Es, jest przeciazony,wiec wykorzystajmy to-niech lata szybciej. Sposrod wszytkich modeli,ES jest najlatwieszy w pilotazu (przeciazony). Przegladnij filmiki-ja nawet kamere dv do niego zalozylem,i tez latal. EG jest pod tym wzgledem wredny,a Cularis a-lotny. Nie przejmuj sie porazkami.Zapowiada sie dlugi watek. Moja rada,ja tak robilem. Oblataj pusty model.Pozniej dodawaj po jednym elemencie/obciazenia. Pilnuj SC-zmieniaj je,wyciagaj wnioski co sie zmienilo.Caly czas , regulujac SC-dalej blizej,musisz dazyc do takiego stanu,by na 80-100 gazu model lecial poziomo.Pozniej przyjdzie pora na wznoszenie.Proby rob na wysokosci 10-20 m latajac delikatnymi kregami. Ale caly czas lot poziomy.Zaciagniecie wysokosci (nawet na maksa) ma spowodowac nie przeciagniecie,ale zadarcie dziobu do gory i lagodna zwalka na dziob.Trzymajac wciaz wysokosc na maks,model ma powtrzarzac ta operacje sam do gory i w dol.Nie ma prawa zwalic sie na skrzydlo.Jesli tego nie osiagniesz,zabijesz sie.Model mimo tych cyrkow , musi miec predkosc,chocby minimalna.Majac ja (pomaga przedni SC) masz sterownosc vide-drazek na ful zaciagniety, a mimo to model lecie prosto zadzierajac dziob i lagodnie opadajac.Ale nie przekracza granicy stallu,czyli nie wytraca calkowicie predkoscii,Jesli wytraci,zwali sie na bok.Po to jest pletwa,aby utrudnic ten efekt,Gdybys jej nie mial,bylby korek.ES potrafi to zrobic.Pusty nie , ale przeciazony tak.Sam mialem takie dwa,obserwujac z ziemi jak do tego doszlo,wymyslilem pletwe.Ogranicz ruchy sterow w aparaturze do 1 cm gora,w dol 0,5 cm.To pomoze na poczatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 dziś miał byś pierwszy lot z kamerą, ale za bardzo wiało - wiec zobaczycie jeszcze fotki ESa w całości:) Oczywiście aparat będzie lepiej zamocowany - taśmą Pozdrawiam krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Ale piekny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 1 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 no i polecial z kamerą pierwsza próba skończyła się szybko:) małą kraksą - ale daje filmik bo ma ciekawe zakończenie http://pl.youtube.com/watch?v=swdy3-QCHCk&eurl=http://www.uav.home.pl/forum/viewtopic.php?t=23&start=15 zobaczcie końcówkę filmu dokładnie - to główny bohater: drugi filmik juz na Vimeo:) to kawałek z drugiego lotu. Wiało zacnie, więc nie pchałem się wyżej. Jak jutro nie będzie wiało to polecimy wyżej:) Pozdrawiam krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 A mowia ze na krety polujemy.A tu zajac sie trafil,przestraszony wielce :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 11 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 żal było siedzieć w domu przy tak pięknej pogodzie:) krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killerus Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Krzysiek, nagranie SUPER !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 no to jeszcze filmik z wczoraj: http://www.vimeo.com/1006127 Pozdrawiam krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peter Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Ale jazda... Gdybym na poczatku mojego latania mial taki aparat pewnie nie byloby polowy tego forum/tematow,bo i po co ? Film jakosc i reszta wiecej jak dobra. Gratuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.X Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Krzysztofie poprostu super gratuluję takiej jakości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 jakosc #1 !! po prostu bomba... dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Na razie model dostał nową elektrykę - czyli wszystkie przewody sterujące są ekranowane. Zamocowany jest już też nadajnik AV i BEC własnej roboty wg projektu PETERa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_k1 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 no i znów nie poleciałem w goglach - kolejna awaria kabelka - łączącego gogle ze sterownikiem - zapadła decyzja o jego wymianie. Lot jednak się odbył - blisko i nisko ale filmik był już zgrywany na ziemi z odbiornika. Troszkę pilotowałem wg obrazu na wyświetlaczu kamery jest on wyjątkowo duży jak na kamery mini DV. Model teraz wygląda mniej więcej tak: GPS jaki tam widzicie to GEKO 201 - jeden z najmniejszych odbiorników, na tym ekranie widać strzałke kierunku do bazy - pod nią wysokość npm. więc trzeba od tego odjąć wysokość bazy, nad strzałką widać odległość od bazy - teraz słabo widoczna ale poprawię ustawienie GPSa. Obraz GPSa jest oczywiście nieostry bo ostrość ustawiona jest na nieskończoność. Jeśli dali byśmy druga kamerkę i przekaźniczek przełączający obraz do nadajnika to przy ustawieniu ostrości kamerki na GPS mozna sporo ciekawych danych zobaczyć - ale to postaram sie opisać jutro. a tu filmik: Pozdrawiam krzysiek_k1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.