Skocz do zawartości

Świece zapłonowe


Mich@ł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy.

Poszukałem trochę na zagranicznych forach i u producentów silników i co się okazuje Firma DLE w wszyskich silnikach zaleca szczelinę w zakresie 0,45mm do 0,51mm.

natomiast w silniku DA 100 0,38mm do 0,5 mm czyli podobnie. Jeżeli posiadacie dane innych producentów to doposzcie. Z tego co się dowiedziałem czterotakty mają jeszcze inaczej.

Jak się okazuje ten parametr ma duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnej NGK CM-6 ustaw 0,6mm i bedzie dobrze. Ja tak ustawiam w moim DLE-30 i funkcjonuje bez zarzutu. Za mala szczelina nie jest korzystna. O ile sobie przypominam, w kazdej z moich NGK CM-6 byla fabrycznie ustawiona jeszcze wieksza (szacuje na okolo 0,7mm - szczelinomierz 0,6mm miesci sie bardzo luzno) szczelina.

 

Podobnie w NGK CMR7H do bardziej wysilonych silnikow 30ccm (RC-Cars) - fabrycznie jakie 0,7mm, ale funkcjonuje pierwszorzednie ze szczelina 0,6mm.

 

Generalnie wielkosc szczeliny zalezy od wysokosci napiecia w ukladzie zaplonowym. W pewnym uproszczeniu, im wyzsze napiecie, tym wieksza szczelina i lepsze warunki zaplonu. W glowie kolacze mi sie wartosc rzedu 0,1mm na kazde 3000V, ale nie jestem tego pewien. Dokladnych danych musialbym szukac w literaturze.

 

Edycja: zajrzalem do ksiazki i koryguje poprzednia wypowiedz. 0,1mm przypada nie na 3000V, lecz na 2000V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.