Elkojote Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2014 No własnie muszę kupić , tu na miejscu znalazłem do 1,5 kg pewnie by też była ważył bym elementy ale widziałem taką zgrabną do 5 kg .
Marcin Przybyła Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Model piękny. W porównaniu do mojej LB odrobinę bardziej "pancerny", ale to się okaże po ważeniu. Moja LB coś miała na pusto ~300g. Wykłon 8-9 stopni. Skłon miałem raz ciut w górę (przy pakiecie na spodzie), a drugim razem lekko w dół (przy pakiecie w kabince). Do oblotu zostawiłbym skłon jak jest, oczywiście jeżeli wręga jest pod kątem jak w planach.
wakul Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Fajny, chyba i ja w zdecyduję się na kolejną LB
Elkojote Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Ciężko o jakąś relacje z budowy myślę że i zainteresowanie małe ( Wicherki i RWD5 jednak na topie ) . Ja jestem zachwycony tym modelem bo jako laik zbudowałem pierwszą i poleciała było to dla mnie tak niemożliwe wydarzenie i z tego powodu postanowiłem się trochę bardziej przyłożyć . A jeszcze co do planów i skłonu , korzystałem z takich i miejsce zaznaczone na czerwono tam mam kont 90 stopni a silnik jakby przykręcony do pionowej kreski . Pakiet powiedział bym że bardziej w dolnej części jak w górnej . Czyli zostawić tak do oblotu nie robić skłonu ??
Marcin Przybyła Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Model rzeczywiście niedoceniony. Przy tych rozmiarach jako trenerek jest idealny. Skłon bym zostawił. Czekam na ważenie.
Elkojote Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2014 No i zważona i tak sobie myślę Marcinie że w porównaniu z twoją gotową do lotu to trochę spasłem tego ptaka . Gdzieś na YouTube w opisach Twojego filmu wyczytałem że ta którą latasz gotowa do lotu waży 580 natomiast moja 760 hmmm chyba nie zbudowałem nielota na półkę ???
Marcin Przybyła Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Polecieć poleci, kwestia napędu. Śmigło w LB pracuje w dużym "cieniu", więc wydajność napędu jest mniejsza. Do EMAX'a 2822 śmigło 9-10" i zobaczymy. Do mojej kiedyś zapakowałem testowo gimbal i waga do lotu wynosiła 690g.
Elkojote Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja z kolei się pocieszam tym wątkiem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47151-relacja-z-budowy-modelu-ultimate-nac/ Ultimate zaważył tutaj 652g a wydaje się że powierzchnia skrzydeł dużo mniejsza chyba że dwupłat jakoś inaczej się zachowuje w powietrzu ?? Śmigło mam SF 10x4,7.
modelarz115 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Ja z kolei się pocieszam tym wątkiem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47151-relacja-z-budowy-modelu-ultimate-nac/ Ultimate zaważył tutaj 652g a wydaje się że powierzchnia skrzydeł dużo mniejsza chyba że dwupłat jakoś inaczej się zachowuje w powietrzu ?? Śmigło mam SF 10x4,7. Ultimatem na trochę mocniejszym silniku i takim samym śmigle latam na 50% gazu. Dodam że moim wicherkiem na dożo słabszym silniku, pakiecie 2S i śmigle 9x5 latałem z doczepionym telefonem przy masie 630g, mało tego loty trwały po 20 minut Ja bym się przy takiej powierzchni nośnej masą nie przejmował ... a i ultimate ma mniejsze zdolności lotne od wicherka
Elkojote Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2014 No i mamy mały problem pakiet w samym przodzie a wyważyć się nie da hmmm muszę 100g na sam przód wdeptać inaczej nie ma szans , coś mi ten ogon za ciężki wyszedł .
Elkojote Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Przedstawiam nowe oblicze tego co zbudowałem , nie wiem czy można to nazwać samolotem jeszcze ... , wygląda jak bym ołów okleił podkładami pod panele . Korekta wagi do lotu czy też wagi do spadnięcia 860g , mógłbym ewentualnie dołożyć silników wzorując się na An 225 Mrija .
Marcin Przybyła Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Nad zboże i oblatać. W razie czego miękko siądzie. Można jeszcze odchudzić ogon, przesunąć serwa i pakiet do przodu, zmienić pakiet na cięższy. Edit: Przez pewien czas pakiet miałem tak umieszczony:
Elkojote Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Wyważona jest , pakiet max w przodzie niestety nie da się go umieścić tak jak twój (konstrukcja nie pozwala) . Natomiast zastanawiam się jeszcze czy Emax 2822 na śmigle 10x4,7 da rade to ciągnąć . Z danych wynika że na śmigle 10x5 max Trust 710g czy tu chodzi o wagę bo jeżeli tak to trochę ciężko będzie ?
jaciomp Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Też zbudowałem LB, wygląda fajnie ale lata jak pijany wariat. Nie dałbym początkującemu
Elkojote Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Nie mam innego modelu dla porównania ale oglądając filmy Marcina na YT, a lata z kamerą to stabilność modelu jest wyśmienita, oczywiście umiejętności Marcina pewnie mają duży wpływ na to jak Lazy zachowuje się w powietrzu. Mi tą malutką też fajnie się lata a ta duża to się zobaczy czy poleci
modelarz115 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Wyważona jest , pakiet max w przodzie niestety nie da się go umieścić tak jak twój (konstrukcja nie pozwala) . Natomiast zastanawiam się jeszcze czy Emax 2822 na śmigle 10x4,7 da rade to ciągnąć . Z danych wynika że na śmigle 10x5 max Trust 710g czy tu chodzi o wagę bo jeżeli tak to trochę ciężko będzie ? Silnik da radę ale fajerwerków nie będzie Ciąg 85% masy to dobry wynik jak na taki model Nad zboże i oblatać. W razie czego miękko siądzie. Można jeszcze odchudzić ogon, przesunąć serwa i pakiet do przodu, zmienić pakiet na cięższy. Jestem tego samego zdania
Marcin Przybyła Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Jakie umiejętności? LB leci jak po sznurku. Co do pijanego wariata, to przy większym wietrze owszem.
robertus Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Przedłuz dziobek o parę centymetrów. 100gram bezproduktywnej masy to dużo
Elkojote Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Musze spróbować polecieć bo już mnie korci. Oczywiście chętnie słucham dobrych rad Robercie tylko że te ołowiane odważniki tak się na kupe pokleiły że musiał bym rozwalić cały przód żeby to wydobyć i przerobić wiec niech się samo rozbije ja się ma rozbić i wtedy poprawie . Stosunek godzin roboty do godzin wylatanych jest strasznie mizerny .
Rekomendowane odpowiedzi