Motylasty Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Z braku laku, czasu na budowę i tym podobnych zaopatrzyłem się w radości swej w Pandę Multiplexa. Z początku trochę krzywym okiem zerkałem na specyfikacje modelu, ale z drugiej strony kilka sezonów na EasyGliderze, zachwyt nas Soliusem , a co mi tam. Tym bardziej iż junior przejawia zainteresowanie lataniem. Decyzja zapadła, pudło z modelem przyszło. Kadłub z dwóch połówek, nie wielkich rozmiarów, wszak model należy raczej do spacerniaków bagażnikowych, czyli wsadzić do samochodu, wozić ze sobą i w razie konieczności polatać. Skrzydła maleńkie, wszak to tylko ma 1160 mm rozpiętości, dość ciekawy patent łączenia. Całości dopełnia ogromna płachta z naklejkami, obszerna instrukcja składania, ale bez "polskiego językowości". Może wreszcie Multiplex zauważy nasz rynek modelarski. Napęd, zakupiłem silnik EMP-2826, wystarczy. Wszystko po wypakowaniu wygląda tak. Po przestudiowaniu instrukcji zabrałem się za składanie, Nie trzymałem sie krok po kroku tego co tam napisane było. Od razu zapadła decyzja dorobienia lotek i zmienienia sposobu mocowania serw w kadłubie. Wkleiłem bowdeny i belkę alamuniową w kadłub używając kleju ZACKI Muliplexu. Połówki kadłuba skleiłem ze sobą dwoma rodzajami kleju, wpierw całość przesmarowałem UHU porem, skleiłem ze sobą i szczeliny zalałem rzadkim CA. Dokleiłem tymi samymi klejami przód kadłuba. Z pomocą ZACKI doszedł dół kadłuba i klapka. Poskładałem do kupy sterowanie statecznikiem poziomym. W końcu statecznik wkleiłem w kadłub klejem ZACKI Wkleiłem mocowania steru poziomego. Jako że mocowanie fabryczne serw jakoś nie przypadło mi do gustu i w obawie przed problemami z ich ewentualna wymianą na wcisk zastosowałem tradycyjne mocowanie na śrubki. Półki z kawałków 2 mm sklejki wklejone CA i mocno podlane. Wkręcone serwa o dopasowane bowdeny. Wsadziłem bebebchy , czyli zamocowałem silnik, regler, odbiornik. Mocowanie pakietu z kawałków EPP. Zabrałem się za lotki, wpierw lutownicą zostały wycięte otwory pod serwa. Odciąłem same lotki i naciąłem rowki pod kable serwomechanizmów. Zastosowałem serwa 5-cio gramowe. Orczyki serw lotek pozyskałem z EasyGlidera. Zawiasy lotek na taśmie i dodatkowo UHU Por. Wyprowadzenie wtyczek serw lotek. Nakleiłem naklejki, wsadziłem akumulator. Waga modelu bez lotek około 440 g, z lotkami około 460 g. Na dolnych powierzchniach domalowałem czarna Pactrą i aerografem pasy "inwazyjne" Jak to lata ? Fantastycznie, wylatałem jak na razie około 30 minut. Obawy moje budził wznios dość duży zresztą. Ale Panda wspaniale reaguje na lotki, wznios im nie przeszkadza. Równo leci w plecowym. Radzi sobie bez problemów z dość dużym i porywistym wiatrem.Bezstresowe a dość dynamiczne latanie. Powiem więcej, nawet świszczy momentami jak laminat, na co są świadkowie. Myślę, ze bezie to niezła zabawka na małe zbocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Z takimi skrzydłami to bardziej samolot czy szybowiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Lubie takie recenzje zwłaszcza tak doświadczonego modelarza. Mogę zapytać jaki koszt samego modelu? Kupiony w sklepie w PL?Jaki max pakiet tam sie mieści? Pozdrawiam i czekam na filmik z oblotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Ten klej ZACKI widziałem parę razy w sklepach lecz cena mnie nie zachęcała z tego co pamiętam, zawsze mnie interesowała pewna sprawa - jak się nim klei i do jakiego kleju jest podobny w używaniu ? Całkiem zgrabne połączenie parkflyera z motoszybowcem, miejsca w kadłubie niewiele ale ciekawe jakby się sprawdził przy wożeniu kamerki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Jak najbardziej szybowiec. Trzyma się ładnie powietrza. Ja mam pakiet 3S 1300 mAh. Co do kamerki to na skrzydło podwieszam mobiusa Wyslane z Note3 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 ZACKI to klej Multiplexu, ot zwykłe CA do styropiany o konsystencji średniej. Latam na pakietach 850 mA. Model dostarczyła mi firma Modelmotor z Poznania Jak wspomniał Arek trzyma się to powietrza bardzo fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech-j Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Czy może ktoś podpowiedzieć jaki tani a dobry silnik zamontować do Pandy. Mile widziane linki do sklepów z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Tu masz trochę na temat http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39790-multiplex-panda-sport/ http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1916589 Przy lekkim silniku możesz włożyć aku 1300 i latasz godzinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 Taki mały a na jednym pakieciku 1300 lata godzinę ? Może ktoś więcej to potwierdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 arkozi wejdz w pierwszy link podany przez kolege Pietucha. Masz dyskusje i masz filmiki. W skócie czas lotu na silniku i czas szybowania wynosi razem okolo godziny. Nie myl czasu pracy silnika z lotem. On ma po prostu dobre właściwości lotne. Wynosisz model na pewna wysbkość i wylaczasz silnik. Robiąc tak kilkanascie razy mozesz latac dłużej niżczas ciągłej pracy na danym pakiecie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 arkozi wejdz w pierwszy link podany przez kolege Pietucha. Masz dyskusje i masz filmiki. W skócie czas lotu na silniku i czas szybowania wynosi razem okolo godziny. Nie myl czasu pracy silnika z lotem. On ma po prostu dobre właściwości lotne. Wynosisz model na pewna wysbkość i wylaczasz silnik. Robiąc tak kilkanascie razy mozesz latac dłużej niżczas ciągłej pracy na danym pakiecie. Pozdrawiam. Wiem o tym. Zdziwiłem się tylko, bo takim ASW-28 o rozpiętości 2 metry nie udało mi się chyba jeszcze dobić do godziny, a tu taki kurdupel... rzeczywiście musi ładnie latać, chyba sobie kupię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2014 też o tym mysle tylko naprawię auto, zapłacę kaucje za nowe mieszkanie, opłacę rachunki i .... eeee.... chyba jednak nie w tym miesiącu Chyba że któryś z kolegów będzie się chciał kiedyś pozbyć swojej pandy po używanej cenie będe śledził giełde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Taki mały a na jednym pakieciku 1300 lata godzinę ? Może ktoś więcej to potwierdzić ? Tutaj małe porównanie popularnych motoszybowców http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40184-porownanie-asw17-dg1000-sky-surfer2000-panda-sport/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech-j Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Po zapoznaniu się z tematem zakupiłem ten silnik http://abc-rc.pl/EMP-C2830-1300KV trochę waży 60g ale mam nadzieję że będzie dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Przy tym klamocie to mała bateria i doważanie ogona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech-j Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Mam jeszcze taki http://www.rcbazaar.com/products/120-aeolian-c2822-kv1400-brushless-motor.aspx ale czy nie za słaby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Idealny, sprawdz tylko czy ośka ma 3,17mm to będzie pasować do kołpaka z zestawu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech-j Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Kołpak pasuje idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ten silnik, który ja zastosowałem w zupełności wystarcza. Kupowałem u Mirka w abcrc. Tytułem eksperymentu zmieniłem kołpak na graupnerowski ( walał się po szufladzie ) z łopatami CamProp 8x4,5. trochę się bałem czy nie będą za wielkie. Wszak i skok i średnica powiększone. Start w tej chwili wygląda w ten sposób, że łapie model za belkę ogonową pionowo w górę, daje po gazie, puszczam i ..... momentalnie wyrywa pionowo w górę. Miód i malina. Dawno żaden modelik nie dał mi tyle radochy co Panda. Chyba jakiś filmik nakręcę i wstawię u siebie na blogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapral Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Witam Mam pytanie do kolego Motylatego, którą wersję silnika EMP-2826 zastosowałeś w swojej maszynie? 2826/12, 2826/14 czy 2826/18. Pytanie dla mnie istotne bo szukam silnika do Pandy (model już mam ) Oryginalny silnik BL-O 2830 waży 54g., moc 235W, obroty RPM/V: 1100. Chciałbym znaleźć odpowiednik. Koledzy stosują różne silniki. Ja zastanawiam się jak Panda daje radę na wolnoobrotowym silniku przy śmigle 7x4. Pozdrawiam Dobra, już wszystko wiem. Doczytałem na blogu Motylastego. Jego silnik, to EMP 2826/12, 1350 KV, zalecane śmigło, to 7x4 przy zasilaniu 3S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi