Skocz do zawartości

Hobbyking Radjet 800 EPO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy ktoś tutejszy miał kontakt z tym modelem ?

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__30556__Hobbyking_Radjet_800_EPO_800mm_PNF_EU_warehouse_.html

 

Zamówiłem go parę minut temu w EU WAREHOUSE (ostatnia paczka szła 6 dni, z Holandii) + 2 pakiety ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C, razem z przesyłką wyszło mnie to ~304 zł czyli BARDZO korzystnie. Kupiłem bo szukam czegoś co dostarczy trochę adrenaliny i wpasuje się w wietrzną pogodę. Sądzę, że po małym tuningu model ten wytrzyma wiele i jeszcze więcej. Może to nie FunJet MPX'a ale liczę, że model mnie usatysfakcjonuje. Oglądałem trochę na youtube, czytałem na rcgroups, powinno dobrze latać ;)

 

Łapcie buddycode, nie widzę takiego tematu na giełdzie pfmrc (właśnie, czemu go nie ma skoro tylu ludzi zamawia z hk?).

MODEL : http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=821FC0B1-C934-41A1-B5F1-B101C64082CA

PAKIETY : http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=0A2F26F5-41AB-4D26-B0AE-921E7B61B9E0

 

Z buddycode wyjdzie poniżej 300 zł, cena chyba świetna jak na taki model ? Może się ktoś skusi  :)  Teraz tylko zacisnąć zęby, wziąć tabletki nasenne i czekać. Jeśli ktoś go posiada to proszę się pochwalić, chętnie też wysłucham wskazówek dotyczących modelu, jego właściwości lotnych i tego czy coś w nim trzeba poprawiać ;)

 

Jak riksza go przywiezie to zdam relację, może w końcu ten model pozwoli się wyszaleć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim pakiecie latasz i ile czasu ? Jak model się zachowuje i prowadzi np. lecąc nim z wiatrem (z wiatrem takim "dość" konkretnym) ? Chcę latać typowo nisko i szybko, miło gdyby model był stabilny. Phoenixem da się, nie ukrywam, bo całkiem fajny z niego przecinak jednak wiatr jest tutaj na tyle porywisty, że zachowywał się niestabilnie i przy niskich przelotach trzeba było brać pod uwagę, że nim majtnie i model pocałuje badyla lub inne polne badziewie.  Liczę, że radjet będzie pewnie trzymał trasę lotu i że wiatr tak na niego nie wpłynie. Oblatamy, zobaczymy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model nie boi się wiatru, idzie jak burza, jest stabilny i przewidywalny. O dziwo do ladowania nie potrzebuje kosmicznej predkosci podejscia. Latam na pakietach 1,3Ah , czasu nie mierzylem, latam do sygnalizacji buzera, ale orientacyjnie do 10min latajac na pol gwizdka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co wklejałeś skrzydła ? Żywicę epoxy mam sprawdzoną w poprzednim modelu gdzie płaty były wklejane w podobny sposób tzn. na styk (zazębiały się tylko z kadłubem), najbardziej podchodzi mi ca + przyspieszacz ale jednak przy żywicy jest więcej czasu na poprawki a ten model musi być sklejony dość precyzyjnie bo zasuwa po niebie konkretnie, pomijam przeciążenia na które będzie narażona pianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model właśnie wjechał do Polski, zarejestrowany w Stryków, Poland. Jutro na pewno przyjedzie więc od razu zdam relację, prawdopodobnie w weekend go oblatam, na razie czekam. Zamówione wieczorem 28 maja, jutro 5 czerwca przyjdzie więc w sumie ~9 dni, ostatnia paczka była już po tygodniu u mnie, tracking GLS'a świetnie działa także polecam zamawianie w EU Warehouse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak mówiłem przyszedł w planowanym terminie. Niestety nie miałem dostępu do komputera więc była obsuwa w relacji. Model już oblatany, były niezłe jaja o czym za chwilę. Stateczniki wkleiłem na UHU, dolną plastikową pokrywę-osłonę na Dragona (pierwszy raz go używałem, super się sprawdził) a skrzydła na CA + przyspieszacz odmawiając przed złączeniem dwie zdrowaśki. Na tym pakiecie tzn. Zippy 3s 1300 mAh 20C + odbiornik HK6ch model wyważa się prawie idealnie, tuż za pakietem jest całkiem fajna wnęka (za tylnym magnesem od kabiny), wystarczy odciąć kawałem pianki tuż za pokrywą kabiny, można tam upchać całkiem sporo, normalnie dostęp do niej jest utrudniony. Musiałem dorzucić około 7 gram tuż przy silniku (tam gdzie czarna taśma) aby model idealnie się wyważył. Lata umiarkowanie szybko, bez szału, F-18 EDF śmigał znacznie szybciej na stockowym edf'ie. Nawet pomijając moc silnika jakoś tak ciężko go konkretniej rozpędzić, parę razy próbowałem z dość silnym wiatrem i prędkość mnie nie zszokowała. Prowadzi się za to cudownie, wgl. nie reaguje na podmuchy, świetnie klei się powietrza i całkiem ładnie świszczy. Niestety ESC jest w totalnie beznadziejnym miejscu, zero dostępu powietrza, nawet nie ma gdzie ciepło uciec.

 

Przy pierwszym locie zerwało mi link RC, model rozpędzony na silniku pod wiatr, otworzyłem tylko japę zastanawiając się jak daleko poleci i w co śrutnie. Zrobiłem krok w prawo i JEST, wrócił zasięg. Niestety nie mogłem już uruchomić silnika, model na szczęście miał prędkość i w dodatku leciał ode mnie pod wiatr więc zawróciłem bez problemu i wylądowałem do nogi. Pierwsze co - pewnie się przegrzał ESC, latałem na tymże odbiorniku innymi modelami i było OK. Tym bardziej, że wróciło sterowanie serwami a nie dało się uruchomić silnika. Wywaliłem regulator na górę kadłuba, dostęp do niego jest fatalny, ta pokrywa tuż przed silnikiem to tylko taka niby atrapa, po jej zerwaniu i tak musiałem ciąć kadłub aby dostać się do kanału regulatora. Wymieniłem także odbiornik, dzisiaj będę testował czy wszystko gra jak trzeba.

 

Ogółem jestem zadowolony, niska cena a model jest naprawdę MEGA, zaskoczył mnie właściwościami lotnymi.

Trochę źle zaprojektowali ten kadłub, regulator jest w fatalnym miejscu, silnik nie ma ŻADNEGO chłodzenia (odciąłem osłonę żeby chociaż ciepło mogło uciec), miejsce na pakiet moim zdaniem powinno być znacznie bardziej z tyłu aby można było bezpiecznie zapakować coś o pojemności 1500 mAh. Miejsca w kabinie jest dużo, wchodzą tam nawet 2 takie pakiety no ale co z tego skoro modelu się wtedy nie wyważy.

 

Bardzo ładnie szybuje, nie przeciąga się, ale potrzebuje trochę prędkości i miejsca do lądowania.

 

 

 

 

 

 

post-4826-0-90908600-1402749162.jpg

post-4826-0-70651100-1402749178.jpg

post-4826-0-70307900-1402749193.jpg

post-4826-0-15604500-1402749213_thumb.jpg

post-4826-0-66879400-1402749222.jpg

post-4826-0-46346000-1402749236.jpg

post-4826-0-94623600-1402749254.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak wygląda, i tak nie widać przy tej prędkości ;) W środku go nie zamontuję, nie ma gdzie wyciąć wlotu / wylotu powietrza, musiałbym ciąć pół kadłuba i dopiero to by śmiesznie wyglądało. Najprawdopodobniej po prostu wytnę pod aktualnym miejscem regla wnękę i tam go osadzę  tak aby wystawał sam radiator a zbędną resztę zakleję pomarańczową taśmą. Po locie w upalny dzień regulator chłodnawy a silnik ledwo ciepły, słońce konkretnie prażyło a lot cały czas powyżej 80% gazu. Porcja fotek z odpakowywania :

post-4826-0-00438000-1402832906.jpg

post-4826-0-47483000-1402832919.jpg

post-4826-0-32588900-1402832935.jpg

post-4826-0-75790800-1402832949.jpg

post-4826-0-62955000-1402832961.jpg

post-4826-0-24196600-1402832975.jpg

post-4826-0-47627400-1402832988.jpg

post-4826-0-43306500-1402833002.jpg

post-4826-0-61955900-1402833018.jpg

post-4826-0-94706800-1402833033.jpg

post-4826-0-95146000-1402833121.jpg

post-4826-0-85179300-1402833136.jpg

post-4826-0-17614700-1402833153.jpg

post-4826-0-94201600-1402833166.jpg

post-4826-0-76740800-1402833180.jpg

post-4826-0-45864500-1402833192.jpg

post-4826-0-08177000-1402833204.jpg

post-4826-0-64653800-1402833215.jpg

post-4826-0-49497600-1402833230.jpg

post-4826-0-32758800-1402833244.jpg

post-4826-0-44114400-1402833281.jpg

post-4826-0-19926900-1402833297.jpg

post-4826-0-13576700-1402833310.jpg

post-4826-0-48324400-1402833323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam to latadło, i podzielam opinię Kolegów, że lata się tym bardzo fajnie.

Kupiłem go w wersji KIT, tzn pianka + silnik. Założyłem 30A regulator i nie ma żadnych problemów z przegrzewaniem się.

Ten silniczek zresztą chyba nie ciągnie zbyt wiele prądu (ale nie mierzyłem), bo pakiet (1300mAh), po paru ładnych minutach latania na maksa, jest ledwo lekko ciepły.

Mogę ten model polecić z czystym sumieniem, zwłaszcza biorąc po uwagę cenę- 52USD z przesyłką z europejskiego HK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESC jest w tym samym miejscu ale we wnęce którą wyciąłem pod nim, teraz poza obrys wystaje tylko płytka radiatora, gdybym miał jeszcze pomarańczową taśmę to maskowanie wyszłoby idealnie. W moim radiu wszystkie EPA są zawsze na 100% ze 120% możliwych, dopiero gdy dałem 120% na kanał Throttle to silnik poszedł na pełnej mocy. Model dobrze wyważony, dobrze wytrymowany i w końcu w pełni poprawnie lata w całym zakresie swoich możliwości, jestem bardzo zadowolony z RadJeta i naprawdę go mocno polecam.

 

Czy też macie lekkie luzy na silniku ? Tzn. teraz gdy chwytam za motorek to czuje, że lekko się on kolebie w swoim łożu ale tylko na boki, góra dół jest OK. Śmigło mam wyważone więc od wibracji raczej się to nie stało ale kurcze jak się tam dostać do tego motorka ? Jedyna śrubka to robaczek trzymający wałek do rotora ale z drugiej strony jest on na pewno zabezpieczony segerem, teraz szukam sposobu aby się dostać do śrubek które mocują silnik do wklejanego łoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzów w silniku na razie nie zauważyłem, ale odbyłem nim dopiero kilka lotów.

Kuba, rozumiem, ze tę długą klapę skrywająca "bebechy" wkleiłeś na stałe? To jest pewien problem z dostanie się do tych śrubek.

Ja zostawiłem ją demontowalną. Tzn tę piankową "obejmę" bliżej silnika skręciłem poliamidowymi srubkami M3 z odpowiednimi podkładkami, co by pianki nie wgniatało, natomiast z drugiej strony (od pakietu) zadziałem kawałek szerokiej koszulki termokurczliwej. Tak zamocowana klapa trzyma się bardzo pewnie i bez problemu można ja zdemontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o tej dużej klapie między statecznikami przed silnikiem czy o kabinie ? Czy może o tej uciętej klapce nad odbiornikiem ? Tą odciąłem, poukładałem kable, przykleiłem odbiornik na dwustronną taśmę i chwyciłem ją paroma kroplami CA tak aby można ją było zawsze oderwać bez większego psucia, w miejscu pionowego cięcia nakleiłem taśmę. Bo ta duża z tyłu to była u mnie wklejona na stałe, ledwo ją wyrwałem to się okazało, że to atrapa i pod nią była po prostu pianka kadłuba, tak jakby zrobili bezużyteczne wcięcie w kadłubie w które wkleili potem klapkę-atrapę. Myślałem, że pod nią będzie od razu regulator a po zerwaniu patrzę a tam kolejna warstwa pianki którą musiałem wyrąbać aby wydostać regulator. W instrukcji jest objaśnione wklejanie silnika wraz z uchwytem, u mnie to wszystko było już wklejone fabrycznie. Teraz się jeszcze przyjrzałem, tuż nad samym silnikiem jest jeszcze jedna klapka ale również fabrycznie wklejona i trzeba byłoby ją zrywać na siłę, zapewne będę musiał to zrobić. Wykonałem już z 15 lotów, silnik ma luzy ale mam nadzieję, że nie zwiększą się one jakoś drastycznie - na razie czuję coś pod palcami ale nie ma strachu, dziwi mnie to bo specjalnie wyważałem śmigło aby uniknąć takich nieprzyjemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.