Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moim silnikiem OS max 46la. Mianowicie nie wkręca się on na maksymalne obroty....Kręci maksymalnie 12000 obr/min a nie jak powinien 16000, przeczyściłem wszystkie przewody paliwowe, wyczyściłem filter powietrza, wyczyściłem iglice....widziałem że wraz z paliwem do gaźnika dostają się bąbelki powietrza...myślicie że to może być przyczyną? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

Na jakim śmigle odpalałeś, a na jakim podają te maxymalne? Tego akurat nie wie nikt bo na 99,9% instrukcja nie podaje tego. Moje 46LA bardzo dobrze pracowały ze śmigłem APC 12,75x3,25 czy jakoś tak. 

Opublikowano

1. Po co Ci 16k  co chcesz tym osiągnąć ?

2. 46LA śmigło 11x6 i lataj będziesz miał w locie do ok 14k i w zupełnosci wystarczy - na ziemi będzie ok 12k.

Opublikowano

Przepraszam, źle się wyraziłem, silnik nie osiąga takich parametrów jak wcześniej, samolot lata znacznie wolniej, silnik się dławi w locie pionowym. Pamiętam jak się wkręcał na obroty a teraz osiąga może 75% maks. mocy....

Opublikowano

1. Sprawdzenie instalacji paliwowej - zawinięty węzyk, dziura w wężyku itp.itd - pełna inspekcja.

2. Regulacja.

 

3. nie chcę być złym prorokiem ale ... jak piłowałeś go 16k na ziemi to jego żywotność mocno się skróciła ... wiec mozżliwosć umierania silnika tez musi być wzięta pod uwagę.

 

Czym mierzyłeś te obroty ?

Opublikowano

Silniki LA mają wał oparty na panewkach i nigdy nie wkręcają się na takie obroty jak podałes - 16 tys jest dla tego silnika zabójcze.

Tym się właśnie różni seria LA od AX że silnik jest o 30% słabszy i kręci mniej obrotów.

Optymalny zakres pracy to 12-14 tyś obrotów i tak należy konfigurować śmigło aby nie wkręcać silnika na wyższe obroty.

 

ms

Opublikowano

Sprawdzałem go na śmigle 11x6, sprawdzę go jeszcze raz. I dam znać czy coś się zmieniło

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Może więc to twoje subiektywne odczucie, że silnik jest "słabszy". Może też mieć inne obroty  na tym samym rozmiarze śmigieł ale innych firm np APC czy Master Air ...

Opublikowano

Nie zwróciłem uwagi w pierwszy poscie na "bąbelki powierza" - sprawdz układ paliwowy przede wszytkim wężyk ze ssakiem w zbiorniku czasami ulega on przedziurawieniu i śsie powietrze a tym sasmy kłopot gotowy.

Opublikowano

Dzisiaj przeczyściłem cały układ paliwowy, niestety pogoda nie pozwala na lot więc jutro dam znać czy coś pomogło :) dziękuję za pomoc.

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.