skyhawk172 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Witam, mam problem z moim silnikiem OS max 46la. Mianowicie nie wkręca się on na maksymalne obroty....Kręci maksymalnie 12000 obr/min a nie jak powinien 16000, przeczyściłem wszystkie przewody paliwowe, wyczyściłem filter powietrza, wyczyściłem iglice....widziałem że wraz z paliwem do gaźnika dostają się bąbelki powietrza...myślicie że to może być przyczyną? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Na jakim śmigle odpalałeś, a na jakim podają te maxymalne? Tego akurat nie wie nikt bo na 99,9% instrukcja nie podaje tego. Moje 46LA bardzo dobrze pracowały ze śmigłem APC 12,75x3,25 czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 1. Po co Ci 16k co chcesz tym osiągnąć ? 2. 46LA śmigło 11x6 i lataj będziesz miał w locie do ok 14k i w zupełnosci wystarczy - na ziemi będzie ok 12k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skyhawk172 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Przepraszam, źle się wyraziłem, silnik nie osiąga takich parametrów jak wcześniej, samolot lata znacznie wolniej, silnik się dławi w locie pionowym. Pamiętam jak się wkręcał na obroty a teraz osiąga może 75% maks. mocy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 A ja może nie zrozumiale się zapytałem: na jakim śmigle te "słabe" osiągi i na jakim paliwie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 1. Sprawdzenie instalacji paliwowej - zawinięty węzyk, dziura w wężyku itp.itd - pełna inspekcja. 2. Regulacja. 3. nie chcę być złym prorokiem ale ... jak piłowałeś go 16k na ziemi to jego żywotność mocno się skróciła ... wiec mozżliwosć umierania silnika tez musi być wzięta pod uwagę. Czym mierzyłeś te obroty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Silniki LA mają wał oparty na panewkach i nigdy nie wkręcają się na takie obroty jak podałes - 16 tys jest dla tego silnika zabójcze. Tym się właśnie różni seria LA od AX że silnik jest o 30% słabszy i kręci mniej obrotów. Optymalny zakres pracy to 12-14 tyś obrotów i tak należy konfigurować śmigło aby nie wkręcać silnika na wyższe obroty. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skyhawk172 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Sprawdzałem go na śmigle 11x6, sprawdzę go jeszcze raz. I dam znać czy coś się zmieniło Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Może więc to twoje subiektywne odczucie, że silnik jest "słabszy". Może też mieć inne obroty na tym samym rozmiarze śmigieł ale innych firm np APC czy Master Air ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Nie zwróciłem uwagi w pierwszy poscie na "bąbelki powierza" - sprawdz układ paliwowy przede wszytkim wężyk ze ssakiem w zbiorniku czasami ulega on przedziurawieniu i śsie powietrze a tym sasmy kłopot gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skyhawk172 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Dzisiaj przeczyściłem cały układ paliwowy, niestety pogoda nie pozwala na lot więc jutro dam znać czy coś pomogło dziękuję za pomoc. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi